Μαθητικό Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας 2019

Προφορική Ιστορία και διδακτική της Ιστορίας: σχεδιάζοντας μια διδασκαλία ‘αλλιώς’
Αθήνα 10-12 Μαΐου 2019



Εργαστήρια

Πότε: Tα Εργαστήρια γίνονται το Σάββατο 11 ή Κυριακή 12  Μαίου 2019 

Πού: Τα Εργαστήρια γίνονται "παράλληλα" σε διάφορες αίθουσες που θα είναι αναρτημένες στο χώρο κατά την άφιξη

Δήλωση συμμετοχής: Τα Εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς ή/και σε μαθητές. Η συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις περιορισμένες. Προταιρεότητα έχουν όσοι/όσες παρουσιάζουν εργασία στο Συνέδριο

Προφορική Ιστορία & Μουσείο

Προφορική Ιστορία & Μουσείο

Αθήνα, 11/5/2019, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς,Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/5/2019 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


.Προφορική Ιστορία και μουσεία: Προτάσεις και ιδέες για την αξιοποίηση των μουσείων σε σχολικά προγράμματα ιστορίας

Αθήνα, 11/5/2019

στη Σιβιτανίδειο Σχολή στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Προφορικής Ιστορίας

Δωρεάν εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

Εμψύχωση: Εσθήρ Σολομών, Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσειολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σύντομη περιγραφή

Η «έκρηξη μνήμης» η οποία παρατηρείται στις μέρες μας οδήγησε στη ίδρυση όλο και περισσότερων μουσείων αφιερωμένων στο παρελθόν. Η ανάπτυξη και αξιοποίηση τους ως χώρων άτυπης εκπαίδευσης, πεδίο προνομιακό για τη συγκρότηση τόσο της δημόσιας ιστορίας όσο της συλλογικής μνήμης, ενέπλεξε την προφορική ιστορία στις εκθέσεις και τις δράσεις τους, επιτρέποντας την αναπαράσταση του παρελθόντος με νέους τρόπους αλλά και την κοινωνική ευαισθητοποίηση απέναντι σε κρίσιμα ζητήματα της εποχής μας.

Το εργαστήριο έχει σκοπό να αναδείξει τις δυνατότητες που προσφέρουν τα μουσεία για τη διδασκαλία μιας “ιστορίας αλλιώς”, μέσα από τη σύνδεση των εκθεμάτων τους με τις επιδιώξεις, επιστημονικές και ευρύτερα κοινωνικές, του κλάδου της προφορικής ιστορίας. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να διερευνήσουν τη σημασία των υλικών πραγμάτων, συσχετίζοντάς τα με προφορικές μαρτυρίες που δίνουν φωνή στα κοινωνικά υποκείμενα και αναδεικνύοντας ταυτόχρονα “δύσκολες” ή αποσιωπημένες όψεις του παρελθόντος.

 Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και περιλαμβάνει μια σειρά πρακτικών ασκήσεων και εφαρμογών.

 Διάρκεια εργαστηρίου: 4 ώρες

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ..εδώ!!

 


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ 

 Η Εσθήρ Σολομών είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσειολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σπούδασε αρχαιολογία, μουσειολογία και κοινωνική ανθρωπολογία στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Φλωρεντίας, Sheffield και Λονδίνου. Έχει εργαστεί ως μουσειολόγος και επιμελήτρια εκθέσεων σε μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει δημοσιεύσει σχετικές μελέτες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την επιμέλεια εκθέσεων, τη δημόσια ιστορία, τις μουσειακές αναπαραστάσεις του παρελθόντος και ευρύτερα τις υλικές αποτυπώσεις της κοινωνικής μνήμης. 

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Συνδιοργανωτές:

Ένωση Προφορικής Ιστορίας

Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (AHEG)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΠΜΣ «Ιστορική Έρευνα -Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες»

Print

Number of views (1569)/Σχόλια (0)