2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/4/2006 11:30 πμ - 1:30 μμ Export event
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Animani: «Θέατρο χεριού και η σιωπηρή εμπειρία»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Animani: «Θέατρο χεριού και η σιωπηρή εμπειρία»

Ρόδος, 7-9/4/2006, Εργαστήριο 1ου επιστημονικού σεμιναρίου, Santina Mastrosimone

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην εκπαίδευση

«Θεατρικές διαδρομές στο Περιβάλλον με χώρο δράσης το Σχολείο»

ΡΟΔΟΣ 7-8-9 Απριλίου 2006

Φωτογραφίες Σεμιναρίου

Περιεχόμενα πρακτικών

Οργάνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γραφείο Δωδεκανήσου

 

Σε συνεργασία με τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ

«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Animani: «Θέατρο χεριού και η σιωπηρή εμπειρία»

Santina Mastrosimone, νηπιαγωγός, κατασκευάστρια μάσκας και κούκλας θεάτρου

Συχνά διαμαρτύρονται γονείς και εκπαιδευτικοί ότι τα  παιδιά κάνουν θόρυβο, δεν μπορούν να συγκεντρωθούν ή δείχνουν υπερκινητικότητα. Επίσης, ο σημερινός τρόπος ζωής γίνεται όλο και πιο έντονος και γρήγορος, μια εξέλιξη, που επιδεινώνεται από τον καθημερινό «καταιγισμό» ερεθισμάτων στη σύγχρονη κοινωνία. Το θέατρο συνεισφέρει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση αυτού του σύγχρονου φαινόμενου δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να ανακτήσουν μια «σιωπηρή» στάση «εσωτερικής ακρόασης». Με την ενεργή συμμετοχή τους στο θέατρο «χεριού», τη μουσική ενσυνείδηση, μπορούν τα παιδιά να δημιουργήσουν μια επικοινωνιακή δράση –χωρίς γλώσσα- και να εντοπίσουν το ρόλο τους προσδιορίζοντας την προσωπικότητά τους. Ανάλογες θεατρικές δράσεις ενδείκνυνται για παιδιά που έρχονται σε επαφή με ένα νέο ή διαφοροποιημένο πολιτισμικό περιβάλλον, του οποίου τη γλώσσα δε γνωρίζουν. Εδώ, τα παιδιά αυτά, έχουν τη δυνατότητα να «παρουσιαστούν» με άλλους επικοινωνιακούς κώδικες και να δηλώσουν τη συμμετοχή και την ένταξή τους στην ομάδα.

Το βιωματικό εργαστήριο περιέχει μεταξύ άλλων:

  • Παιχνίδια κίνησης και παντομίμας

  • Θεατρική μεταμόρφωση χεριού σε ζώα, μουσικά όργανα και λουλούδια

  • Συνεργατική δραματοποίηση ενός θεατρικού κομματιού

 

Η Santina Mastrosimone (Σαντίνα Μαστροσιμόνε) γεννήθηκε στη Σικελία και ολοκλήρωσε την επαγγελματική της εκπαίδευση στη Γερμανία. Εργάστηκε από το 1983 μέχρι το 2000 ως νηπιαγωγός με σημείο αναφοράς: διαπολιτισμική θεατρική εκπαίδευση. Σε αυτό το διάστημα αποσπάστηκε στο Institut für Interkulturelle Pädagogik (ΙPΕ) στο Mainz και, ως υπεύθυνη του προγράμματος, οργάνωσε και υλοποίησε ποικίλες διαπολιτισμικές, θεατρικές δράσεις με σκοπό τη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση. Από το 2000 μέχρι το 2003, παρακολούθησε μαθήματα κατασκευής θεατρικής μάσκας και εργάστηκε στο κρατικό θέατρο του Mainz και του Würzburg. Από το 2004 μέχρι σήμερα, εργάζεται ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο Ινστιτούτο Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής στο Mainz και στο Progetto Scuola στη Φρανκφούρτη σε θέματα: πολυγλωσσικό κουκλοθέατρο, κατασκευή θεατρικής κούκλας και μάσκας, μέθοδοι διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης με μαριονέτες.

 

Print