«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»
Πρέβεζα,20 /1/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Γιώργος Μπεκιάρης
Δωρεάν σεμινάριο/βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων
"κι αν ήσουν εσύ;" - Πες το δυναμικά με εικόνες! "
τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
ΠΡΕΒΕΖΑ 20 Ιανουαρίου 2024
ΩΡΕΣ: Σάββατο 09.30πμ-5.00μμ (με διάλειμμα φαγητού, προσέλευση 09.15πμ)
ΤΟΠΟΣ: 2ο Γυμνάσιο Πρέβεζας
Εμψύχωση: Νίκος Γκόβας, Γιώργος Μπεκιάρης
Δωρεάν για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων Νομών Πρέβεζας και Λευκάδας, καθώς και για εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές
Θέσεις περιορισμένες. Κράτηση απαραίτητη
ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΔΩ!
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηπείρου και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "«Κι αν ήσουν εσύ;» - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος", διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Το σεμινάριο υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων και τις Δ/νσεις Α' Βάθμιας και Β' Βάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας.
Το σεμινάριο είναι βιωματικό και έχει δύο μέρη: Α) "Πες το δυναμικά με εικόνες! " Β) "κι αν ήσουν εσύ;- στόχοι, μεθοδολογία, τεχνικές"
Το σεμινάριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο ΄"κι αν ήσουν εσύ; - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων" που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 190 ωρών.
Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).
Το μέρος "Πες το με δυναμικές εικόνες!" συμπεριλαμβάνεται στην Ενότητα B του επιμορφωτικού κύκλου, ενώ το μέρος "στόχοι, μεθοδολογία" στην Ενότητα Α του επιμορφωτικού κύκλου
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)
ΑΙΤΗΣΕΙΣ: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλουν ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ μέχρι 18/1/2024 και θα ειδοποιηθούν στο ιμέιλ τους,
Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Στόχος του σεμιναρίου είναι η ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ρατσισμού, αποδοχής του "άλλου" και ζητήματα προσφύγων με τη χρήση απλών τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Στο 1ο Μέρος, στο εργαστήριο "Πες το δυναμικά με εικόνες" θα αξιοποιηθεί το «θέατρο εικόνων», και ειδικότερα οι «δυναμικές εικόνες» σε συνδυασμό με βασικές τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, για τη διερεύνηση απόψεων, έκφραση ιδεών και συναισθημάτων αλλά και ως διαδικασίας που οδηγεί σε παραστασιακό γεγονός. Ως πρώτη ύλη θα χρησιμοποιηθεί το σώμα μας και οι ιστορίες μας, λογοτεχνικά κείμενα και ντοκουμέντα που θα φέρουμε. Στο 2ο Μέρος θα αναπτυχθούν οι στόχοι και η παιδαγωγική προσέγγιση του επιμορφωτικού κύκλου.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
- να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
- να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Υλικό θα δοθεί στο τέλος του σεμιναρίου
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηπείρου σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, Διεύθυνση Α'/ Βάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, Διεύθυνση Β’/Βάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600
Βιογραφικά σημειώματα
Ο Νίκος Γκόβας είναι παιδαγωγός θεάτρου και εκπαιδευτής ενηλίκων, με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων. Σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το TheatreLab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κ.α.). Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία, κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. Ιδρυτής και εκδότης (2001-2021) του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017). Ιδρυτής και πρόεδρος (1998- 2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Από το 2015 συντονίζει το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Σκηνοθέτης και εμψυχωτής από το 2000 στο πρόγραμμα «Διαφυγές: ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα - παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία για τη λήψη αποφάσεων και την πρόληψη». Εμψυχωτής στα προγράμματα εκπαίδευσης στελεχών Θεάτρου Φόρουμ. Έχει γράψει, συγγράψει και επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο στην εκπαίδευση.
Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.