Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/12/2021 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event
«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 21/12/2021 18:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Ιωάννης Πούλιος

«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2)

Διαδικτυακά, 21/12/2021

Ώρες: 18:00-20:00

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες για μικρή ομάδα εκπαιδευτικών (ως 25)

Σε ποιους απευθύνεται: Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων. Προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Σχεδιασμός/εμψύχωση: Ιωάννης Πούλιος

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος» πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 2 ωρών με τίτλο: «Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων».

Επιμορφωτές: Γιάννης Πούλιος, δάσκαλος, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
Τεχνική στήριξη: Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου

Σύντομη περιγραφή:

​Στόχος: Η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη γλώσσα της κινηματογραφικής αφήγησης ώστε να μπορούν να αξιοποιούν κινηματογραφικά προϊόντα με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια σε αυτούς θετικών στάσεων για τους πρόσφυγες και τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν κατακτήσει μια στοιχειώδη εξοικείωση με τη κινηματογραφική «γλώσσα» και τους κινηματογραφικούς κανόνες. Ακόμη θα έχουν κατανοήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης κινηματογραφικών ταινιών –κυρίως μικρού μήκους- στο σχολικό περιβάλλον. 

Περιεχόμενο, τεχνικές, μεθοδολογία: Το σεμινάριο πραγματεύεται το πρόβλημα των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων με αφορμή την ταινία μικρού μήκους «Nour σημαίνει φως», που δημιουργήθηκε από το 1ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας & το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το σχολικό έτος 2017-18, στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Μετά την παρακολούθηση της ταινίας, οι συμμετέχοντες σε ομάδες αναστοχάζονται για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσεγγίσουν κριτικά την ταινία στη σχολική τάξη, περιγράφοντας σχετικές δράσεις ή διατυπώνοντας ανάλογες ερωτήσεις. Στην ολομέλεια, αξιοποιώντας την τεχνική της «ανακριτικής καρέκλας», οι συμμετέχοντες παίρνουν διάφορους ρόλους από την ταινία. Δουλεύοντας σε ομάδες, επεξεργάζονται και παρουσιάζουν σχέδια διαθεματικής αξιοποίησης της ταινίας σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κλπ). Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με συζήτηση για δημιουργικές επεκτάσεις της ταινίας (σποτ, storyboard κλπ). 
 Τεχνικές απαιτήσεις: Χρήση κάμερας και μικροφώνου (στο πλαίσιο της εφαρμογής Zoom)

Αιτήσεις συμμετοχής: Μέσω φόρμας εγγραφής εδώ.
Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και όσοι έχουν επιλεγεί στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 100 ωρών του «κι αν ήσουν εσύ;» και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου και περιλαμβάνει παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς.
Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
− να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου
− να έχουν διασφαλίσει έναν χώρο στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους
− να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Βιογραφικά Σημειώματα
Ο Πούλιος Ιωάννης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διδασκαλείου «Δημ. Γληνός» διετούς μετεκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της Αγωγής από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2019 έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο στις επιστήμες της αγωγής (Οπτικοακουστική Αγωγή και Κινηματογραφική Παιδεία). Είναι συγγραφέας 26 επιστημονικών βιβλίων σχετικών με τις επιστήμες της αγωγής. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε ελληνικά και αγγλόφωνα περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική αγωγή και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Σχολείων «Αγωγής Τηλεόρασης» συνιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία στα Μέσα» (2019-2021). Ακόμη σχεδίασε και συντονίζει πανελλήνια και διεθνή προγράμματα όπως: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», «Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους» και «Ποντιακός Ελληνισμός». Έχει μεγάλο επιμορφωτικό έργο σε θέματα οπτικοακουστικής αγωγής και καινοτόμων προγραμμάτων. Εδώ και 9 χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών. Είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Καλλιτεχνική Παιδεία του ΥΠΑΙΘ και εκπονητής (ΙΕΠ) των νέων προγραμμάτων σπουδών των καλλιτεχνικών μαθημάτων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, επιμορφωτής και τοπικός συντονιστής στο Ν. Σερρών στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print