Αποτελέσματα αναζήτησης

Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη: Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά

Αθήνα, 23/03/2025, Ομάδα Εργασίας συνεδρίου, συντονίζει η Κατερίνα Κωστή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2025 9:30 πμ - 11:30 πμ Export event

Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη:
Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”,

Αθήνα 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

Γλώσσα: ελληνικά

Συντονίζει:

Κατερίνα Κωστή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Καλεσμένες/οι:

Ματίνα Βαβούλη, Διευθύντρια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου (Νέας Ζωής)

Αναστασία Χατζηστεφάνου–Βαφέα, Διευθύντρια του Κέντρου Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία»

Κωνσταντίνος Παϊτέρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών τους.

Ελένη Κ. Παπαδοπούλου, ΜΑ Φιλόλογος-Θεολόγος, Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μενεμένης –«Κωστής Παλαμάς»

Κριτικός σχολιασμός:
Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός
Πόπη Κύρδη, εκπαιδευτικός μέλος ΔΣ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

 

Μία ίσως από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα είναι η συμπερίληψη των παιδιών Ρομά η οποία συχνά προσκρούει τόσο σε αντιλήψεις περί ασυμβατότητας της μετανομαδικής κουλτούρας με τη σχολική εκπαίδευση όσο και στις κεντρικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές πολιτικές.

Η συζήτηση κινείται γύρω από ερωτήματα που αφορούν στην κατάσταση αυτή.

  • Εμπιστεύονται, άραγε, οι Ρομά το σχολείο; Πιστεύουν στην αξία της εκπαίδευσης;

  • Είναι το ελληνικό σχολείο ένα περιβάλλον ελκυστικό για τα παιδιά Ρομά; Εμπεριέχει, επίσης, τις δικές τους πρακτικές προσέγγισης και αξιοποίησης της γνώσης;

  • Βρίσκουν τα παιδιά Ρομά, όταν έρχονται στο σχολείο, έναν χώρο συμβατό με την ταυτότητά τους, τη γλώσσα και την ιστορία τους;

  • Πώς μπορεί να εδραιωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ σχολείου και οικογένειας; Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών;

  • Μπορεί ένα σχολείο που βασίζει τις πρακτικές του στην τέχνη να αποτελέσει έναν γόνιμο χώρο όπου όλα τα παιδιά θα συνυπάρχουν βρίσκοντας νόημα και στήριξη για τη ζωή;

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
  • Συνδιασκέψεις
Έτος
  • 2025 α' τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Αυδή Άβρα
  • Κωστή Κατερίνα
  • Βαβούλη Ματίνα
  • Χατζηστεφάνου–Βαφέα Αναστασία
  • Παϊτέρης Κωνσταντίνος
  • Κύρδη Πόπη
Print

Number of views (39)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Ιανουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
13141516
171819
2021222324
TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Athens 24-25-26/1/2025 Greek teachers seminar
25
TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Athens 24-25-26/1/2025 Greek teachers seminar
26
TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Athens 24-25-26/1/2025 Greek teachers seminar
272829303112
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
"κι αν ήσουν εσύ; - πες το  δυναμικά με εικόνες!"

"κι αν ήσουν εσύ; - πες το δυναμικά με εικόνες!"

Βόλος,8-9 /2/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Μάρθα Κατσαρίδου, Κώστας Μάγος
9
"κι αν ήσουν εσύ; - πες το  δυναμικά με εικόνες!"

"κι αν ήσουν εσύ; - πες το δυναμικά με εικόνες!"

Βόλος,8-9 /2/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Μάρθα Κατσαρίδου, Κώστας Μάγος

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά