Αποτελέσματα αναζήτησης

ΑΘΗΝΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

ΑΘΗΝΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Αθήνα 1/12/2024, Ημερίδα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 1/12/2024 10:00 πμ - 2:30 μμ Export event

Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2024:
 
«Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί! Από τη μοναξιά του ατομικού στη δύναμη του συλλογικού».

ΑΘΗΝΑ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 10.00--14.30

Τόπος: 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας Τιμολέοντος Φιλήμονος 30-32 (στάση μετρό Αμπελόκηποι)

βιωματικά εργαστήρια, συζήτηση

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και κάθε χρόνο καλεί τα μέλη του και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιχνίδι, σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης, να τη γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κ.ά.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, τακτικό μέλος του IDEA, συντονίζει στην Ελλάδα τις εκδηλώσεις και τις δράσεις αυτές, ενώ παράλληλα μέλη και συνεργάτες του στην Εκπαίδευση  οργανώνουν σε διάφορες πόλεις και με ελεύθερη είσοδο βιωματικά εργαστήρια, συζητήσεις, ημερίδες, δρώμενα καθώς και δραστηριότητες με παιδιά και νέους.

Στην Αττική,  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διοργανώνει Ημερίδα, την 1 Δεκεμβρίου 2024.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024

10:00-10:15 προσέλευση

10:15-10:30 καλωσόρισμα

10:30-13:30 εργαστήρια (σύντομο διάλειμμα στις 12:15). Τα εργαστήρια διεξάγονται παράλληλα

13:45-14:30 συζήτηση-ολομέλεια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

1.Θεατρικό εργαστήριο Theatre Makes Politics (TMPΕμψύχωση Εργαστηρίου: Κατερίνα Αλεξιάδη, Βασίλης Κλησιάρης

Περιγραφή εργαστηρίου Το Erasmus+ Theater Makes Politics διερευνά πώς το θέατρο μπορεί να επιδράσει στην πολιτική σκέψη και στάση των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει και να ενθαρρύνει τις εκπαιδ*εύτριες νέων (youth workers) να ενσωματώσουν μεθόδους στην εργασία τους, που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, όπως ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η μισαλλοδοξία και ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, σε όλες τους τις μορφές. Επιπλέον, στοχεύει να εμπλουτίσει το σύνολο των διαθέσιμων μεθόδων και εργαλείων, για τις παραπάνω έννοιες, με τεχνικές από τον  χώρο της παιδαγωγικής του θεάτρου και άλλων παραστατικών τεχνών. Ο σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να διερευνήσει τις έννοιες του ρατσισμού, του λαϊκισμού, του ακροδεξιού εξτρεμισμού και της ρητορικής κατά των προσφύγων, να αναρωτηθούν οι συμμετέχ*ουσες πως αντιλαμβάνονται οι ίδι*ες τις έννοιες αυτές, καθώς και να διερευνήσουν την οπτική γωνία των άλλων.

Στην προσπάθεια αυτή οι συμετέχ*ουσες:

  • θα αναγνωρίσουν τον εαυτό τους στο εδώ και στο τώρα
    θα διερευνήσουν τις αντιλήψεις των άλλων
  • θα αναγνωρίσουν και θα συσχετιστούν με τις έννοιες
    θα μοιραστούν ντοκουμέντα από τη σύγχρονη πραγματικότητα
  • θα δημιουργήσουν καλλιτεχνικές συνθέσεις

Βιογραφικά εμψυχωτριών

Η Κατερίνα Αλεξιάδη Κατερίνα Αλεξιάδη έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 εργάστηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις εμπνευσμένες από τις τραγωδίες του Ευριπίδη Τρωάδες, Βάκχες, Μήδεια, με την ομάδα Θεάτρου Οψ της Κατερίνας Παπαϊακώβου και σε παραστάσεις χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής και ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» και συμμετείχε ως επιμορφώτρια στο Πιλοτικό Πρόγραμμα εφαρμογής της Παιδαγωγικής Freinet. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. Από το 2018 έως σήμερα είναι συντονίστρια και επιμορφώτρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ο Βασίλης Κλησιάρης έχει σπουδάσει φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και είναι μεταπτυχιακός φοιτητής του προγράμματος «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση» στο τμήμα θεατρικών σπουδών του ιδίου πανεπιστημίου. Έχει επιμορφωθεί στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Επίσης, έχει παρακολουθήσει το σεμιναριακό - επιμορφωτικό κύκλο «Εκπαίδευση στην Εμψύχωση και Ενδυνάμωση ομάδων» του Ε.Κ.Π.Α.. Ως θεατροπαιδαγωγός εργάζεται με ομάδες παιδιών και εφήβων και έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα ως εμψυχωτής βιωματικών δραστηριοτήτων διασχολικών εργαστηρίων για εφήβους. Τον Φεβρουάριο 2024 εξελέγη πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, φορέα με τον οποίο συνεργάζεται από το 2016 υλοποιώντας θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές κοινωνικού θεάτρου, θεάτρου forum και εκπαιδευτικού δράματος σε μαθητές όλων των βαθμίδων και σε εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί με την εκπαίδευση προσφύγων και άλλων ευάλωτων ομάδων, ενηλίκων και ανηλίκων. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός, υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, σε δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων. Με ομάδα εκπαιδευτικών, έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πρόγραμμα αλφαβητισμού και εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς κρατούμενους στο Α.Κ.Κ. Τίρυνθας Ναυπλίου, ως εθελοντής συνεργάτης σε πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

 


 

2. Εργαστήριο:  Το «Πρόγραμμα TiM^2 (Θέατρο και Μαθηματικά) Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Εμψύχωση εργαστηρίου: Όλγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη

Περιγραφή εργαστηρίου Το πρόγραμμα  ΤiΜ Theatre in Mathematics^2  (το Θέατρο στα Μαθηματικά) (Erasmus+ 2023-2026) αναπτύσσει μια καινοτόμο διδακτική μεθοδολογία που ενοποιεί τα μαθηματικά με το θέατρο στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω θεατρικών εργαστηρίων και δραματοποίησης, αντιμετωπίζει τα κύρια εμπόδια στη διδασκαλία των μαθηματικών, επιδιώκει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όλων των μαθητών, ενώ παράλληλα καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες ζωής. Η δραματοποίηση χρησιμοποιείται για να εμβαθύνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ένα παιχνίδι με τα μαθηματικά μέσα από την ενεργό συμμετοχή και μια προσέγγιση η οποία εμπλέκει το μυαλό και το σώμα, καθώς και την έμφυτη δημιουργικότητα τους. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο  οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους στόχους και τη μεθοδολογία του προγράμματος, να παίξουν και να δοκιμάσουν δραστηριότητες, που ήδη έχουν αξιοποιηθεί στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος σε παιδιά, και να γευτούν τη γλυκιά γεύση που έχουν τα μαθηματικά όταν απαλλαγούν από τα αρνητικά στερεότυπα με τα οποία τα έχουμε φορτώσει. Τα παιδιά βγαίνουν από τα τυπικά όρια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, ελευθερώνονται και απελευθερώνονται για να ευχαριστηθούν και να αγκαλιάσουν το όμορφο ταξίδι που προσφέρουν τα Μαθηματικά. Γιατί η Επιστήμη πρέπει να δίνει χαρά και όχι φόβο. Στο πλαίσιο αυτής της μεθοδολογίας, το παιδί μαθαίνει παίζοντας, διαμορφώνει θετική στάση απέναντι στα Μαθηματικά κάτι που πιθανότατα θα αποδειχθεί πολύ σημαντικός παράγοντας για την εκπαιδευτική του πορεία.

Βιογραφικά εμψυχωτριών

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών, έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius και συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+ με άξονα τη διεθνή συνεργασία εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω της αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στο σχολείο.

Η Αρετή Τζελέπη είναι Φυσικός, έχει κάνει το μεταπτυχιακό της στην Επιστήμη των Υπολογιστών και το διδακτορικό της στις Νευροεπιστήμες.Έχει ολοκληρώσει το τριετές εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού «Σχολείο Παιχνιδιού» και έχει συμμετέχει σε πολλά βιωματικά και θεατρικά εργαστήρια. Έχει διδάξει πολλά χρόνια σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στις φυλακές και στον ΟΚΑΝΑ. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  Το βασικό της σύνθημα στην εκπαίδευση είναι «μαθαίνω διασκεδάζοντας» κι έχοντας τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί την τέχνη και κυρίως θεατρικές τεχνικές για την διδασκαλία της επιστήμης στο σχολείο αλλά και σε ομάδες.

 

 


Αιτήσεις συμμετοχής στη φόρμα αίτησης: ΕΔΩΕΔΩ

Η συμμετοχή  είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις στα εργαστήρια είναι περιορισμένες.Προτεραιότητα θα δοθεί στα μέλη του Δικτύου που έχουν τακτοποιήσει τη συνδρομή τους για το 2024. Θα τηρηθεί η χρονική σειρά υποβολής των αιτήσεων. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν email με επιβεβαίωση της συμμετοχής τους .
 

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Συντονιστική Επιτροπή Γραφείου Αττικής

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr, τηλ. 2106541600

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2024 δ' τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Print

Number of views (217)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
161718
19
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά