Αποτελέσματα αναζήτησης

Βασικές αρχές σκηνοθεσίας για μη επαγγελματίες

Βασικές αρχές σκηνοθεσίας για μη επαγγελματίες

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Sead Djulic

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 6:00 μμ Export event

«Βασικές αρχές σκηνοθεσίας για μη επαγγελματίες»

Sead Djulic, σκηνοθέτης θεάτρου, παιδαγωγός θεάτρου, Mostar Youth Theatre, Centre for Drama Education, Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00 & 15.30-18.00

Εργαστήριο 5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Εκπαιδευτικοί, εμψυχωτές θεατρικών νεανικών ομάδων, κοινωνικοί λειτουργοί, θεραπευτές ομάδων που εργάζονται σε ποικίλα πλαίσια στην κοινότητα, αποφασίζουν συχνά να προχωρήσουν με την ομάδα τους σε παρουσίαση της θεατρικής τους δουλειάς σε κοινό. Είτε πρόκειται για σχολική παράσταση είτε για τη δημιουργία του παραστατικού μέρους ενός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος είτε απλώς για εορτασμό των επιτευγμάτων της ομάδας (αλλά πολύ σημαντικό για την ομάδα και την κοινότητα), η σκηνοθεσία μιας τέτοιας παρουσίασης είναι μια απαιτητική δουλειά, και συχνά αναπόφευκτη. Παρ’ όλ’ αυτά, δεν είναι εγχείρημα που ανήκει αποκλειστικά σε επαγγελματίες σκηνοθέτες. Αφετηρία μας θα είναι ένα σύντομο μη θεατρικό κείμενο βασισμένο σε έναν από τους πολλούς σλαβικούς μύθους. Με τα λιγότερα δυνατά στοιχεία θεωρίας θα διερευνήσουμε βιωματικά τα παρακάτω θέματα:
• στοιχεία της θεατρικής δημιουργίας
• χρήση του χώρου (ορισμός και κανόνες)
• σημειώσεις και διευκρινίσεις περί σκηνοθεσίας και σκηνοθέτη
• υποχρεωτικά στοιχεία για μια ομάδα που σπουδάζει θέατρο/δράμα. Ειδικότερα: βασικοί κανόνες συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, στο σκηνικό χώρο και κατά τη διάρκεια της δράσης πάνω στη σκηνή, βασικά στοιχεία ατομικής και ομαδικής δουλειάς.
• ο καλλιτεχνικός και παιδαγωγικός ρόλος του σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια της θεατρικής δημιουργίας
• βασικοί κανόνες της θεατρικής και παιδαγωγικής δουλειάς
• προσέγγιση του θεατρικού κειμένου. Ειδικότερα : πρώτη και δεύτερη ανάγνωση, ανάλυση του πλαισίου του κειμένου, του ίδιου του κειμένου και των χαρακτήρων, σκηνοθετικές επιλογές.
• σχέδιο ερμηνείας του κειμένου από το σκηνοθέτη
• διανομή ρόλων
• πρόβες με απλή ανάγνωση
• πρόβες πάνω στη σκηνή
• πρεμιέρα
• γνώμες και κρίσεις για το συντονιστή της θεατρικής ομάδας
Οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν και θα παρουσιάσουν μιας μικρή παράσταση, με βάση ένα σύντομο μη θεατρικό κείμενο, για την οποία θα χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητες στις οποίες ασκήθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Θα σχεδιάσουν επίσης τα σκηνικά και θα παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για την παράσταση σε σχέση με αυτά τα σκηνικά. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία στη σκηνοθεσία ή την υποκριτική. Το εργαστήριο μπορούν να παρακολουθήσουν και άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2008
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Djulic Sead
Print

Number of views (1449)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Ιανουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά