5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Θεατρικό Σεμινάριο - Εργαστήριο
Προ-συνεδριακό Σεμινάριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006
«Μεταμορφώσεις στην Εκπαίδευση:
Προσωπικές και Συλλογικές Αφηγήσεις μέσω της Κίνησης και του Χορού»
Manoela Souza, Εκπαιδευτικός Θεάτρου, Βραζιλία
Αθήνα, 14-15-16 Μαρτίου 2006
ώρες: 17.00 – 20.30
Οργάνωση:
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Περιγραφή
Το εργαστήριο αυτό παρουσιάζει τεχνικές αφήγησης και μυθοπλασίας μέσω της κίνησης, αποκαλύπτοντας τη συμβολή της τέχνης του χορού στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας αλλά και διαπολιτισμικών κοινοτήτων. Θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία Καποέιρα, Σάλσα και Αφρο-Βραζιλιάνικων χορών, ανάλογα με τα ειδικά ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.
Πώς μπορεί η αφήγηση μέσω της κίνησης να εμψυχώσει και να ενδυναμώσει κοινωνικά τους νέους, κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες, κοινότητες καταρρακωμένες από τη φτώχεια, τις συγκρούσεις, τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις; Πώς μπορεί η μνήμη του σώματος και η φαντασία μας ν’ αποκαλυφθούν μέσω του χορού, και ν’ αποτελέσουν έναυσμα μιας παιδαγωγικής αυτο-προσδιορισμού; Πώς μπορεί ν’ απελευθερωθεί το σώμα από επιταγές και αναστολές, ώστε οι συμμετέχοντες ν’ αντιληφθούν τη «διαλεκτική της αντίστασης» και τις συγκρούσεις/αντιφάσεις στα πλαίσια μιας ατομικής και συλλογικής αλλαγής; Πώς οι «χοροί της αλληλεγγύης» και η «ομαδική χορογραφία» δίνουν τη δυνατότητα στις ομάδες αυτές να περάσουν από την αφήγηση στη δημιουργία ιστοριών, ώστε να αναπτύξουν κίνητρα για αλληλοϋποστήριξη και αλληλεγγύη;
Αυτά τα ερωτήματα οριοθετούν και τους τρεις στόχους του εργαστηρίου:
Α) Να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνικές αφήγησης μέσω της κίνησης και του χορού, όπως αναπτύχθηκαν στη διάρκεια επτάχρονης συνεργασίας με τον Dan Baron Cohen στη Βραζιλία αλλά και πιο πρόσφατα στη διάρκεια προγράμματος σε γυναικείες φυλακές·
Β) Να καταδειχθεί η συμβολή των τεχνικών αυτών στη δημιουργία «συλλογικών γλυπτών» και παραστάσεων στα πλαίσια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης καθώς και στα πλαίσια της εκπαίδευσης των παιδαγωγών, των παιδαγωγών της τέχνης και όσων επιδιώκουν πολιτισμική παρέμβαση.
Γ) Να τεθούν προς συζήτηση οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στη διάρκεια της εφαρμογής των τεχνικών αυτών και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους.
Η Manoela Souza σπούδασε Θέατρο στην Εκπαίδευση στο State University of Santa Catarina της Βραζιλίας. Είναι παιδαγωγός παραστατικών τεχνών και πολιτισμική ακτιβίστρια. Έχει δουλέψει με ακτήμονες, ιθαγενείς, συνδικαλιστικές οργανώσεις και πανεπιστημιακές κοινότητες στη Βραζιλία από το 1998. Μέσα από τη δουλειά αυτή και τις συνεργασίες της έχει συμβάλει στην εξέλιξη της μεθόδου του «πολιτισμικού γραμματισμού», μια παιδαγωγική πρόταση με στόχο την προσωπική αυτοδιάθεση και την αυτοδιάθεση της κοινότητας. Διερευνά τις δυνατότητες της μεθόδου αυτής μέσω της κίνησης και του χορού. Είναι ιδρυτικό μέλος και Συντονίστρια της ABRA, της Ένωσης Παιδαγωγών Παραστατικών Τεχνών Βραζιλίας.
Ημέρες: Τρίτη 14, Τετάρτη 15, Πέμπτη 16 Μαρτίου 2006
Ώρες: 17.00-20.30
Τόπος: Σχολή Μωραΐτη, Αγ. Δημητρίου και Παπαναστασίου, Ψυχικό
Πληροφορίες & κρατήσεις: Μ. Κορδάκη, τηλ. 210 6776455 (μόνο 17:00-19:00)
Κόστος: 66 Ε και 46 Ε για μέλη του Πανελληνίου Δικτύου και συμμετέχοντες στη Συνδιάσκεψη
Πληροφορίες για να γίνετε μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr> ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
Συμμετοχές: Θέσεις περιορισμένες και αναμένεται να κλείσουν γρήγορα!
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να:
1) καταθέσουν το ποσό στην ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ 256/947128-67 (Κ. Τσολάκη)
2) δώσουν τα στοιχεία τους στο 210 6776455 (Μ. Κορδάκη, 17:00- 19:00)
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |