Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά & δια ζώσης
Διάρκεια: 6 ώρες
Απευθύνεται σε  εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Σχεδιασμός, εμψύχωση: Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου
Το σεμινάριο έχει ως στόχο να ανασύρει μνήμες ατομικές, οικογενειακές και συλλογικές, της τοπικής, εθνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Οι συμμετέχοντες γίνονται «τα βιβλία του εαυτού» τους, ένα κύριο υλικό της προφορικής ιστορίας. Οι ιστορίες τους γίνονται τα ντοκουμέντα της ιστορίας. Αυτές οι ιστορίες, «εμείς», αποτελούν τον σκελετό για μια εμπειρία σκηνικής σύνθεσης μέσα στην πόλη, μια εμπειρία που έχει στόχο να επανασηματοδοτήσει τη σχέση μας με το παρελθόν, το παρόν και τον «χώρο» των ανθρώπινων πράξεων. Οι τεχνικές του Θεάτρου Ντοκουμέντο είναι πολύ χρήσιμες στη σύνδεση ποικίλου υλικού από πολλές και διαφορετικές πηγές και αποτελεί ένα καλό σκηνοθετικό εργαλείο για τους συμμετέχοντες.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;"
Πληρ. 2106541600 /  humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 2-3/5/2020 (Βόρεια), Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ8), ​Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/5/2020 12:00 μμ - 3/5/2020 7:00 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

«Θέατρο Ντοκουμέντο - ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ8)

Διαδικτυακά, 2-3/5/2020

​Επιμορφώτρια: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σκηνοθέτις, θεατροπαιδαγωγός

Ώρες: Σάββατο & Κυριακή, 12:00-14:00 & 17:00-19:00

Δωρεάν για μικρό αριθμό εκπαιδευτικών

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;» πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό θεατρικό σεμινάριο διάρκειας 8 ωρών με τίτλο: «Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων: Θέατρο Ντοκουμέντο - ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου
Το εργαστήριο έχει ως στόχο να ανασύρει μνήμες ατομικές, οικογενειακές και συλλογικές, της τοπικής, εθνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Οι συμμετέχοντες γίνονται «τα βιβλία του εαυτού» τους, ένα κύριο υλικό της προφορικής ιστορίας. Οι ιστορίες τους γίνονται τα ντοκουμέντα της ιστορίας. Αυτές οι ιστορίες, «εμείς», αποτελούν τον σκελετό για μια εμπειρία σκηνικής σύνθεσης μέσα στην πόλη, μια εμπειρία που έχει στόχο να επανασηματοδοτήσει τη σχέση μας με το παρελθόν, το παρόν και τον «χώρο» των ανθρώπινων πράξεων. Οι τεχνικές του Θεάτρου Ντοκουμέντο είναι πολύ χρήσιμες στη σύνδεση ποικίλου υλικού από πολλές και διαφορετικές πηγές και αποτελεί ένα καλό σκηνοθετικό εργαλείο για τους συμμετέχοντες.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι την Πέμπτη 30/4/2020 στη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν μέχρι την Παρασκευή 1/5/2020, όταν και θα τους σταλεί η ηλεκτρονική διεύθυνση συμμετοχής στην πλατφόρμα ZOOM.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα-βήμα. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
- να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου,
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο
- να έχουν διασφαλίσει έναν ελεύθερο χώρο, στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν
- να φέρουν μαζί τους… κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Βιογραφικό Σημείωμα
Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Από το 2009 σκηνοθετεί παραστάσεις για νέους: Μετά τον Αφρό (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη, Aριστοφάνη Νεφέλες,  Ευριπίδη Ελένη (Οκτώβριος 2018 και εξής στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Έχει διδάξει στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και Ναυπλίου, στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και σε πλήθος δημόσιων οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου. Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου σε δραματικές σχολές. Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (ΙΔΕΚΕ 2007) και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης» (εκδ. Κέδρος, 2011). Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Λυκείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του Ι.Ε.Π. (2015). Από το 2016 ως το 2019 ήταν υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του διεθνούς σχολείου για το αρχαίο δράμα "Λύκειο Επιδαύρου".


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Περιφερειακός Συντονισμός Βόρειας Ελλάδας: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου antitsarb@gmail.com & Αφροδίτη Ρίζου afroditi.gr@gmail.com

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (2392)/Σχόλια (0)