2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/1/2003 4:30 μμ - 19/1/2003 5:30 μμ Export event
Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Αθήνα, 17-19/1/2003, Συμπληρωματικό σεμινάριο Συνδιάσκεψης 2003, Julian Boal

3η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

24-25-26 Ιανουαρίου 2003, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

Συμπληρωματικά σεμινάρια Συνδιάσκεψης

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 1

Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Theatre of The Oppressed

Julian Boal, 
Βραζιλία

 

ΑΘΗΝΑ, 17-18-19 Ιανουαρίου 2003

Το Θέατρο των Καταπιεσμένων (Theatre of the Oppressed), που γιορτάζει φέτος τα 30στα του γενέθλια, έχει ήδη απλωθεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η πιο γνωστή του μορφή είναι το Θέατρο-Φόρουμ (Forum Theatre). Η τεχνική αυτή μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη: α) Στη δημιουργία ενός έργου με "καταπιεσμένους", ενός έργου δηλαδή που θα χτιστεί από τις ιστορίες που οι καταπιεσμένοι θέλουν να συζητήσουν, β) Στην παράσταση, στην όποια ο θεατής-ηθοποιός (spect-actor) καλείται να ανέβει στη σκηνή και να προσπαθήσει να βρει με θεατρικό τρόπο τη λύση στο πρόβλημα που τίθεται.
Το σεμινάριο χωρίζεται στις ενότητες: α) Παιγνίδια και ασκήσεις που δεν είναι μόνο ζέσταμα. Είναι ο τρόπος να δημιουργηθεί μία αίσθηση κοινωνίας και εμπιστοσύνης στην ομάδα, ο τρόπος να ξεπεραστεί η μηχανικότητα που το σώμα έχει στην 'κανονική' ζωή και ο τρόπος να μάθουμε πράγματα που δεν μπορούν να μεταφραστούν σε λέξεις, β) Δόμηση των έργων-φόρουμ: το θέατρο φόρουμ δεν έχει ακριβές σωματικό λεξιλόγιο όπως η κομμέντια ντελ' άρτε ή το καμπούκι, αλλά έχει μια ελάχιστη δραματική δομή που επιτυγχάνεται με τη δημιουργία σύντομων σκηνών από τους συμμετέχοντες, γ) Ο ρόλος του τζόκερ: Ο τζόκερ είναι εκείνος που δημιουργεί τον σύνδεσμο μεταξύ του ακροατηρίου και της σκηνής, αυτός που προσκαλεί και δημιουργεί το κίνητρο στον θεατή-ηθοποιό (spect-actor) να δείξει την λύση του. Δεν είναι ο διαιτητής, αλλά είναι η εγγύηση του σεβασμού στο κοινό που κάθε παράσταση φόρουμ πρέπει να έχει.
Ο Julian Boal κατάγεται από τη Βραζιλία. Την πρώτη του εμπειρία στη διδασκαλία του "Θεάτρου των Καταπιεσμένων" την είχε δουλεύοντας ως βοηθός του πατέρα του Augusto Boal που είναι ο εμπνευστής της μεθόδου. Σύντομα άρχισε τη δική του προσωπική παρουσία στον διεθνή χώρο διδάσκοντας σε πολλά σεμινάρια σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στα άλλα έχει διδάξει στο International School Teachers Association στη Γενέυη, στη θεατρική ομάδα Domino στο Halle της Γερμανίας, στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης, στο Μόσταρ της Βοσνίας. Έχει δουλέψει με πρόσφυγες από το Μαλί στη Γαλλία, έχει μεταφράσει στα γαλλικά το Rainbow of Desire του Augusto Boal, έχει σκηνοθετήσει την ταινία για το World Social Forum, Porto Alegre, Brazil (2002) και το ντοκιμαντέρ για τους "Jana Sankriti, Calcutta" της Ινδίας, έχει γράψει το βιβλίο "Εικόνες λαϊκού θεάτρου στη Βραζιλία" κ.ά.

ΧΡΟΝΟΣ-ΩΡΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Παρασκευή 17/1/03, 16.30-21.00
Σάββατο 18/1/03, 09.30-17.30 με διάλειμμα για ελαφρύ γεύμα
Κυριακή 19/1/03, 09.30-17.30 με διάλειμμα για ελαφρύ γεύμα


 

 

Print