2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/1/2024 10:00 πμ - 4:00 μμ Export event
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» -"κι αν ήσουν εσύ; στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» -"κι αν ήσουν εσύ; στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"

Σύμη 13/1/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Μαρία Κλαδάκη

ΣΥΜΗ,   13 Ιανουαρίου  2024
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ/ΕΜΨΥΧΩΤΡΙΕΣ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

«κι αν ήσουν εσύ;» -  «ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»
ΣΥΜΗ Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024, Ώρες: 10:00 (προσέλευση 09:45) – 16:00 (με διάλειμμα φαγητού)
Χώρος: Πνευματικό Κέντρο Σύμης

Εμψύχωση: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Μαρία Κλαδάκη

Δωρεάν. Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και σε εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων ατόμων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές καθώς και σε μαθητές/μαθήτριες που συνοδεύονται από εκπαιδευτικό ή γονέα.
 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.)  στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;» - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Tο σεμινάριο υλοποιείται με τη συνεργασία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και με την υποστήριξη του Europe Direct Νοτίου Αιγαίου της ΑΝΔΩ Α.Ε. και εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων»  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 190 ωρών. 
Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και  πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). 

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΕΔΩ για εγγραφές μελών), καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη
 ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ μέχρι 11/1/2024 και θα ειδοποιηθούν στο e-mail τους.

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Το σεμινάριο καλύπτει δύο θεματικές του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (βλ. όλες τις θεματικές εδώ). Συγκεκριμένα:

α) «Στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις του προγράμματος» (κωδ Α1α)

  • Ποια είναι τα επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα σήμερα γύρω από το προσφυγικό και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Η θεματική και οι στόχοι του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (οι εκτοπισμένοι άνθρωποι, η ξενοφοβία, ο πολιτισμός, η ταυτότητα, η ετερότητα και η διαχείρισή της, η παιδαγωγική προσέγγιση που προτείνεται με βάση τις αρχές της κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κ.ά.).
  •  Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα (όροι και δυνατότητες συμμετοχής στην επιμόρφωση, αξιοποίηση στη σχολική τάξη, συμμετοχή σε Ημέρα Δράσης/Μαθητικά Φεστιβάλ).

β) «Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» (κωδ Β12)

Το εργαστήριο έχει ως στόχο να ανασύρει μνήμες ατομικές, οικογενειακές και συλλογικές, της τοπικής, εθνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Οι συμμετέχοντες γίνονται «τα βιβλία του εαυτού» τους, ένα κύριο υλικό της προφορικής ιστορίας. Οι ιστορίες τους γίνονται τα ντοκουμέντα της ιστορίας. Αυτές οι ιστορίες, «εμείς», αποτελούν τον σκελετό για μια εμπειρία σκηνικής σύνθεσης μέσα στην πόλη, μια εμπειρία που έχει στόχο να επανασηματοδοτήσει τη σχέση μας με το παρελθόν, το παρόν και τον «χώρο» των ανθρώπινων πράξεων. Οι τεχνικές του Θεάτρου Ντοκουμέντο είναι πολύ χρήσιμες στη σύνδεση ποικίλου υλικού από πολλές και διαφορετικές πηγές και αποτελεί ένα καλό σκηνοθετικό εργαλείο για τους συμμετέχοντες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων, και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο (και στο έδαφος)
  • να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Υλικό θα δοθεί στο τέλος του σεμιναρίου

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Υποστήριξη: Europe Direct Νοτίου Αιγαίου, ΑΝΔΩ Α.Ε.
Επιστημονικά και οργανωτικά υπεύθυνη: Μαρία Κλαδάκη Αν. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τοπική Συντονίστρια Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
mkladaki@aegean.gr

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600

 

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Από το 2009 σκηνοθετεί παραστάσεις για νέους: Μετά τον Αφρό (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη, Aριστοφάνη Νεφέλες,  Ευριπίδη Ελένη (Οκτώβριος 2018 και εξής στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Έχει διδάξει στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και Ναυπλίου, στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και σε πλήθος δημόσιων οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου. Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου σε δραματικές σχολές. Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (ΙΔΕΚΕ 2007) και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης» (εκδ. Κέδρος, 2011). Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Λυκείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του Ι.Ε.Π. (2015). Από το 2016 ως το 2019 ήταν υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του διεθνούς σχολείου για το αρχαίο δράμα "Λύκειο Επιδαύρου".

 Η Μαρία Κλαδάκη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με γνωστικό αντικείμενο «Θεατρική Αγωγή στη Α΄βάθμια Εκπαίδευση». Έχει σπουδάσει παιδαγωγικές και κοινωνικές επιστήμες στην Ελλάδα και το διδακτικό της έργο επικεντρώνεται στη Παιδαγωγική του θεάτρου, στο θέατρο για κοινό ανηλίκων, στη σύγκληση εφαρμοσμένου θεάτρου και ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση, διαφυλικές σχέσεις στη θεατρική αγωγή κ.α. Το συγγραφικό και επιστημονικό της έργο περιλαμβάνει βιβλία και επιμέλειες βιβλίων, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων, καθώς επίσης συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και καλλιτεχνικά έργα με επίκεντρο το θέατρο και τον πολιτισμό.

 

 

Print