Αποτελέσματα αναζήτησης

Παραγωγή οπτικοακουστικού προϊόντος: Οπτικοακουστική Παιδεία I

Παραγωγή οπτικοακουστικού προϊόντος: Οπτικοακουστική Παιδεία I

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Μένης Θεοδωρίδης, Βασίλης Κοσμόπουλος, Γιώργος Ζαφειρίου

Event date: 3/18/2006 11:00 AM - 1:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Μένης Θεοδωρίδης, σκηνοθέτης, Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ

Βασίλης Κοσμόπουλος, σκηνοθέτης κινηματογράφου

Γιώργος Ζαφειρίου, φωτογράφος

«Παραγωγή οπτικοακουστικού προϊόντος: Οπτικοακουστική Παιδεία I»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Κάνοντας λόγο για εκπαιδευτικά προγράμματα οπτικοακουστικής παιδείας, αναφερόμαστε σε προγράμματα που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην οπτικοακουστική έκφραση· δηλαδή στην αφήγηση ιστοριών ή την παρουσίαση απόψεων με τη χρήση εικόνων και ήχων. Μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες απλές δραστηριότητες, τα παιδιά κάθε ηλικίας μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν τις θεμελιώδεις παραμέτρους κάθε είδους οπτικοακουστικής έκφρασης (φωτογραφία, κινηματογράφο, κινούμενο σχέδιο, δημιουργική ηχογράφηση, video-art, computer-art κλπ) και να αναγνωρίζουν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά κάθε είδους οπτικοακουστικού προϊόντος (καλλιτεχνικά έργα, διαφημίσεις, ρεπορτάζ και ενημέρωση, τηλεοπτικές εκπομπές κλπ) που καθημερινά καταναλώνουν.

Στο εργαστήριο αυτό θα δουλευτούν παραδείγματα δύο δραστηριοτήτων για τη δημιουργία απλών οπτικοακουστικών προϊόντων με στοιχειώδη εξοπλισμό: α) σημειολογικά στοιχεία μέσα στο κάδρο, β) μικρή αφήγηση με φωτοκόμιξ.

 

Ο Μένης Θεοδωρίδης είναι σκηνοθέτης ειδικευμένος στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) είναι υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού (1994 – σήμερα). Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα «για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής» στην Ελλάδα και την Αγγλία (1972-1978) καθώς και σε προγράμματα Οπτικοακουστικής Παιδείας στην Ελλάδα και σε συνεργαζόμενες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1987-1998) με την εποπτεία του τομέα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παιδικής Τηλεόρασης. Υπήρξε υπεύθυνος Παιδικού Προγράμματος στην ΕΤ-2 (1984- 1986). Έχει διδάξει «Θέματα Οπτικοακουστικής Παιδείας» και «Χρήση Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας» σε διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπήρξε υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού στα δύο προγράμματα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;» (Γνωριμία με τον Κινηματογράφο) του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΥΠΠΟ) για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ) (1998 – 2001). Από το 1984 εργάζεται στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στα περιοδικά «Νέα Παιδεία», «Εκπαιδευτική Κοινότητα», σε πρακτικά συνεδρίων και εκπαιδευτικά κείμενα σε έντυπα του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ» και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο Βασίλης Κοσμόπουλος είναι σκηνοθέτης. Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου και στην Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Μονάχου, με υποτροφία του Ε.Κ.Κ., όπου συμμετείχε σε σειρά σεμιναρίων με ειδίκευση στην "αφήγηση μέσω των εικόνων" [visual story-telling]. Από το 2002 είναι επιμορφωτής του προγράμματος "ΜΕΛΙΝΑ" ενώ συνεργάζεται παράλληλα με τον Μένη Θεοδωρίδη, υπεύθυνο του τομέα οπτικοακουστικών, στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος. Από το 2003 είναι συνεργάτης του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας για τη διερεύνηση συναφών θεμάτων πολιτισμού και εκπαίδευσης. Έχει σκηνοθετήσει μια μικρού μήκους ταινία ["Τα ματογυάλια",1997] και βρίσκεται σε στάδιο προ-παραγωγής της ταινίας "Ο φωτογράφος των Τρικάλων" (σενάριο-σκηνοθεσία), με χρηματοδότηση του Ε.Κ.Κ.

Ο Γιώργος Ζαφειρίου φοίτησε στη Σχολή Φωτογραφίας FOCUS (1988-1991) με δασκάλους τους Τάκη Ζερδεβά, Πλάτωνα Ριβέλη, Δημοσθένη Αγραφιώτη, Νίκο Μάρκου, MassimiPizzocaro, Κώστα Κουτάγιαρ. Το 1991 παρακολούθησε μαθήματα ασπρόμαυρης επεξεργασίας υψηλής ποιότητας εικόνας με τον John Pack. Το 1991 συμμετέχει σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο "Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών", το 1991 & 1996 παρουσιάζει δουλειά του στη Χαλκίδα, ενώ από το 1994 επιμελείται φωτισμούς σε θεατρικές παραστάσεις του Θεάτρου Χαλκίδας. Διδάσκει στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας και στο Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ.

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Θεοδωρίδης Μένης
  • Κοσμόπουλος  Βασίλης
  • Ζαφειρίου Γιώργος
Print

Number of views (1202)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά