Αποτελέσματα αναζήτησης

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Μαρία Παπαδοπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

 

Μαρία Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο "Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης" είναι μια βιωματική εκπαιδευτική δράση που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, με εστίαση στην ποικιλομορφία των μαθητικών πληθυσμών τους. Βασίζεται σε τέσσερα χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση προγραμμάτων καλλιτεχνικής παρέμβασης του φορέα "InDancEdu AMKE" στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπως τα “Χίλιες γλώσσες του χορού”, “Χορεύοντας τη Διαφορά”, "zOOming out school / zOOming in diversity”, και “Play it Right: A Dance into Consent and Respect”. Τα προγράμματα αυτά εφαρμόστηκαν από το 2021 και συνεχίζονται με τα ίδια παιδιά, από τη Γ' Δημοτικού μέχρι τη ΣΤ’.

 

Το εργαστήριο θα δομηθεί γύρω από βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικές ασκήσεις, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το υλικό στην τάξη τους και να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Η προσέγγιση συνδυάζει καλλιτεχνική δημιουργία με διδακτικές πρακτικές, προωθώντας την κοινωνική συνοχή μέσω της κίνησης και του χορού.

 

Θα παρουσιαστεί ένας «οδηγός» που περιλαμβάνει βασικές ασκήσεις, τους στόχους τους, συμβουλές και παραλλαγές για την εφαρμογή τους σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Ο οδηγός χωρίζεται σε: ασκήσεις εισαγωγής, παιχνίδια, βασικές κινητικές δράσεις, τραγούδια, δράσεις με αντικείμενα, ασκήσεις επαφής, πολυτροπικές ασκήσεις και αναστοχασμούς, που ενισχύουν τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργασία. Οι ασκήσεις βασίζονται στην κίνηση και σε πολυτροπικές δραστηριότητες που συνδυάζουν χορό, μουσική, εικαστικές τέχνες και γλώσσα, καλλιεργώντας την ενσώματη μάθηση και την κοινωνική ένταξη μέσω του χορού. Ο χορός χρησιμοποιείται ως εργαλείο ένταξης, ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τις διαφορετικές ταυτότητές τους και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αλληλοκατανόηση. Το υλικό διατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή των δραστηριοτήτων τους στην τάξη.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη κατανόησης της ενσώματης μάθησης από τους/τις εκπαιδευτικούς, την απόκτηση πρακτικών εργαλείων για την ένταξη του χορού στην καθημερινή διδασκαλία, και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα από δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα ελληνικά.

Οι συμμετέχουσες/οντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα που επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση. Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Η Μαρία Παπαδοπούλου ασχολείται με την κίνηση, την εκπαίδευση και τη θεραπεία. Αποφοίτησε από την ΚΣΟΤ (2014), το ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ (2016) και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του ΕΚΠΑ (2023). Ως χορεύτρια, συνεργάστηκε με σύγχρονους χορογράφους και συμμετείχε σε διεθνή προγράμματα (Ίδρυμα Ωνάση, Watermill Center). Από το 2021, διευθύνει τον φορέα «InDancEdu ΑΜΚΕ», που προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση μέσω του χορού. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως η Κokoika, το Genderhood και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε ρόλους εμψύχωσης και παιδαγωγικής εποπτείας. Ερευνητικά, ασχολείται με την ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών και διδάσκει παιδαγωγικά στην Επαγγελματική Σχολή Χορού Μοραγέμου. Παράλληλα, προσφέρει ολιστικές σωματικές θεραπείες και εκπαιδεύεται στο πρόγραμμα SME του Body Mind Centering.

 


 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
  • Συνδιασκέψεις
Έτος
  • 2025 α' τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Παπαδοπούλου Μαρία
Print

Number of views (26)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
161718
19
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά