Αποτελέσματα αναζήτησης

To Θέατρο Φόρουμ στην τυπική και την άτυπη εκπαίδευση

To Θέατρο Φόρουμ στην τυπική και την άτυπη εκπαίδευση

Αθήνα, 19/3/2006, Εργαστήριο, Χριστίνα Ζώνιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2006 9:00 πμ - 11:30 πμ Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Χριστίνα Ζώνιου, θεατρολόγος, σκηνοθέτις, θεατροπαιδαγωγός, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

«To Θέατρο Φόρουμ στην τυπική και την άτυπη εκπαίδευση»

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Το εργαστήριο αυτό αποσκοπεί στο να δώσει μια πρώτη ιδέα για την τεχνική του θεάτρου φόρουμ και για το πώς μπορεί αυτό να χρησιμοποιηθεί στα διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η διαδικασία, οι αρχές και τα αποτελέσματα του Θεάτρου Φόρουμ συμπίπτουν με τη μαθητοκεντρική και συμμετοχική παιδαγωγική θεώρηση και το καθιστούν ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στα χέρια του παιδαγωγού σε περιπτώσεις συγκρούσεων, φορτισμένων συναισθηματικά καταστάσεων και αδυναμίας επικοινωνίας. Καταστάσεις οικείες για τους εκπαιδευτικούς του σύγχρονου πολυπολιτισμικού σχολείου. Το θέατρο φόρουμ και οι δραστηριότητες προετοιμασίας γι’ αυτό ανήκουν στο είδος θεάτρου, επονομαζόμενο Θέατρο του Καταπιεσμένου, που κωδικοποίησε ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Αουγκούστο Μποάλ και που έχει βρει ευρεία εφαρμογή παγκοσμίως σε κοινωνικές, πολιτικές, εκπαιδευτικές και θεραπευτικές δράσεις. Το θέατρο φόρουμ χρησιμοποιεί την εγγενή ανθρώπινη θεατρικότητα για να επιτύχει το διάλογο (φόρουμ) και τη διεύρυνση των προσωπικών ορίων. Το θέατρο γίνεται έτσι ένας χώρος όπου στρατηγικές διαπολιτισμικότητας, ενδυνάμωσης, αποτίναξης της καταπίεσης και διαλόγου προβάρονται, για να χρησιμοποιηθούν ενδεχομένως και στην πραγματικότητα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της άτυπης και της τυπικής εκπαίδευσης, κυρίως της μέσης εκπαίδευσης, και σε θεατροπαιδαγωγούς, ενώ απαιτείται η άνετη ένδυση, γιατί προβλέπονται αρκετές σωματικές δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες μπορούν προαιρετικά να «φέρουν» μαζί τους μια ιστορία σύγκρουσης ή καταπίεσης, που προήλθε από πολιτισμικές διαφορές και που βίωσαν έντονα οι ίδιοι ή κάποιοι κοντινοί τους άνθρωποι.

 

Η Χριστίνα Ζώνιου είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτις και θεατροπαιδαγωγός. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MPhil in Theatre Studies) από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης. Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για το Θέατρο και τη Διαπολιτισμική Αγωγή. Παρακολoύθησε επίσης το ευρωπαϊκό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Drama in Scena στη Φλωρεντία καθώς και άλλα σεμινάρια και εργαστήρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, Εφαρμοσμένου Θεάτρου, Θεάτρου του Καταπιεσμένου και διαπολιτισμικής αγωγής. Δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη, ως σκηνοθέτης, ως δραματολόγος και ως θεατροπαιδαγωγός σε θέατρα, σχολεία και κοινωνικούς χώρους στην Ιταλία, τη Σκωτία και την Ελλάδα. Ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Ώσμωση-Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής. Εργάζεται από το Μάρτη του 2005 ως μέλος του Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, με το γνωστικό αντικείμενο «Υποκριτική».

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2006
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Ζώνιου Χριστίνα
Print

Number of views (1440)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Ιανουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά