«Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις»

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)



 

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006

Η θεραπευτική αξία του θεάτρου

Η θεραπευτική αξία του θεάτρου

Αθήνα, 11/11/2006, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Sharif Abdunnur

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/11/2006 4:00 μμ - 7:00 μμ Export event


 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

 

«Η θεραπευτική αξία του θεάτρου»

Σαρίφ Αμπντουνούρ

Λέκτορας, σκηνοθέτης/διευθυντής του θεάτρου Masrah Al Arab,

Λίβανος

 

ΑΘΗΝΑ, Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2006

ώρες 16.00-19.00

Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2006

ώρες 16.00-19.00

Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο, Φλέμινγκ 1

 

Με την ευκαιρία της παρουσίας του Σαρίφ Αμπντουνούρ στην Αθήνα για την Ημερίδα «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2006», το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργάνωσε σύντομο πρακτικό εργαστήριο, το οποίο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, φοιτητές θεατρικών ή παιδαγωγικών σχολών ή εμψυχωτές νεανικών ομάδων. Παρουσιάστηκαν χρήσιμα εργαλεία και τεχνικές, με σκοπό να μάθουν παιδιά και παιδαγωγοί πώς να αντεπεξέρχονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και όχι τόσο ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης.

Δουλεύοντας με τον τρόπο αυτό, ο Σαρίφ ανέβασε στη Βηρυτό την παράσταση «Γελώντας κάτω από τις βόμβες» με παιδιά και νέους, τον Αύγουστο 2006, κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

«Η θεραπευτική αξία του θεάτρου»

Σαρίφ Αμπντουνούρ, Λέκτορας, σκηνοθέτης/διευθυντής του θεάτρου Masrah Al Arab, Λίβανος

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, φοιτητές θεατρικών ή παιδαγωγικών σχολών ή εμψυχωτές νεανικών ομάδων και θα ασχοληθεί με τους τρόπους με τους οποίους το θέατρο μπορεί, σε καιρό κρίσεων (πολέμου ή εμφύλιας διαμάχης), να προσφέρει στα παιδιά και τους εφήβους ασφαλές καταφύγιο και διέξοδο στη φρίκη που τους περιβάλλει. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν χρήσιμα εργαλεία και τεχνικές, με σκοπό να μάθουν παιδιά και παιδαγωγοί πώς να αντεπεξέρχονται σε όχι και τόσο ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, δημιουργώντας έναν χώρο μέσα στον οποίο θα νιώθουν ασφαλείς. Διαρκεί 3 ώρες και οι εντατικοί του ρυθμοί απευθύνονται σε όσους έχουν ήδη προηγούμενη εμπειρία. Το εργαστήριο πραγματεύεται διδακτικές τεχνικές που είχαν θετικά αποτελέσματα στην εφαρμογή τους σε παιδιά με ψυχικά τραύματα και σε όσους ζουν σε περιβάλλον κινδύνου. Οι πρακτικές αυτές έχουν αποδείξει τη θεραπευτική δύναμη του θεάτρου και τη δυνατότητά του να λειτουργεί ως σανίδα σωτηρίας σε καιρούς κρίσης.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Σαρίφ Αμπντουνούρ είναι Λέκτορας στο τμήμα Καλών Τεχνών και Ιστορίας της Τέχνης στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού και διδάσκει μαθήματα Θεάτρου και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Επίσης, διδάσκει στο πρόγραμμα των Θεατρικών Σπουδών στο γυμνάσιο και το τμήμα του International Baccalaureate στο σχολείο της αμερικανικής κοινότητας. Αυτή την περίοδο ο Σαρίφ κάνει τη διδακτορική του διατριβή στον Εσωτερισμό ενώ έχει ήδη μεταπτυχιακό τίτλο στο Θέατρο/Δράμα και τις Παραστατικές Τέχνες, τη Στρατιωτική Ιστορία και τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, καθώς και διπλώματα και πιστοποιητικά σπουδών στη Διεύθυνση Σκηνής, το Σχεδιασμό και την Εκτέλεση Φωτισμού, την Ηχοληψία, την Ξυλουργική και Σκηνική Παραγωγή, τις Τεχνικές Τσίρκου, τις Πολεμικές Τέχνες κ.α. Ο Σαρίφ είναι ιδρυτής και διευθυντής του Masrah Al Arab στο οποίο εργάζεται ως σκηνοθέτης, παραγωγός και ηθοποιός ενώ παράλληλα γράφει και σκηνογραφεί πολλές  παραγωγές κάθε χρόνο. Επίσης, οργανώνει εργαστήρια για επαγγελματίες και ερασιτέχνες σε όλους τους τομείς των παραστατικών τεχνών και της αθλητικής παιδείας. Ταυτόχρονα, αφιερώνει πολύ χρόνο δουλεύοντας με κοινότητες. Διοργανώνει εργαστήρια και παραστάσεις σε καταυλισμούς Παλαιστινίων προσφύγων, εργαστήρια σε δημόσια σχολεία του Λιβάνου, εργαστήρια και δραματοθεραπεία σε στρατόπεδα και φυλακές κ.τ.λ. Ασχολείται, επίσης, με την εκπαίδευση εκπαιδευτών, με το θέατρο του δρόμου και διοργανώνει μικρές παραστάσεις, παρουσιάζει νούμερα του τσίρκου, παραστάσεις επίδειξης πολεμικών τεχνών και παραστάσεις κλόουν σε νοσοκομεία και αλλού. Τα περισσότερα από αυτά αποτελούν εθελοντική εργασία σε μια προσπάθεια για τη βελτίωση της κοινωνίας και τη διατήρηση του πολιτισμού και των παραδόσεων. Τελευταία του παραγωγή με παιδιά και νέους ήταν το «Γελώντας κάτω από τις βόμβες» που ανέβηκε στη Βηρυτό τον Αύγουστο 2006 κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών.

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.theatreversusoppression.com/index.html

Email: sa18@aub.edu.lb

 

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

 

www.TheatroEdu.gr,

e-mailtheatro@TheatroEdu.gr

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006

 

 

 

 

Print

Number of views (1258)/Σχόλια (0)

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006

"Το Θέατρο κινείται, φωτίζει, προκαλεί ανησυχία, ταράζει, εξυψώνει το πνεύμα, αποκαλύπτει, προκαλεί και αθετεί συμβάσεις. Πρόκειται για μια συζήτηση με την κοινωνία."

Το φετινό μήνυμα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου έρχεται από τον Βίκτωρ Ούγκο Ράσκον Μπάντα. κείμενο


Dear friends and members of IDEA,

To mark World Theatre Day this year, we send you the historic Joint Declaration composed and signed by the Presidents of the International Associations of Drama/Theatre, Music and Arts Education which was presented at the recent UNESCO World Congress of Arts in Education in Lisbon, Portugal.

We celebrate your continuing dedication and innovation!

Dan Baron Cohen
President of IDEA 

Joint Declaration


Ας γίνουν όλα όπως σε μια σκηνή... ζωή, αλήθεια, όνειρο, ελπίδα....ελεύθερα όπως η ψυχή μας όταν ταξιδεύει στο θέατρο...

Μαριάντζελα Κουνταρδά

 

Είναι μαγικό αυτό που συμβαίνει με το θέατρο! Τόσα  συναισθήματα και τόση συγκίνηση συγχρόνως, μόνο όταν μπεις στον κόσμο του  θα βρεις! Μεταμορφώνεσαι.. και είναι τόσο όμορφα.. Σαν ένα  ονειρικό ταξίδι, από το οποίο επιστρέφεις με πολλές πολλές γνώσεις!!

Αθηνά Παπαδοπούλου


Θέατρο: ΄Αγγιγμα ψυχής, Μάθημα ζωής.

Δραστηριότητες στην τάξη, « Το Θέατρο ως εργαλείο μάθησης »

Στεφανία Πάλλα, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών

  

  


Είμαστε η Γ΄ Γυμνασίου του Γυμνασίου Αρτέμιδος αγαπάμε το θέατρο και χαιρόμαστε που είμαστε πολλοί και  γινόμαστε περισσότεροι !!


ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Τι έργο να κάνουμε;

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Ρωμαίο και Ιουλιέτα.

ΑΜΛΕΤ
Σιγά την πρωτοπορία!

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Ληρ!

ΑΜΛΕΤ
Σαπουνόπερα..

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Ιούλιο Καίσαρα.

ΑΜΛΕΤ
Ξεπερασμένο.

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Οθέλλο!

ΑΜΛΕΤ
Και πού θα βρούμε ηθοποιό να τον ντύσουμε αράπη;

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Έμπορο της Βενετίας.

ΑΜΛΕΤ
Θα μας ριχτούν οι Εβραίοι!

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Ερρίκο Τέταρτο, Πέμπτο, Έκτο, Όγδοο.

ΑΜΛΕΤ
Ο κόσμος τα'χει βαρεθεί τα σήριαλ..

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Εγώ το λέω συνέχεια. Υπάρχει κρίση ρεπερτορίου.

("Άμλετ ο Β'" - Όμιλος Σύγχρονου Θεάτρου- Νέα Γενιά Ζηρίδη)


Dear friends,

On 29 March we had a big demonstration on the stairs of the Parliament House to promote arts in education and I had a speech there. The declaration and speech are both in Finnish. I sent them to all parliament members of educational committee and some of them have already answered to me.

So we are not alone, as I said in my speech!

hugs,

Tintti Karppinen
Helsinki, Finland

  


"Όρνιθες" στην τάξη 2005 - Παυλίνα Γραικού, Θεσσαλονίκη