Αποτελέσματα αναζήτησης

Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Αθήνα, 8/12/2001, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2001, Λία Δαμιανάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/12/2001 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event

2η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

7-8-9 Δεκεμβρίου 2001, Αθήνα

 

Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια

Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος
2.5 ώρες, Σάββατο, Ελληνικά

Μέσα από τις θεατρικές συμβάσεις και τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν oι συμμετέχοντες βιώνουν το ιστορικό γεγονός στο χώρο και το χρόνο του. Ξεπερνώντας το επίπεδο μιας απλής δραματοποίησης, η φιλοσοφία και λειτουργία του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education) επιδιώκει μέσα από τη δημιουργική φαντασία που σέβεται, όμως, την ιστορική αλήθεια να οδηγήσει στη βαθύτερη κατανόηση του γεγονότος και των αιτιών του. Η εφαρμογή της τεχνικής των εναλλασσόμενων οπτικών γωνιών (frame distancing) στο ρόλο φωτίζει πολύπλευρα το ιστορικό γεγονός, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν μέσα σε κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο ποικίλα γλωσσικά είδη. Χωρίς να αγνοείται και ο ρόλος του ίδιου του ιστορικού, οι συμμετέχοντες μέσα από την προστασία που προσφέρει η θεατρική σύμβαση μπαίνουν στη διαδικασία να συγκρίνουν και να κρίνουν την εγκυρότητα των πηγών (πρωτογενών - δευτερογενών), να 'διαβάσουν' πίσω από τις γραμμές του σχολικού εγχειριδίου. Ακόμα και να το θεωρήσουν με κριτική διάθεση, ελευθερία που προσφέρει η πειθαρχία της καλλιτεχνικής φόρμας.

Η Λία Δαμιανάκη είναι φιλόλογος που υπηρετεί σε Λύκειο της ορεινής Ξάνθης. .Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Drama in Education, University of Central England in Bermingham και παρακολούθησε μαθήματα Theatre in Education. Είναι αντιπρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος με συμμετοχή στην οργάνωση σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ποικίλα προγράμματα εφαρμογής του θεάτρου στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε ερασιτεχνικές παραστάσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί τη θεατρική ομάδα 'Οδός Ονείρων' της ΦΕΞ στην πόλη της Ξάνθης.


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2001
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Δαμιανάκη Λία
Print

Number of views (1670)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά