2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2023 9:00 πμ - 2:00 μμ Export event
ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

Πάτρα, 26/11/2023, Ημερίδα, συζητήσεις, εργαστήρια

Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2023:
 
«Χωράμε όλες και όλοι; Αναζητώντας μια νέα σχέση με το περιβάλλον και τον δημόσιο χώρο»

ΠΑΤΡΑ  26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023, 09:15-14:30
Τόπος: Εκπαιδευτικός Χώρος Μπάρρυ (πρώην Σταφιδαποθήκες Μπάρρυ), έδρα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας,  Όθωνος Αμαλίας 6, Πάτρα- ΕΙΣΟΔΟΣ ΑΠΟ ΟΔΟ ΣΑΝΤΑΡΟΖΑ & ΚΑΡΟΛΟΥ.

ΗΜΕΡΙΔΑ
Γραφείου Αχαίας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

βιωματικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και συζήτηση

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και κάθε χρόνο καλεί τα μέλη του και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιχνίδι, σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης, να τη γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κ.ά.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, τακτικό μέλος του IDEA, συντονίζει στην Ελλάδα τις εκδηλώσεις και τις δράσεις αυτές, ενώ παράλληλα μέλη και συνεργάτες του στην Εκπαίδευση  οργανώνουν σε διάφορες πόλεις και με ελεύθερη είσοδο βιωματικά εργαστήρια, συζητήσεις, ημερίδες, δρώμενα καθώς και δραστηριότητες με παιδιά και νέους.

Ο τίτλος της φετινής διοργάνωσης παραπέμπει ευθέως στην έννοια  του Δημόσιου χώρου, που επιλέξαμε να διερευνήσουμε  μέσω των τεχνών, θεωρώντας την  επίκαιρη, πλούσια σε περιεχόμενο και νοηματοδοτήσεις, πολυπρισματική και ικανή να καλύψει ένα ευρύτατο πεδίο κοινωνικών ζητημάτων:  Από τις  συνεχείς διώξεις και εκτοπίσεις εκατομμυρίων ανθρώπων, όπως οι κάτοικοι της Γάζας, που αποστερούνται το δικαίωμά τους  σε “γη και ελευθερία” ως την εμπορευματοποίηση των δημόσιων αγαθών και την ασφυκτική περιβαλλοντικά και πολιτισμικά ατμόσφαιρα των μεγαλουπόλεων. 

Στην ημερίδα της Πάτρας θα προσεγγίσουμε την έννοια του δημόσιου χώρου εστιάζοντας σε σημαντικές  παραμέτρους της όπως :

  • Δημόσιος χώρος και έμφυλες αντανακλάσεις
  • Δημόσιος χώρος και ανθρώπινα δικαιώματα.

Η Ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και συζήτηση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09:15-09.30 Προσέλευση

09.30-10:00 Χαιρετισμοί, σύντομες παρουσιάσεις (φυσιογνωμία και δράσεις του ΠΔΘΕ, δράσεις του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;», εισαγωγή στο κεντρικό θέμα της ημερίδας )

10.00-13.45 Βιωματικά εργαστήρια σε διαφορετικές αίθουσες (με  ενδιάμεσο διάλειμμα  σε χρόνο που θα κριθεί κατάλληλος για το κάθε εργαστήριο)

13.45-14.30  Αναστοχασμός, συζήτηση στην ολομέλεια.

Εργαστήριο 1 : Τίτλος «"Tα χέρια έχουν φωνή", τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Εμψύχωση: Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, MA Drama in Education, Γιώργος Μπεκιάρης, δάσκαλος, θεατρολόγος

Εργαστήριο 2:  Τίτλος «Με τα κλειδιά σφιχτά στο χέρι»

Εμψύχωση:  Διονυσία Ασπρογέρακα, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,  Χαρά Τσουκαλά, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Γραφείο Αχαίας. 

Συνεργασία: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (εκπαιδευτικό πρόγραμμα Κι αν ήσουν εσύ;), Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας, τμήματα Πολιτιστικών, Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ. www.TheatroEdu.gr, τηλ. 6972267716

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Εργαστήριο 1 : Τίτλος   «"Tα χέρια έχουν φωνή", τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σχεδιασμός-εμψύχωση: Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, MA Drama in Education, Γιώργος Μπεκιάρης, δάσκαλος, θεατρολόγος.

Τα χέρια μας εκφράζουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις πράξεις μας αλλά και την κουλτούρα μας. Τα χέρια έχουν φωνή και θέλουμε να την ακούσουμε!  Στο  σεμινάριο αυτό θα τα τιμήσουμε παρατηρώντας τα και δημιουργώντας δράσεις με εκείνα να πρωταγωνιστούν! Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις,  τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος αλλά και δημιουργική γραφή  θα αναπτύξουμε την ενσυναίσθησή μας προσεγγίζοντας ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ετερότητας δίνοντας έμφαση στο προσφυγικό ζήτημα. Θα αξιοποιηθούν φωτογραφίες, μουσικές και κείμενα . Οι συμμετέχοντες/ -ουσες στο σεμινάριο θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ορισμένες ιδέες θεατρικής αξιοποίησης των ερεθισμάτων αυτών ώστε να ενδυναμωθούν και  να σχεδιάσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά προγράμματα με τους μαθητές τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται.  Μέσα από την ενέργεια και τη σοφία της ομάδας θα προκύψει αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών και έμπνευσης, με απώτερο στόχο την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τη θεατρική δράση.  Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Εργαστήριο 2:  Τίτλος «Με τα κλειδιά σφιχτά στο χέρι»

Σχεδιασμός-εμψύχωση: Διονυσία Ασπρογέρακα, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, Χαρά Τσουκαλά, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός.

Σε αυτό το εργαστήριο θα εστιάσουμε στις έννοιες των έμφυλων στερεοτύπων και της έμφυλης βίας, καθώς και στη σύνδεσή τους με τον δημόσιο χώρο.  Με ποικίλες θεατρικές τεχνικές θα διερευνήσουμε το πώς τα έμφυλα στερεότυπα (προκαταλήψεις και στερεότυπες αντιλήψεις που η κοινωνία  διαμορφώνει για τα φύλα) μπορούν να επηρεάσουν το πώς αισθανόμαστε και πώς συμπεριφερόμαστε στον δημόσιο χώρο: πόσο ασφαλείς νιώθουμε μέσα στην πόλη; πόσο ελεύθεροι είμαστε στην επιλογή της ενδυμασίας μας;

Στόχος του εργαστηρίου είναι η προσπάθεια αποδόμησης των έμφυλων στερεοτύπων, η ευαισθητοποίηση και η ενδυνάμωση όλων μας για τη δημιουργία ισότιμων σχέσεων( μεταξύ των φύλων) και συμπεριληπτικών  δημόσιων χώρων.

Αιτήσεις συμμετοχής

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε ένα (1) από τα παραπάνω εργαστήρια μέχρι την Παρασκευή 24/11/2023  στη φόρμα:  https://forms.gle/3ey7xRA2Pg9iQoq3A  και θα ειδοποιηθούν μέχρι το Σάββατο 25/11/2023 μέσω e-mail.

Παρακαλούνται όσοι/ες  θελήσουν να ακυρώσουν τελικά τη συμμετοχή τους να το δηλώσουν εγκαίρως και ως την Τετάρτη 22/11 στο mail  theatroedu.dytika@gmail.com

Σημείωση: Τα εργαστήρια είναι βιωματικά και συμμετοχικά και περιλαμβάνουν παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, κινητικές ασκήσεις στο χώρο και σωματική επαφή. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο (και στο έδαφος)

- να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Η Διονυσία Ασπρογέρακα γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Είναι απόφοιτος του Ιστορικού Τμήματος του Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων. Εργάστηκε σε δημόσια σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υλοποιώντας ποικίλα προγράμματα (Πολιτιστικά, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Ευρωπαϊκά). Έχει συγγράψει και διασκευάσει θεατρικά έργα. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια, επιστημονικά συμπόσια, ημερίδες και διεθνείς συνδιασκέψεις για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση είτε ως συμμετέχουσα είτε ως εισηγήτρια, εμψυχώτρια ομάδων και μέλος οργανωτικής επιτροπής. Έχει επίσης εργαστεί ως εμψυχώτρια θεατρικών εφηβικών ομάδων και ομάδων ενηλίκων. Από το 2008-2011 υπήρξε μέλος του Δ.Σ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετείχε ως επιμορφώτρια στην υλοποίηση διαφόρων προγραμμάτων του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, όπως το «κι αν ήσουν εσύ;» σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία  του ΟΗΕ, το «Χωρίς Πατρόν» κ.ά.

Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨ (MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Εμψυχώτρια θεάτρου στη Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 18 χρόνια. Συνεργάζεται ως διδάσκουσα με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του με τίτλο ¨Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων, εξαρτήσεις και νέες τεχνολογίες ¨του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α. Έχει εμψυχώσει Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (ασυνόδευτους εφήβους πρόσφυγες, ψυχικά ασθενείς, κρατούμενους, Ρομά) και έχει δημιουργήσει πολλά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει σκηνοθετήσει, έχει αναλάβει τη δραματουργία και έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις.

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

 Η Χαρά Τσουκαλά είναι οικονομολόγος, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο του Κεντ(Master of Arts in Economics, Univercity of Kent, UK) και τίτλου σπουδών στα Παιδαγωγικά από τη σχολή ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ. Μέχρι τον Ιούνιο του 2014 υπηρέτησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως καθηγήτρια Οικονομικής Θεωρίας, Κοινωνιολογίας και Δικαίου σε  Δημόσια Γενικά Λύκεια. Υπήρξε Ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (1998). Έχει παρακολουθήσει δεκάδες θεατρικά εργαστήρια από έλληνες και ξένους σκηνοθέτες, ηθοποιούς και θεατροπαιδαγωγούς. Υπήρξε εμψυχώτρια της θεατρικής ομάδας του Γενικού Λυκείου Βουλιαγμένης (1997- 2014) με συμμετοχή στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Μαθητικούς Αγώνες( δύο πρώτα βραβεία). Συμμετείχε με το Γ.Λ. Βουλιαγμένης στη δράση «Μονόλογοι από τη Γάζα» που οργάνωσε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση(ΠΔΘΕ), σκηνοθετώντας ένα ολιγόλεπτο θεατρικό δρώμενο (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 17/10/2010). Επίσης ήταν συντονίστρια της Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο»-θεατρικό εργαστήριο με ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες (Απρίλιος- Δεκέμβριος 2016), και επιμελήθηκε την ομώνυμη έκδοση στα Ελληνικά και τα Αγγλικά. Συμμετείχε ως εμψυχώτρια στο πρόγραμμα του ΠΔΘΕ «Ρόλοι στη ζωή- Ρόλοι στο θέατρο»/ Εργαστήριο Θεάτρου στο ΣΔΕ των Φυλακών Κορυδαλλού (Ιανουάριος-Ιούνιος 2017).  Από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Δεκέμβριο του 2020, εμψύχωσε εργαστήριο ενδυνάμωσης γυναικών «Ας μιλήσουμε για εμάς» στο Επίκεντρο/ Κέντρο της ActionAid στην Αθήνα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΠΔΘΕ με την  ActionAid Hellas. Από τον Νοέμβριο του 2021 έως τον Σεπτέμβριο 2022 συμμετείχε μαζί με άλλες γυναίκες του ΠΔΘΕ στον σχεδιασμό του προγράμματος ‘’Χωρίς Πατρόν’’, ένα εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε ομάδες εφήβων και αφορά στην προσέγγιση των διαστάσεων της έμφυλης βίας, διερευνώντας τους παράγοντες που την προκαλούν . Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2022, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, εμψύχωσε εργαστήριο 12 ωρών στο 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθήνας. Διετέλεσε Πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από τον Απρίλιο του 2017 έως τον Φεβρουάριο 2020.

 

 

 
 

 

 

 

Print