Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Πελοποννήσου 2007

Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τo
Πανεπιστήμιο Πατρών/Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η, τα Αρσάκεια σχολεία Πατρών,
την Ένωση Φιλολόγων Πάτρας, την Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας
και τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών


 

Όλα τα εργαστήρια

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

Σάββατο 24/2/2007
09.30  13.00

Σάββατο 24/2/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 25/2/2007
09.45  13.00

ΑΙΘΟΥΣΑ 1  Γιάννης Βλάχος

Αναστασία Κυριακοπύλου,
Βασιλική Μαντζουράτου,
Ολυμπία Μπαγούρη,
Δήμητρα Παναγιωτοπούλου,
Αφροδίτη Παρζακώνη

Τζωρτζίνα Κακουδάκη

ΑΙΘΟΥΣΑ 2

Δημήτρης Σιούντας

Γιώργος Μπινιάρης,
Νίκος Γκόβας

 

Γιώργος Μπινιάρης,
Νίκος Γκόβας

ΑΙΘΟΥΣΑ 3

Νάσια Χολέβα

Γιάννα Ροϊλού

Γιάννης Βλάχος

ΑΙΘΟΥΣΑ 4

Μάρω Γαλάνη

Γιούλη Δούβου,
Ζωή Λυμπεροπούλου

Μάρω Γαλάνη

ΑΙΘΟΥΣΑ 5

Νάντια Τσενέ

Νάσια Χολέβα

Νάντια Τσενέ

 


 

Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση

Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση

Πάτρα, 24-25/2/2007, Εργαστήριο, Γιάννης Βλάχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/2/2007 9:30 πμ - 25/2/2007 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Πάτρα 23, 24 & 25 Φεβρουαρίου 2007 

«Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς»

Γιάννης Βλάχος - εκπαιδευτικός θεάτρου, Υπεύθυνος Περιββαλοντικής β'Βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας,

"Προσεγγίζοντας τη ζωή και με τις πέντε αισθήσεις: Μια πρόταση Αισθητικής Αγωγής... από την αίσθηση στην αναπαράσταση"

(Εργαστήρια 1 & 13)

Το εργαστήριο είναι μια «δοκιμασία» των 5 αισθήσεων. Περιλαμβάνει αισθητηριακές ασκήσεις, αισθησιοκινητικά παιχνίδια στα οποία θα γίνει προσπάθεια ανάπτυξης της «αίσθησης» και των πέντε αισθήσεων, καθώς και απομόνωση της καθεμιάς, με εργαλείο μεθόδους και τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού, κύριου παράγοντα της παιδευτικής θεατρικής έκφρασης. Ο συμμετέχων, με ή χωρίς χρήση λόγου, κυρίως με το σώμα, μεταμορφώνει ενεργειακά το χώρο, δημιουργεί ρόλους, παράγει θεατρικά δρώμενα. Το κείμενο ή η φανταστική εικόνα είναι το ερέθισμα και η αφορμή για βίωση, δράση, ανάσυρση προϋπάρχουσας μνήμης και γνώσης, αισθημάτων, χαρακτήρων, απείρων προσεγγίσεων, μετασχηματισμού δράσεων αισθητοποίησης και αναπαράστασης-ανασύνθεσης της πραγματικότητας. Παράλληλα, η προσέγγιση και κατανόηση του περιεχομένου αυτών και των συμβολισμών τους με το σώμα, τη φαντασία τη σκέψη, την ψυχή και κύρια τις αισθήσεις, θα μεταβληθεί σε μέσο κριτικού στοχασμού, έκφρασης και ανακάλυψης του υπο-κειμένου. Κάθε μέλος της ομάδας καλείται να μπει στη σύμβαση και τους κανόνες του παιχνιδιού με στόχο την επικοινωνία, την ανάπτυξη δυναμικής στην ομάδα και την προσπάθεια ανακάλυψης της αρχέγονης και αρχέτυπης λειτουργίας των αισθήσεων. Βασικός στόχος του εργαστηρίου θα είναι: η ευαισθητοποίηση, ενεργοποίηση και δημιουργία ενός εκφραστικού, αισθαντικού, δεκτικού ανθρώπινου σώματος, ικανού να παράγει και να δέχεται σήματα, να επικοινωνεί με τους άλλους, να αλληλεπιδρά και να ανασύρει μνήμες μέσα από ένα ταξίδι στις 5 αισθήσεις. Ταξίδι που ανοίγει δρόμους και δίνει αφορμή σε κάθε συμμετέχοντα να αποβάλλει το εγώ του και να συναντηθεί με τους συνταξιδιώτες του. Μακριά από τις επιστρωματώσεις των αισθήσεων και τις εικόνες που μας έχουν επιβληθεί. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν άνετα ρούχα και να μην έχουν βαριά γευματίσει (εφόσον το εργαστήριο διεξαχθεί λίγο μετά το μεσημέρι).

Print

Number of views (1195)/Σχόλια (0)