2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 6/5/2007 9:30 πμ - 3:00 μμ Export event
Ημερίδα - «Θέατρο στην εκπαίδευση: θεωρία και εφαρμογές»

Ημερίδα - «Θέατρο στην εκπαίδευση: θεωρία και εφαρμογές»

Κομοτηνή, 6/5/2007, Το πρόγραμμα της ημερίδας

ΗΜΕΡΙΔΑ

για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Κομοτηνή, Κυριακή 6 Μαΐου 2007

3ο  Γενικό Λύκειο Κομοτηνής

«Θέατρο στην εκπαίδευση: θεωρία και εφαρμογές»

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κομοτηνής-Δ.Ε.Π.Α.Κ και το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ διοργανώνουν ημερίδα στις 6 Μαΐου 2007, στο 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής με θέμα «Θέατρο στην Εκπαίδευση: θεωρία και εφαρμογές».

 

Η ημερίδα περιλαμβάνει εισηγήσεις και παρουσίαση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «Πέντε μουντζουρωμένα απογεύματα» που πραγματοποιείται στην Κομοτηνή. Στο πλαίσιο της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν και δύο παράλληλα βιωματικά, τρίωρα εργαστήρια για 50 εκπαιδευτικούς.

 

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) καθώς και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για την παιδαγωγική του θεάτρου στην εκπαίδευση.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

  

Πρόγραμμα Ημερίδας

09.30 – 10.00

Προσέλευση - εγγραφές

10.00 – 10.10

Χαιρετισμοί

10.10 -  10.25

Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου, Πρόεδρος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

«Θέατρο στην εκπαίδευση: ένα ιδιαίτερο πεδίο έρευνας και εφαρμογής»

10.25 – 10.40

Αριάν Κότση, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, υπεύθυνη εκπαιδευτικών  προγραμμάτων - Φ.Κ.Θ

«Εναλλακτικό θέατρο και τεχνικές που ταιριάζουν στον εκπαιδευτικό χώρο»

10.40 – 11.00

Ειρήνη Μαρνά, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός

Μπέτυ Πουρσανίδου, θεατρολόγος, ηθοποιός

«Το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στο πλαίσιο ενός σύγχρονου αναλυτικού προγράμματος»

11.00 – 11.20

Μάριος Λιάγκης, εκπαιδευτικός, υπ. διδάκτωρ Κοινωνιολογίας

«Πέντε μουντζουρωμένα απογεύματα», ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα σε εφαρμογή και έρευνα

11.20 – 11.45

Ερωτήσεις - συζήτηση

11.45 – 12.00

Διάλειμμα – καφές

12.00 – 15.00

Εργαστήρια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

Σοφία Λαμπρίδου,  θεατρολόγος – θεατροπαιδαγωγός,  Δαβίδ Άντζελ,  ηθοποιός – θεατροπαιδαγωγός

«Το θέατρο και το δράμα στην υπηρεσία της διαπολιτισμικής αγωγής» 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

Αριάν Κότση, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, υπεύθυνη εκπαιδευτικών  προγραμμάτων - Φ.Κ.Θ

«Ανακαλύπτω, μέσα από θεατρικές τεχνικές, τον προσωπικό μου λόγο»

                                    

Σημείωση : Παρακαλούνται όσοι πάρουν μέρος στα  εργαστήρια, να έχουν υπόψη ότι θα πρέπει να παραμείνουν και τις 3 ώρες και θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα  και παπούτσια.

 

Οργανωτική επιτροπή : Μυρσίνη Λαντζουράκη, Μάριος Λιάγκης, Ντίνα Τσολάκη

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

«Το θέατρο και το δράμα στην υπηρεσία της διαπολιτισμικής αγωγής» 

Σοφία Λαμπρίδου,  θεατρολόγος – θεατροπαιδαγωγός,  Δαβίδ Άντζελ,  ηθοποιός – θεατροπαιδαγωγός

Η ανάγκη για διαπολιτισμική αγωγή στον ελληνικό εκπαιδευτικό χώρο είναι πλέον επιτακτική. Το θέατρο και το δράμα μπορούν να προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης της διαπολιτισμικότητας. Στο πρακτικό/βιωματικό αυτό εργαστήριο θα διερευνήσουμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνικές του θεάτρου και του δράματος με στόχο να εμφυσήσουμε στα παιδιά μας την επιθυμία για γνωριμία με τις διάφορες κουλτούρες, την ομορφιά του πλουραλισμού, την κατανόηση και το σεβασμό απέναντι στο διαφορετικό, την τρυφερότητα απέναντι σε ειδικές ομάδες πληθυσμού. Θα μας απασχολήσουν: το σώμα ως ταυτότητα, οι ιστορίες -παραδοσιακές/προσωπικές- ως αφορμή γνωριμίας, το συναίσθημα ως οικουμενικός δεσμός. Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα.

 

«Ανακαλύπτω, μέσα από θεατρικές τεχνικές, τον προσωπικό μου λόγο»

Αριάν Κότση, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, υπεύθυνη εκπαιδευτικών  προγραμμάτων - Φ.Κ.Θ

Όταν ο άνθρωπος δεν ξέρει πώς να εκφράσει το δικό του προσωπικό λόγο και δεν ξέρει πώς να βρει τη δική του φωνή, καταπιέζεται, ματαιώνεται και αρρωσταίνει. Η παιδεία έχει την τάση να επιβάλλει ή να διαμορφώνει το λόγο, τη λογική, την έκφραση του μαθητή. Χωρίς τα εργαλεία και τη στήριξη που θα βοηθήσουν το νέο να ανακαλύψει το δικό του προσωπικό λόγο, δεν μπορεί ο άνθρωπος να ωριμάσει ως άτομο και ως πολίτης. Στο εργαστήριο, μέσα από θεατρικές πρακτικές και με οδηγό τις αισθήσεις μας, ψάχνουμε τη δική μας φωνή, τη δική μας έκφραση, θέση, στάση στο χώρο και στο περιβάλλον μας. Εξετάζουμε πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη να βοηθήσει τον μαθητή του να κάνει το ίδιο. Ασκήσεις χαλάρωσης, εμπιστοσύνης, τοποθέτησης και ελέγχου της φωνής, χρήσης των ηχείων του σώματος κλπ. Ασκήσεις τοποθέτησης στον χώρο, σκηνοθεσίας του εαυτού μας, ως σώμα και φωνή. Ασκήσεις ρυθμού, έντασης, διαβάθμισης με εργαλεία τη φωνή και το σώμα, σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, με στόχο την προσωπική έκφραση.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

Ο Δαβίδ Άντζελ είναι πτυχιούχος της δραματικής σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του Πανεπιστημίου του Exeter στη Μ. Βρετανία (MA in Applied Drama). Παιδαγωγός του θεάτρου στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συνεργάζεται με το Κ.Θ.Β.Ε. και άλλους εκπαιδευτικούς/κοινωνικής μέριμνας φορείς ως σχεδιαστής/εμψυχωτής προγραμμάτων. Είναι εκπρόσωπος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό Young IDEA.   

 

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κ.ά). Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ανατολική Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά. Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού «εκπαίδευση & θέατρο» και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση, είναι μέλος της Επιτροπής Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre Education Association) και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA Europe). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές» (εκδόσεις Μεταίχμιο).

 

Η Αριάν Κότση είναι σκηνοθέτης κινηματογράφου και θεάτρου-μέλος της Εταιρίας Σκηνοθετών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πτυχίο στην κοινωνική ανθρωπολογία. Σήμερα εργάζεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ως Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Ως ελεύθερος επαγγελματίας έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις, ντοκιμαντέρ, τηλεταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, εκπαιδευτικά προγράμματα, cd-rom και έχει συνεργαστεί με τα κρατικά κανάλια, το Μega, Antenna, BBC, Channel 4 του Λονδίνου καθώς και διάφορους πολιτιστικούς φορείς (Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, Εκδόσεις Πατάκη κλπ). Στο ενεργητικό της συγκαταλέγονται διαλέξεις, σεμινάρια, εργαστήρια, άρθρα, σενάρια, μεταφράσεις. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Σχολής Κινηματογράφου Θεάτρου «Στούντιο Εντροπία» και του παιδικού θιάσου «5η Εποχή». Δουλειές της έχουν βραβευτεί επανειλημμένα σε Φεστιβάλ και διαγωνισμούς (4 βραβεία για μικρού μήκους ταινίες, 7 βραβεία για μαθητικές θεατρικές παραστάσεις).

 

Η Σοφία Λαμπρίδου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του Πανεπιστημίου του Exeter στη Μ. Βρετανία (MA in Applied Drama). Παιδαγωγός του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.  Συνεργάζεται με το Κ.Θ.Β.Ε. και άλλους εκπαιδευτικούς/κοινωνικής μέριμνας φορείς ως σχεδιάστρια/εμψυχώτρια προγραμμάτων. Είναι μέλος της συντονιστικής επιτροπής του Γραφείου Β. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κομοτηνής-Δ.Ε.Π.Α.Κ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Την ημερίδα στήριξαν οι: Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Κέντρο Πληροφόρησης Νέων Κομοτηνής, Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Κομοτηνής, Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Ροδόπης

 

Με την ευγενική χορηγία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

 

 

Print