2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/12/2001 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event
Η χρήση του δράματος στη διδασκαλία της λογοτεχνίας: ένα ενδεικτικό παράδειγμα

Η χρήση του δράματος στη διδασκαλία της λογοτεχνίας: ένα ενδεικτικό παράδειγμα

Αθήνα, 8/12/2001, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2001, Αβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

2η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

7-8-9 Δεκεμβρίου 2001, Αθήνα

 

Η χρήση του δράματος στη διδασκαλία της λογοτεχνίας: ένα ενδεικτικό παράδειγμα

Άβρα Αυδή, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, δασκάλα Δράματος
2.5 ώρες, Σάββατο, Ελληνικά

Στο εργαστήριο προτείνεται η χρήση του Δράματος για τη βιωματική προσέγγιση του μαθήματος της λογοτεχνίας. Το παράδειγμα στο οποίο θα εστιαστούμε είναι το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη "Πάνω σ' έναν ξένο στίχο" (Κ.Ν.Λ. Α' Λυκείου σελ. 214). Με το εργαστήριο αποβλέπουμε σε ένα συνδυασμό θεωρίας και πράξης. Συγκεκριμένα επιδιώκουμε να ανοίξουμε ένα διάλογο με τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την αξιοποίηση του Δράματος στη διδακτική της λογοτεχνίας, ένα διάλογο που θα βασιστεί όμως στα βιώματα των εκπαιδευτικών από τη συμμετοχή τους στη δραματική διαδικασία. Παράλληλα, εξάλλου, σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε, μέσα από τις κατάλληλες δραματικές δραστηριότητες, διάφορες τεχνικές του Δράματος. Επιπλέον θα δείξουμε σε βίντεο ένα παράδειγμα από τη δραματοποίηση του ίδιου ποιήματος, η οποία προέκυψε από σχετική δουλειά με μαθητές της Α' Λυκείου και παρουσιάστηκε σε κοινό. Με αφόρμηση τη δουλειά αυτή θα συζητηθεί η μετάβαση από το Δράμα στο θέατρο και η αξιοποίηση του διδακτικού υλικού, π.χ. ενός ποιήματος, σε μια σχολική παράσταση.

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στο αρχαίο ελληνικό θέατρο. Από το 1982 που διορίστηκε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ασχολήθηκε με τη σχολική διδασκαλία (συμμετοχή στη συγγραφή των εγχειριδίων Έκθεση – Έκφραση για το Λύκειο και στη σύνταξη του Προγράμματος Σπουδών για τη γλωσσική διδασκαλία) και με το Εκπαιδευτικό Δράμα/Θέατρο (σχολικές θεατρικές ομάδες και έρευνα στα πλαίσια διδακτορικής διατριβής). Δίδαξε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ και στο 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης σε επιμορφωτικά προγράμματα σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία και τη θεατρική παιδεία. Εργασίες της με ανάλογα θέματα έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά για εκπαιδευτικούς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.

Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα με μεταπτυχιακές σπουδές στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε ποικίλα σεμινάρια σχετικά με το θέατρο, το Δράμα, το συμμετοχικό θέατρο, το κουκλοθέατρο. Από το 1993 έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός Δράματος σε θεατρικά εργαστήρια για παιδιά, σε δημόσια και σε ιδιωτικά σχολεία και στο ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Ασχολήθηκε επίσης με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο τομέα του Εκπαιδευτικού Δράματος. Είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.


 

Print