5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Δημήτρης Ζορμπαλάς, ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιδρυτής του «Θεάτρου Γνώσης a n i m a»
«Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Σήμερα, για την πραγμάτωση του οράματος του «δράματος/θεάτρου στην εκπαίδευση» είναι αναγκαίο η κάθε πλευρά, αυτή του εκπαιδευτικού και αυτή του καλλιτέχνη, να μάθει το λεξιλόγιο της άλλης. Ο καλλιτέχνης να ενσκήψει πάνω από τους προβληματισμούς και τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο εκπαιδευτικός να μάθει να λειτουργεί ως δημιουργικό άτομο και όχι μόνο ως φορέας της πληροφορίας. Όταν η «τάξη» της γνώσης συναντηθεί με την «αταξία» της τέχνης, το παιδί, το άτομο, γενικότερα, μόνο όφελος μπορεί να αποκομίσει. Το εργαστήριο περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων - ασκήσεων, που έχουν γενικό στόχο την ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Ειδικότερα, επιδιώκεται οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν βιωματικά προτάσεις πάνω στην τεχνική της εναλλακτικής οπτικής σε ένα δεδομένο σχολικό (διδακτικό) θέμα. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται α) πώς ένα εκπαιδευτικό - γνωστικό υλικό μπορεί να αποτελέσει το θέμα δημιουργικών δραστηριοτήτων - ασκήσεων και β) πώς αυτές οι δραστηριότητες - ασκήσεις μπορούν να αποτελέσουν έναν άξονα, για να συνθέσουν ένα γνωστικό ταξίδι. Σύμφωνα με το πνεύμα δράση του εργαστηρίου, τίθεται ως ζητούμενο η πρωτοτυπία να μην αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά να προκύπτει ως αποτέλεσμα αυθόρμητης δημιουργικής επεξεργασίας. Επίσης, επιδιώκεται να φανούν οι προϋποθέσεις της γόνιμης και αξιοποιήσιμης συνεργασίας του καλλιτέχνη με τον εκπαιδευτικό. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα παιδαγωγικά οφέλη α) που αποκομίζει ο παιδαγωγός, όταν του δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσει το δικαίωμά του στην καλλιτεχνική δημιουργία β) που αποκομίζουν οι μαθητές ενός παιδαγωγού ανοιχτού στην καλλιτεχνική δημιουργία. Το εργαστήριο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, τους εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού και άλλων καλλιτεχνικών - δημιουργικών δραστηριοτήτων, τους ηθοποιούς κλπ. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε κινητικές δραστηριότητες, γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και μαλακά παπούτσια. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.
Ο Δημήτρης Ζορμπαλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μόσχα από Έλληνες γονείς. Είναι απόφοιτος του Ε. Μ. Πολυτεχνείου (Πολιτικός Μηχανικός). Σπούδασε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και φωνητική. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Studio του Σ. Λιβαθινού, μαθήματα ψυχοκινητικής-σωματικής έκφρασης με τη Suzana Abigador. Τις καλλιτεχνικές σπουδές του συνέχισε με μαθήματα φωνητικής, σκηνικού λόγου και υποκριτικών τεχνικών στην Ανώτατη Κρατική Δραματική Σχολή της Μόσχας (GITIS) με την I.Promptova, τον I.Heifits, την T. Yaris κ.ά. Έχει λάβει μέρος σε θεατρικές παραστάσεις (Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου κ.ά.). Επίσης, έχει πραγματοποιήσει και solo μουσικές εμφανίσεις με δικά του και ξένα τραγούδια. Από το 1994 μέχρι σήμερα, διδάσκει «τεχνικές υποκριτικής» και «δημιουργική χρήση της φωνής» σε ομάδες εκπαιδευτικών και σκηνοθετεί παραστάσεις «εμψύχωσης σχολικών θεμάτων». Επίσης, διδάσκει φωνητική αγωγή στο «Θέατρο των Αλλαγών». Το 2001 ίδρυσε το «θέατρο γνώσης anima». Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις «όταν οι αριθμοί το ‘σκασαν», (θέατρο Χυτήριο, 2003 – 04) και «οι χρονοπειρατές» (θέατρο Αltera Ρars, 2004 – 05, θέατρο Αργώ 2005 - 06). Τέλος, σκηνοθέτησε τη μουσική παράσταση «Θέλω να σας πω» (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν 2005 – 06).
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |