Αποτελέσματα αναζήτησης

Ανακαλύπτοντας το «Σύμπαν» που βρίσκεται κρυμμένο μέσα σε κάθε σχολική τάξη

Ανακαλύπτοντας το «Σύμπαν» που βρίσκεται κρυμμένο μέσα σε κάθε σχολική τάξη

Αθήνα, 22-24/3/2006, Μετα-συνεδριακό Εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006, Έφη Λάζου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 22/3/2006 5:30 μμ - 24/3/2006 8:30 μμ Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Βιωματικό εργαστήριο Εκπαιδευτικού Δράματος

Μετα-συνεδριακό εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006

 

 

Ανακαλύπτοντας το «Σύμπαν» που βρίσκεται κρυμμένο μέσα σε κάθε σχολική τάξη

 

Έφη Λάζου, εκπαιδευτικός δράματος, θεατρολόγος, ηθοποιός

 

Αθήνα, Τετάρτη 22 έως Παρασκευή 24 Μαρτίου 2006,

ώρες: 17:30– 20:30

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

 

Ένα παιχνίδι με το Χώρο, που βιώνουν καθημερινά δάσκαλοι και μαθητές… Ένα εργαστήρι Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση, που αποσκοπεί στο να αναλύσει τα αντικείμενα, τα πρόσωπα και τις σχέσεις που συνθέτουν την εικόνα μιας σχολικής τάξης και να τα ανασυνθέσει σε ένα παζλ απελευθερωτικό και διάφανο, ικανό να αντανακλάσει κομμάτια από την εικόνα του 'σύμπαντος' που ανυποψίαστα κουβαλούν μαζί τους τόσο τα άτομα όσο και τα αντικείμενα που συνεργάζονται στο χώρο αυτό! Μια προσπάθεια να  δημιουργήσουμε … μια όαση ομορφιάς μέσα στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε θεατρολόγους και  εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στηρίζεται σε πολύχρονη πρακτική εμπειρία διδασκαλίας του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στα ελληνικά Ολοήμερα  Δημοτικά Σχολεία.

Αφετηρία για το εργαστήριο αποτέλεσε η ισχυρή ταυτότητα του χώρου της «σχολικής τάξης», στον οποίο -κατά κύριο λόγο- καλούνται να υλοποιήσουν το παιδαγωγικό τους έργο οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί.  

Σκοποί του εργαστηρίου είναι:

- Να συνειδητοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί ότι ο χώρος αυτός, με το σχήμα, τις διαστάσεις και τα αντικείμενα που τον συνθέτουν, επηρεάζει καθοριστικά τις σχέσεις και τους ρόλους που διαμορφώνονται μέσα σ' αυτόν. 

- Να αποδοθεί σημασία στη θέση που ο κάθε μαθητής καταλαμβάνει μέσα στο χώρο αυτό και στα ιδιαίτερα αντικείμενα και αποσκευές που φέρνει μαζί του μέσα στην τάξη. 

- Να χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία της Δραματικής Τέχνης, από τα πιο απλά ως τα πιο σύνθετα, σε μια προσπάθεια αποκωδίκευσης των μηνυμάτων αλλά και επίδρασης στη μορφή, τη δομή αλλά και τη λειτουργία του συγκεκριμένου χώρου, στην παιδαγωγική διαδικασία. Η δράση μπορεί να αφορά σε πολύ απλές πράξεις, όπως στη μετακίνηση ενός θρανίου ή στην είσοδο ενός νέου αντικειμένου, ή σε πολύ σύνθετες, όπως στην ολοκληρωτική αντικατάσταση του πραγματικού χώρου με έναν άλλο φανταστικό. 

Ο όρος «Σύμπαν», ως ζητούμενο, αναφέρεται στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις της πραγματικότητας και στις οικουμενικές αλήθειες που εμπεριέχονται συμπυκνωμένες ακόμα και στο πιο  μικρό αντικείμενο της ύλης, ακόμα και στην πιο απλή δράση ενός ατόμου. 

Η δομή του εργαστηρίου μπορεί να ιδωθεί ως ένα πρόγραμμα θεατρικής αγωγής που πραγματοποιείται σε μια σειρά διδακτικών ωρών, όσο και ως μεμονωμένες δράσεις που ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να υιοθετήσει, προκειμένου να αλλάξει τη δομή του μαθήματός του, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες της εκάστοτε διδακτικής ύλης.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή θα αναδειχθούν, μεταξύ των άλλων, ως σημαντικοί παιδαγωγικοί στόχοι:

- Η ανακάλυψη των προσωπικών αναγκών και ιδιαιτεροτήτων του κάθε μαθητή

- Η ανάγνωση της κοινωνικής υγείας και της δυναμικής της ομάδας της τάξης.

- Η ανάδειξη ιδιαίτερων τρόπων μέσα από τους οποίους τα παιδιά μιας συγκεκριμένης τάξης, σε ένα συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, θα μπορούν να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.

- Η απενοχοποίηση  του σχολείου ως χώρου που θυμίζει 'εγκλεισμό' και η δημιουργία νέων παράθυρων προς την κοινωνία και τον κόσμο.

 

Η Έφη Λάζου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος των τμημάτων Νομικής και Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Αγγλίας στο Μπέρμινχαμ, όπου εξειδικεύτηκε πάνω στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση (MADrama in Education), ενώ παράλληλα έκανε σπουδές και εργάστηκε με ομάδες πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση (Certificate in Theatre in Education, Central School of Speechand Drama). Γνωρίζει επίσης μουσική (κιθάρα) και χορό. Με την ιδιότητά της ως δασκάλα εκπαιδευτικού δράματος έχει διδάξει σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, σε συνδυασμό ή όχι με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Είναι επίσης επιμορφώτρια εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων πάνω στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Ζάκυνθο ως υπεύθυνη Θεατρικής Αγωγής στο Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο του νησιού, στα Ολοήμερα ανοικτού τύπου και στο Μαθητικό Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ.  του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.

 

Ημέρα: Τετάρτη 22 έως Παρασκευή 24 Μαρτίου 2006,

Ώρες: 17:30– 20:30

Χώρος: ΠΕΣΥΘ, Κουμουνδούρου 25, Αθήνα

Είσοδος: 75Ε και 60Ε για μέλη, φίλους του ΠΑΣΕΔ, μέλη του Πανελληνίου Δικτύου και του ΠΕΣΥΘ.

Αριθμός ατόμων: 25      

Πληροφορίες & κρατήσεις: 210-4221505 (Καλλιόπη Φύκαρη) & Γραφείο Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, Πραξιτέλους 1, 4ος Όροφος, 105 66, Αθήνα, Τηλ. – Fax: 210-3231872, pasedinfo@yahoo.grwww.sitemaker.gr/pasedinfo

 

ΟργάνωσηΠανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2006
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Λάζου Ευφροσύνη
Συνεργαζόμενοι
  • Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος
Print

Number of views (1479)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά