Διεθνής Συνδιάσκεψη 2004

«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την οργανωτική και επιστημονική στήριξη
πολλών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό (φορείς του δημοσίου, Πανεπιστήμια, Επιστημονικές Ενώσεις,
Καλλιτεχνικοί φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α)


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2004


Η μουσική αγωγή μέσα από το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ

Η μουσική αγωγή μέσα από το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ

Αθήνα, 13-14/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Κώστας Μόσχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/3/2004 4:00 μμ - 14/3/2004 2:30 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Η μουσική αγωγή μέσα από το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ
Κώστας Μόσχος, μουσικός

Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ η μουσική αγωγή στην εκπαίδευση ήταν υποβαθμισμένη. Η προσπάθειά μας από την πρώτη στιγμή ήταν να αναδείξουμε τη μουσική όχι ως μόνο ως καλλιέργεια εκτελεστικών δεξιοτήτων όπως συνέβαινε έως τότε, αλλά ως σημαντικό μέσο καλλιέργειας του παιδιού και ως υποστηρικτικό εργαλείο της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Λαμβάνοντας υπ’ όψη την όλη έως τότε εμπειρία αλλά και τις ανάγκες του παιδιού ως αυριανού ενήλικα πολίτη, επαναπροσδιορίσαμε τη στοχοθεσία και τη εκπαιδευτική μεθοδολογία. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι το παιδί είναι απαραίτητο ευαισθητοποιηθεί στην τέχνη των ήχων και τη μουσική παρατήρηση, να διαμορφωθεί ως συνειδητός ποιοτικός ακροατής, γνωρίζοντας βιωματικά τους διάφορους μουσικούς πολιτισμούς και τη γλώσσα τους, και να αναπτύξει ενεργά την εγγενή δημιουργικότητά του. Την εκτελεστική δεξιότητα την οδηγήσαμε προς τον αυτοσχεδιασμό, την performance και την πολύτεχνη έκφραση. Αποσυνδέσαμε την διδασκαλία αποκλειστικά από το εκπαιδευτικό ειδικότητας και συνδέσαμε τη μουσική με τα άλλα μαθήματα, αναβαθμίζοντας έτσι το ρόλο της αλλά και την ποιότητα της όλης εκπαίδευσης. Χαιρόμαστε που ύστερα από τόσα χρόνια η επίσημη εκπαίδευση έχει αρχίσει να μπολιάζεται από αυτούς τους στόχους και σήμερα, σιγά-σιγά να γίνεται κοινός τόπος. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστεί οι βασική προτεινόμενη μεθοδολογία και προσέγγιση μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συζήτηση.