Event date: 5/20/2017 6:00 PM - 8:00 PM Export event
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Σ2
Εισήγηση στο 6ο Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο "Θέατρο και Ετερότητα"
"Κατανοώ τον εαυτό μου και τον άλλον μέσα από το θέατρο; Το παράδειγμα του «Κι αν ήσουν εσύ;» ενός προγράμματος για την ευαισθητοποίηση γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων" Νάσια Χολέβα, Νίκος Γκόβας
Ναύπλιο, 20 Μαίου 2017, 10.00πμ, Αίθουσα: "Βουλευτικό"
Σύνοψη: Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι μια συνεργασία του Πανελληνίου Δικτύ ου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Αποτελείται από μια σειρά δράσεων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών παρεμβάσεων σε μαθητικούς πληθυσμούς, προκειμένου να ευαισθητοποήσει τον εκπαιδευτικό χώρο γύρω από ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα, και ειδικότερα γύρω από ζητήματα που άπτονται του προσφυγικού ζητήματος. Στο σχεδιασμό και την υλοποίησή του το θέατρο (και ειδικότερα εργαλεία και τεχνικές από το χώρο του εκπαιδευτικού δράματος και του εφαρμοσμένου θεάτρου, του Θεάτρου του Καταπιεσμένου και άλλων συναφών χώρων) αποτελεί δομικό του συστατικό, προκειμένου τα θέματα που θίγονται να προσεγγίζονται βιωματικά.
Με καταβολές από την παιδαγωγική του Freire, τον κονστρουκτιβισμό, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τη βιωματική μάθηση και τη μαθητοκεντρική παιδαγωγική οδό, το πρόγραμμα αυτό αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως εμψυχωτή, ως πολλαπλασιαστή προβληματισμού και ώθησης σε δράση, και εν τέλει το μαθητή ως ενεργό και υπεύθυνο πολίτη.
Η παρούσα εισήγηση υποστηρίζει πως, σε όλη αυτή τη διαδικασία, το θέατρο δεν είναι απλά μια ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική οδός, αλλά μια συνειδητή παιδαγωγική επιλογή και προσέγγιση, προκειμένου θεωρία και δράση, εκπαιδευτική πρακτική και βίωμα, να συζευχθούν αποτελεσματικότερα.
Παίρνουν μέρος 60
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr
Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Number of views (2129)/Comments (0)
Σάμος 25/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Μουσικό Σχολείο Σάμου
Διαδικτυακά, 25/11/2025, Διάλεξη-συζήτηση Κώστας Μάγος
Online, 26/11/2025 management meeting
Ζάκυνθος 26/11/2025, Ημερίδα
Σάμος 24/11 - 12/12/2025, Δράσεις σε σχολεία
27/11/2025, Δράσεις σε σχολεία
Διαδικτυακά, 27/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
#Support_Hara
Θεσσαλονίκη, 28-30/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
Αθήνα 29/11/2025 ΗΜΕΡΙΔΑ
Θεσσαλονίκη, 29/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς,
Τρίπολη 29/11/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
Αθήνα, 30/11/2025, Πάμε Θέατρο
Διαδικτυακά (Αμφιλοχία), 30/11/2025 , Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (συντονίζει Μαρία Τσόγκα)
«Με λογισμό και μ’ όνειρο»
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Αθήνα 6-7/12/2025, Διήμερο εκδηλώσεων: Εργαστήριο PlaybackTheatre & Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ Teen Talk
Ιωάννινα 6/12/2025, Εργαστήριο «Συναισθήματα και Μουσική Αγωγή Σήμερα» Χρ Ράπτης
ΑΤΤΙΚΗ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2025
«Σκληρό Καρύδι!»
Πάμε θέατρο «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»
Σάμος 10/12/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Γυμνάσιο Μαραθοκάμπου
Διαδικτυακά, 10/12/2025, ανοιχτή συζήτηση με τη σκηνοθέτρια Σοφία Καραγιάννη
Σάμος 12/12/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, ΓΕΛ Καρλοβάσου
Διαδικτυακά, 12/12/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου
Ιωάννινα 12-14/12/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης, Δημήτρης Κονετάς
Θεσσαλονίκη 13/12/2025, Ημερίδα-Εργαστήρια
Διαδικτυακά, 14/12/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Κρίθαρη,
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα