Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2017


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999 οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΕΔΩ


Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017 - Αθήνα

H συμβολή των λαϊκών παραδοσιακών δρώμενων στη διαμόρφωση της ταυτότητας του νέου πολίτη

H συμβολή των λαϊκών παραδοσιακών δρώμενων στη διαμόρφωση της ταυτότητας του νέου πολίτη

Αθήνα, 2/12/2017, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Κωνσταντίνος Μυλώνης, Αναστασία Μπασσά

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2017 9:30 πμ - 1:30 μμ Export event


2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Αθήνα, Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:
«H συμβολή των λαϊκών παραδοσιακών δρώμενων στη διαμόρφωση της ταυτότητας του νέου πολίτη»

Ώρες: 9:30 - 13:30 
Κωνσταντίνος Μυλώνης , ηθοποιός, εκπαιδευτής θεάτρου, θεατρολόγος,
Αναστασία Μπασσά, ηθοποιός, σκηνοθέτης , θεατρολόγος

Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες μέσα από την εμπλοκή τους στα δρώμενα (τα όποια μπορούν να προτείνουν οι ίδιοι από τους τόπους καταγωγής τους,  θα βοηθηθούν να συνειδητοποιήσουν  πως τα παραδοσιακά δρώμενα συνέβαλλαν  και συμβάλλουν στη σύσφιξη  των σχέσεων μεταξύ των πολιτών σε όλα τα επίπεδα.  Στο τέλος θα συζητήσουμε τρόπους αξιοποίησης υλικού καθώς και εφαρμογές μέσα στην τάξη. Λόγω των βιωματικών εφαρμογών οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι άνετα ντυμένοι καθώς θα εμπλακούν σε δράσεις σωματικής έκφρασης, ρυθμού και κίνησης.

Η Αναστασία Μπασσά είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρολόγος. Σπουδές Απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με άριστα. Απόφοιτος (1981) της δραματικής σχολής του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου του Λεωνίδα Τριβιζά. Μαθήματα σωματικής έκφρασης και αυτοσχεδιασμού στο American Center (τμήμα του Actors Studio) στο Παρίσι. Μαθήματα πρωτόγονου χορού, σωματικής έκφρασης και αυτοσχεδιασμού σε σεμινάρια διοργανωμένα στο χώρο της Cite Universitaire στο Παρίσι. Φοίτηση επί οκτώ έτη στο Απολλώνιο & στο Εθνικό Ωδείο στο τμήμα φωνητικής. Μαθήματα σύγχρονου χορού στη σχολή της Ραλλούς Μάνου καθώς & σε διάφορα σεμινάρια.  Ως ηθοποιός (1980)στην παράσταση του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου ‘’Επτά επί Θήβας’’ του Αισχύλου. Ως ηθοποιός (1982) στην ίδια παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσαρούχη. Συνεργασίες με διάφορους εταιρικούς θιάσους σε ΔΗΠΕΘΕ. Συμμετοχές σε παραστάσεις του εμπορικού θεάτρου. Συμμετοχή στα εργαστήρια του Γ’ προγράμματος (φωνητικά & αυτοσχεδιασμοί) πάνω σε έργα σύγχρονης μουσικής καθώς και σε μελέτες πάνω στην αρχαία ελληνική κλίμακα. Συνεργασία στο Γ’ πρόγραμμα με τον Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλο στη παραγωγή ποίησης & μουσικής. Συμμετοχή στην δισκογραφία (ερμηνεία κυρίως τραγουδιών τζαζ) καθώς και φωνητικά στο δίσκο του Λ. Μαχαιρίτσα (Διδυμότειχο μπλουζ ). Διδασκαλίας υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού στο Πνευματικό κέντρο Αγίων Αναργύρων. Θεατρικό παιχνίδι σε δημοτικά και διδασκαλία θεατρικής παιδείας σε γυμνάσια σε συνεργασία με τον δήμο Αγίων Αναργύρων. Διδασκαλία θεατρικής παιδείας επί τρία έτη στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Ν. Φιλαδέλφεια και σε πολιτιστικά σεμινάρια της ΕΟΚ στις περιοχές Αιγάλεω & Ν. Φιλαδέλφειας καθώς και σε συνεργασία με τη Νομαρχία Δυτικής Αττικής σε προγράμματα για νέους και σε ειδικά προγράμματα για ρομά.   Από το 2010 αναπληρώτρια σε Δημοτικά Σχολεία για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. 

Ο Κωνσταντίνος Μυλώνης είναι ηθοποιός, εκπαιδευτής θεάτρου, θεατρολόγος. Σπουδές στην Ανώτερη σχολή Δραματικής Τέχνης  «Σύγχρονο θέατρο Αθήνας», στην Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών σπουδών στο Ναύπλιο, στην Κ.Σ.Ο.Τ  και μουσικής στο Ωδείο Αθηνών. Υπότροφος του Ελληνικού φεστιβάλ Αθηνών (2008-Τραγικό ακουστικό προσωπείο) και της Ακαδημία Εθνικού Θεάτρου(2009).  Συνεργάστηκε ως ηθοποιός με το Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε, Ελληνικό Φεστιβάλ,  Εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας – Ιωαννίνων και Αγρινίου, Θέατρο Έρευνας, Οργανισμός Ελληνικού Θεάτρου «Αριστοφάνης» Εταιρία θεάτρου «Πράσσειν Αλόγα, Ελληνική Θεαμάτων, Εθνική Λυρική Σκηνή, Ε.Λ.Θ.Ε.Α, θεατρικοί Διάλογοι. Με  τους σκηνοθέτες: Νίκο Κούνδουρο, Δημήτρη Ποταμίτη, Γιάννη Ιορδανίδη, Εμμανουέλλα Καποκάκη,  Θύμιο Καρακατσάνη,  G. Gregory , Ούνκοβσκι Σλόμπονταν, Θέμη Μουμουλίδη, Κωνσταντίνο Αρβανητάκη,  Χριστόφορο Χριστοφή,  Τάκη Χρυσικάκο, Σταμάτη Φασουλή, Έρση Πίττα, Νικήτα Τσακίρογλου. Διδασκαλία Υποκριτικής-αυτοσχεδιασμού-Αγωγή του λόγου-Θεατρικής αγωγής  σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε εργαστήρια ενηλίκων καθώς και σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα.


Συνεργασία: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Αθήνας

 

Print

Number of views (1008)/Σχόλια (0)