2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2015 3:30 μμ - 6:30 μμ Export event
Μονόλογοι από τη Γάζα

Μονόλογοι από τη Γάζα

Αθήνα, 28/11/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Σόνια Μολογούση

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο

Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας: Χαρά Τσουκαλά, Νίκος Γκόβας, Ηρώ Ποταμούση, Σόνια Μολογούση, Λουίζα Νικολάου, Νάσια Χολέβα, Μαίρη Καλδή και ομάδα εθελοντών του Δικτύου.

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ΑΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Διεθνής Αμνηστία, Κουκλοθέατρο AYUSAYA, Σχολείο Παιχνιδιού

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: 3.45μμ-6.45μμ "Μονόλογοι από τη Γάζα"
Σόνια Μολογούση, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός

Από τον Νοέμβριο 2009 μέχρι τον Απρίλιο 2010, με τη βοήθεια ενός θεατροπαιδαγωγού και ενός ψυχολόγου, 32 νέοι και νέες 13-17 ετών στη Γάζα επεξεργάστηκαν και κατέγραψαν σε μορφή μονολόγων τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τις ελπίδες, τα όνειρα και τους φόβους τους κατά τη διάρκεια και μετά την εισβολή και τον πόλεμο τον Δεκέμβριο του 2008. Η προσέγγιση έγινε με τη βοήθεια τεχνικών του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Αουγκούστο Μποάλ, της Δραματοθεραπείας και της αφήγησης. Στη συνέχεια, τα κείμενα μεταφράστηκαν σε διάφορες γλώσσες και φορείς-συνεργάτες από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε ένα διεθνές πρόγραμμα με στόχο οι Μονόλογοι: α) Να παρουσιαστούν από νέους στις 17 Οκτωβρίου 2010 ταυτόχρονα στη Γάζα και σε όλο τον κόσμο. β) Να παρουσιαστούν στις 29 Νοεμβρίου 2010 σε διάφορες γλώσσες στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό. γ) Να αποτελέσουν αφορμή για να επικοινωνήσουν μαθητές απ’ όλο το κόσμο με τους νέους της Γάζας, αλλά και μεταξύ τους, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα του παιδιού και τη διαπολιτισμικότητα.
6 χρόνια μετά και καθώς οι συγκρούσεις Ισραηλινών και Παλαιστινίων κλιμακώνονται για άλλη μία φορά το συγκεκριμένο εργαστήριο έχει σαν βασικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν, αποκωδικοποιήσουν και να ορίσουν ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το πώς αυτά καθορίζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητα ανθρώπων και πολιτών σε μία χώρα υπό κατοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, τα κείμενα των μονολόγων καθώς και άλλο οπτικοακουστικό υλικό θα αποτελέσουν την αφετηρία του εργαστηρίου και θα λειτουργήσουν σαν αφορμές για διάλογο και δημιουργία αναπαραστάσεων από τους συμμετέχοντες. Οι τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και οι συμβάσεις που θα προταθούν και θα εφαρμοστούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, θα αποτελέσουν τόσο τα μέσα διερεύνησης του αρχικού υλικού όσο και τα εργαλεία για τη δημιουργία νέων εικόνων και δράσεων από την πλευρά της ομάδας.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και συντονιστές ομάδων νέων.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια (ιδανικά φόρμα και αθλητικά παπούτσια), ώστε να μπορούν να κινηθούν άνετα στο χώρο και το πάτωμα.

Η Σόνια Μολογούση είναι θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και του University of Warwick της Μ. Βρετανίας, όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει εργαστεί εθελοντικά με ομάδες παιδιών και νέων στην Ελλάδα (Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, Δρόμοι Ζωής) και το εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει, επίσης, σεμινάρια πάνω σε διάφορες δραματικές τεχνικές, τo κουκλοθέατρο και τo θέατρο στην εκπαίδευση. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-2014). Ως θεατροπαιδαγωγός έχει εργαστεί σε δήμους και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2008, ενώ έχει επίσης εμψυχώσει εργαστήρια σε συνεργασία με το ΚΠΕ Καστρίου, το ΚΠΕ Μεσολογγίου-Θέρμου και τη Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας


 

Print