Ημ/νίες Εκδήλωσης:
22/11/2014 3:30 μμ - 6:30 μμ Export event
Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση: εξερευνώντας τις δέκα θέσεις του Tullio de Mauro
Αθήνα, 22/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Βάλια Λουτριανάκη
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2014
ΗΜΕΡΙΔΑ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
«Θέατρο και δικαίωμα στην εκπαίδευση»
Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο
(5΄από Σταθμό ΗΣΑΠ Θησείου, στον πεζόδρομο παράλληλα και ακριβώς διπλά στις γραμμές)
Είσοδος ελεύθερη
ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 22/11/2014
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Εργαστήριο 11: 3.45μμ-6.45μμ "Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση: εξερευνώντας τις δέκα θέσεις του Tullio de Mauro"
Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός (Αρσάκειο Ψυχικού), εκπαιδεύτρια ρητορικής, DEA, υπ. Δρ, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση
O Ιταλός γλωσσολόγος Tullio De Mauro διακηρύσσει ότι η ανάπτυξη και η εξάσκηση των γλωσσικών δεξιοτήτων δεν θα έπρεπε ποτέ να προτείνονται και να επιδιώκονται ως αυτοσκοπός, παρά ως εργαλεία για πιο δυναμική συμμετοχή στο κοινωνικό και πνευματικό γίγνεσθαι. Θεωρεί ότι τα παραδοσιακά μοντέλα γλωσσικής εκπαίδευσης −ή μη εκπαίδευσης− πρέπει να ανατραπούν, ώστε οι γλωσσικές δεξιότητες να γίνουν κατάκτηση όλων των μαθητών και όχι μονάχα των προνομιούχων. Το παρόν εργαστήριο θα εστιαστεί σε μια ολοκληρωμένη πρόταση καλλιέργειας του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης, καθώς και συναισθηματικής αγωγής. Με αφορμή κάθε θέση του de Mauro θα παρουσιαστούν παιγνιώδεις δραστηριότητες (ατομικές και ομαδικές) που μπορούν να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δημοκρατικής και σύγχρονης ρητορικής παιδείας και που αξιοποιούν ποικίλες μεθόδους ενεργού και βιωματικής μάθησης.
Η Βάλια Λουτριανάκη είναι κλασική φιλόλογος (DEA, Paris IV-Sorbonne) και υποψήφια διδάκτορας του Τομέα Παιδαγωγικής (ΕΚΠΑ) με πεδίο έρευνας τη «Ρητορική ως μέθοδο και ως αντικείμενο διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Το 2010-11 διεξήγαγε, σε 8 σχολεία της Αθήνας και σε δείγμα 160 μαθητών, έρευνα σχεδιασμού με βάση το καινοτόμο πρόγραμμα «Τεισίας» για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης. Από το 2001 διδάσκει στο Αρσάκειο Ψυχικού και στους ομίλους ρητορικής τέχνης και δημιουργικής σκέψης. Έχει σχεδιάσει πρόγραμμα Αγωγής Προφορικού Λόγου, ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (Α΄-Β΄-Γ΄ Γυμνασίου), καθώς και τα προγράμματα «Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης» και «50 Παιχνίδια Φιλαναγνωσίας» για μαθητές Δημοτικού. Το 2011 επελέγη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως επιμορφώτρια για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του «Νέου Σχολείου». Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των νέων εγχειριδίων Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο για την Α΄, Β΄, Γ΄, Γυμνασίου. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα σύνταξης λεξικών της Νέας Ελληνικής του καθ. Γ. Μπαμπινιώτη. Έχει παρουσιάσει 67 ομιλίες και βιωματικά εργαστήρια για τη ρητορική και τη δημιουργική σκέψη σε επιστημονικά συνέδρια και ως προσκεκλημένη φορέων. Από το 2005 έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 1.200 καθηγητές από όλη την Ελλάδα και σε εθελοντική βάση συμβάλλει στη δημιουργία και λειτουργία ρητορικών ομίλων. Τα τελευταία 12 χρόνια έχει διατελέσει μέλος της οργανωτικής επιτροπής ή/και κριτής σε ρητορικούς αγώνες. Είναι εμπνεύστρια και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής και επιστημονικής Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση από το 2009 (www.rhetoricedu.com). Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο», που εκδίδει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, και ενεργό μέλος της Ελληνικής Ανθρωπιστικής Εταιρείας.