Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2017


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999 οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΕΔΩ


Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017 - Κέρκυρα

Παράσταση "ΤΕΡΙΡΕΜ"

Κέρκυρα, 21/11/2017, παράσταση-εργαστήριο για μαθητές, ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/11/2017 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Παράσταση"ΤΕΡΙΡΕΜ"

Κέρκυρα, 21/11/2017

για μαθητες Λυκείων
στο Στούντιο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΤΕΡΙΡΕΜ»
Θέατρο ντοκουμέντο - Μαρτυρολόγια γυναικών

Τεριρέμ: ουδέτερο άκλιτο. Μουσική λέξη χωρίς σημαινόμενο που επαναλαμβάνεται με παραλλαγές σε μια εκκλησιαστική ακολουθία, προκειμένου αυτή η τελευταία να παραταθεί, δημιουργώντας ευχάριστα ακούσματα και βιώματα. Στο "¨Τεριρέμ", δεν μπορείς να κατανοήσεις « λόγον ». Είναι προέκταση της προσευχής του ανθρώπου προς τον Θεό.

Θέατρο «Ντοκουμέντο», Αυτολεξεί Θέατρο Αφήγησης/Θέατρο Ντοκουμέντο» Verbatim Theatre.
Ο Πισκάτορ, ουσιαστικός εισηγητής, του Θεάτρου-ντοκουμέντο, παρουσίασε το 1925 το έργο-ντοκουμέντο «Ενάντια σε όλα!». Το Θέατρο Ντοκουμέντο παρουσιάστηκε, αλλά και ολοκλήρωσε τον κύκλο του τη δεκαετία του ’60 στην Ομοσπονδιακή Γερμανία δίνοντας με την εμφάνισή του παράλληλα και την πρώτη μεταπολεμική διεθνή αναγνώριση της δραματουργίας της. Η χρησιμοποίηση αυθεντικού, ιστορικά τεκμηριωμένου υλικού, αλλά και η σύνδεσή του με το κοινωνικό παρόν, είναι τα δύο νέα στοιχεία που εισάγονται, στην σύγχρονη δραματουργία του Θεάτρου-Ντοκουμέντο. Την ίδια πρωταρχική σημασία έχει και ο στόχος του, που είναι κοινός για όλα τα είδη του πολιτικού θεάτρου: Αποκάλυψη της αλήθειας που συνήθως συγκαλύπτεται, αποσιωπάται ή παραποιείται. Κάθε αληθινό περιστατικό δίνει τροφή στο θέατρο ντοκουμέντο. Από πολέμους, γενοκτονίες έως το μεταναστευτικό ή άλλα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία. Σε κάθε περίπτωση το θέατρο-ντοκουμέντο ανακαλεί και ερμηνεύει μια ιστορική στιγμή, επανεξετάζει το παρελθόν και αντανακλά με γόνιμο τρόπο την αγωνία της κοινωνίας για φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας ή της συλλογικής μνήμης.

Η παράσταση
Ανδρικά ρούχα κρεμασμένα στον τοίχο. Απουσία αλλά και παρουσία μαζί. Το αρσενικό στοιχείο υπάρχει, ορισμένες φορές είναι έντονο, καθορίζει, υποφώσκει ή εξεγείρεται, διαθέτει ψυχρή υπεροχή ή ετεροκαθορίζεται. Ένα άδειο τραπέζι στη μέση. Σημείο συνεύρεσης, όπου θα ξετυλιχθούν οι ιστορίες έξι γυναικών . 
Οι ιστορίες τους μοιάζουν διαφορετικές , ταυτόχρονα όμως και τόσο ίδιες. Όλες τους φέρουν τα ίδια βιώματα, τραύματα της αγριότητας και της βίας του πολέμου, που δεν λένε να γιάνουν. Με απλό, καθημερινό λόγο θα καταθέσουν τα «ντοκουμέντα» που έχουν καθορίσει τις ζωές τους. Οι ηρωίδες μαζεύουν τα θραύσματα των προσωπικών τους διαδρομών , σε μια πορεία επαναδιαπραγμάτευσης με το παρελθόν τους και ένα νέο αυτοπροσδιορισμό.
Ο σκηνικός χώρος είναι εμπνευσμένος από το έργο του Γιάννη Κουνέλλη « Tα μαύρα παλτά». 

Έρευνα-σύνθεση κειμένων-Σκηνοθεσία: Ομάδα DOCs Theatre 
Σύλληψη ιδέας–Εμψύχωση ομάδας: Ευγενία Ζάγουρα 
Επιμέλεια κειμένων: Φωτεινή Δημουλή 
Video: Βασιλική Μάκου 
Φωτισμοί: Κώστας Βλάχος
Παίζουν: Φωτεινή Δημουλή, Ελένη Ζάγουρα, Ευγενία Ζάγουρα, Βασιλική Μάκου, Ανδρομάχη Πουλιάση, Ιλεάνα Χανδρινού. 
Τραγούδι, λύρα: Αρετή Μπαρτάκη 
Ευχαριστίες: Ευχαριστούμε για τη στήριξή τους τη Σοφία Γεωργιάδου, τη Μάρθα Γωγάκου και τον Βαγγέλη Πανδή


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Print

Number of views (1781)/Σχόλια (0)