Αποτελέσματα αναζήτησης

«A process drama approach to address gender-based violence in classrooms»

«A process drama approach to address gender-based violence in classrooms»

Ρόδος 19/3/2025 σεμινάριο. Adam Cziboly

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2025 3:00 μμ - 6:00 μμ Export event

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
A process drama approach to address gender-based violence in classrooms
Adam Cziboly 
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway

ΡΟΔΟΣ 19 Μαρτίου 2025, 3.00pm-6.00pm
Χώρος: Rooms 1 & 2 “SIMONE DE BEAUVOIR” Building at  7th Μarch Str

Γλώσσα: Αγγλικά (με βοήθεια στη μετάφραση). 
Δωρεάν.  Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση.

Ένα προ- συνεδριακό εργαστήριο στη Ρόδο
του Διεθνούς Συνεδρίου2025 «Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση»

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Δωδεκανήσου, στο πλαίσιο των προ/μετα συνεδριακών εκδηλώσεων του Διεθνούς Συνεδρίου 2025 «Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» οργανώνει βιωματικό εργαστήριο με τον Αναπλ. Καθ. Adam Cziboly Western Norway University of Applied Sciences, Norway

Το εργαστήριο απευθύνεται σε φοιτητές/φοιτήτριες & εκπαιδευτικούς.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ: Το εργαστήριο είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ).
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ και θα ειδοποιηθούν

Πληρ. info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr

Short description
This process drama workshop explores the story of Malala Yousafzai from Pakistan, a powerful example of resistance to gender-based violence with global significance. She has had special connections to Norway, having received the Nobel Peace Prize in 2014, at the age of 17. She remains the youngest-ever Nobel Prize laureate by receiving the award at an age similar to that of the target audience for this drama lesson (secondary school pupils). 

Aim: To investigate the following central questions: How could a young girl change the world? How does society and culture influence the life of young people? Do young people have a choice – can they change society to any extent? How?

Theoretical background: The lesson plan was developed in the framework of the ANTIGONE project (www.antigone-project.eu), a transnational project which is co-funded by the European Commission through the Erasmus+ programme (KA2 - Strategic Partnerships for Innovation in the School Sector). The project was coordinated by DAH Theatre from Serbia, and is the result of the cooperation between partners from seven countries (Serbia, Greece, Italy, Hungary, Sweden, Norway and Bulgaria).

Methodology of the intervention: Process drama or Drama in Education (DiE), as e.g. Heathcote, Bolton, Neelands, O’Neill or Davis would use this term. 
Expected learning outcomes: Participants will experience how this process drama works, and understand the choices made when planning it. Based on the description of the drama, they will be able to lead it themselves.


Participation requirements: No previous knowledge or training required.

Note that the workshop includes exercises with possible physical contact, and explores a topic that might be sensitive for some participants – although in a safe and protected way.


Ádám Cziboly is an associate professor in drama and applied theatre at Western Norway University of Applied Sciences (HVL). He has led numerous international research and development projects in the field of drama/theatre in education. He initiated and directed the DICE research project involving twelve countries, which was the first in-depth study on the impact of drama and theatre in education methods on key competences for lifelong learning. He also served as the lead author of two key Hungarian handbooks on theatre in education and theatre pedagogy.


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2025 α' τρίμηνο
Πόλεις
  • Ρόδος
Εμψυχωτές
  • Cziboly Adam
Συνεργαζόμενοι
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου ΤΔΕ
  • Επιστημονική Ένωση ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (Ε.Π.Α.Φ.Η)
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Παιδαγωγικό τμήμα
Print

Number of views (780)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
29301234
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 4/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Ειρήνη Ζώη, Ειρήνη Μαρνά, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Γιάννα Τσόκου, Μελίνα Χατζηγεωργίου
5
678
9101112
13141516
R-Lab

R-Lab

Online, 16/10/2025 Partners Kick-off meeting
1718
19
20
2122
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

Διαδικτυακά, 22/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ματίνα Γαβριήλογλου
23242526
2728293031
1
2
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 31/10-2/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
34
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
56
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά