2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 22/10/2005 12:00 πμ - 23/10/2005 12:00 πμ Export event

2η Διημερίδα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Λάρισα, 22-23/10/2005, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς

 

 

2Η ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Λάρισα, 22-23 Οκτωβρίου 2005
(αμφιθέατρο 6ου Ενιαίου Λυκείου)

 

Οργανωτική Επιτροπή:

1. Ψύρρας Θωμάς, φιλόλογος, πρόεδρος Συνδ. φιλολόγων

2. Φανάρα Ελένη, φιλόλογος, Γραμματέας Συνδ. φιλολόγων

3. Χούρλιας Δημήτρης, φιλόλογος, ταμίας Συνδ. φιλολόγων

4. Σαρτζή Αλεξάνδρα, φιλόλογος, υπεύθ. πολ/κών Δ.Ε. Λάρισας

5. Μπίγκα Ιωάννα, υποδιευθύντρια 6ου Λυκείου Λάρισας

6. Μπάρλος Απόστολος, Θεολόγος, καθηγητής σχολείου 2ης ευκαιρίας

 

Γραμματεία:

1. Δημούλα Γεωργία

2. Γιαννακού Κρυσταλλία

3. Τσαπραλή Μαρία

4. Στούπα Αννα

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

1ημέρα:  Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2005

9:00-9:45-Δηλώσεις για τα εργαστήρια στη γραμματεία

10-10:10 Έναρξη διημερίδας. Ολιγόλεπτη ομιλία από τον πρόεδρο του συνδέσμου, και τον πρόεδρο του Πανελληνίου δικτύου εκπαιδευτικών για το θέατρο στην εκπαίδευση.

10:10-10:20 Χαιρετισμοί επισήμων.

 

Εισηγήσεις:

10:30- 11:00 «Μεικτές τεχνικές στη θεατρική πράξη», Α. Μητσούλης, σκηνοθέτης

11:00-11:30 «Σε πιστεύω εγώ»- έλλειψη στόχων και επικοινωνίας στην εφηβεία,  Γ. Μπινιάρης, ηθοποιός-σκηνοθέτης, Μ. Λούρου- εκπαιδευτικός

 

11:30-12:00  Διάλειμμα

 

12:00-12:20 «Θεατρική εκπαίδευση και άτομα με ειδικές ανάγκες. Η δραματική έκφραση ως μέσον μάθησης και επικοινωνίας», Ελ. Δημακοπούλου, εκπαιδευτικός

12:20- 12:40 «Το θέατρο στην εκπαίδευση»,  Πανελλήνιο δίκτυο εκπαιδευτικών για το θέατρο στην εκπαίδευση, Ν. Γκόβας εκπαιδευτικός

12:40-13:15 Ερωτήσεις/ Συζήτηση

 

ΤΕΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ-ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

Εργαστήρια

 

1η μέρα: Σάββατο, 22/10/2005, 15:00-19:00

Ø      Μεικτές τεχνικές στη θεατρική πράξη , performance και θεατρικός λόγος, Α. Μητσούλης, σκηνοθέτης

Ø      Αρχαίος μύθος – δημοτικό τραγούδι- σύγχρονη ποίηση, Γ. Μπινιάρης, ηθοποιός-σκηνοθέτης

Ø      Το θεατρικό παιγνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία, Στ. Βγαγκές, εκπαιδευτικός

Ø      Το θεατρικό κοστούμι, η έκπληξη των απλών υλικών, Ίλια Σδράλλη, σκηνογράφος ενδυματολόγος

Ø      Ηχητικές και μουσικές επενδύσεις σε μια θεατρική παράσταση, Κ. Καραχάλιου, μουσικοπαιδαγωγός

Ø      Εργαστήρι θεάτρου forum , σώμα, εικόνα, λόγος, αντίλογος, Γιάννα Πιτούλη, εκπαιδευτικός

 

2η μέρα: Κυριακή, 23/10/2005, 9:30-13:30

Ø      Μεικτές τεχνικές στη θεατρική πράξη , performance και  θεατρικός λόγος, Α. Μητσούλης, σκηνοθέτης

Ø      Αρχαίος μύθος – δημοτικό τραγούδι- σύγχρονη ποίηση, Γ. Μπινιάρης, ηθοποιός-σκηνοθέτης

Ø      Το θεατρικό παιγνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία, Στ. Βγαγκές, εκπαιδευτικός

Ø      Το θεατρικό κοστούμι, η έκπληξη των απλών υλικών, Ίλια Σδράλλη, σκηνογράφος ενδυματολόγος

Ø      Ηχητικές και μουσικές επενδύσεις σε μια θεατρική παράσταση, Κ. Καραχάλιου, μουσικοπαιδαγωγός

Ø      Εργαστήρι θεάτρου forum, σώμα, εικόνα, λόγος, αντίλογος, Γιάννα Πιτούλη, εκπαιδευτικός

 

13.30-14.00 : Συζήτηση –συμπεράσματα –προτάσεις

                     Κλείσιμο εργασιών διημερίδας

 

Περιλήψεις εισηγήσεων - Βιογραφικά εισηγητών

 

1) ΜΕΙΚΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, PERFORMANCE ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, ΧΡΗΣΗ VIDEO ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

Εισηγητής: Άκυς Μητσούλης - σκηνοθέτης

 

Περίληψη εισήγησης

Εισαγωγή στη χρήση τεχνολογίας και μεικτών τεχνικών (video, digital art) στο θέατρο. Δημιουργία θεατρικής παράστασης (multimedia performance) με χρήση πολυμέσων. Επίδραση της χρήσης των τεχνικών μέσων στο θεατρικό λόγο, το σώμα και την κίνηση του ηθοποιού και ο αντίκτυπος αυτής στους θεατές. Χρήση της τεχνολογίας με σκοπό τον επιπλέον χρωματισμό του θεατρικού κειμένου και την επέκταση του εκφραστικού ορίζοντα των ηθοποιών. Παραδείγματα - αναφορές σε παραστάσεις πολυμέσων.

 

2) ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ "ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΓΩ"

ΘΕΜΑ: ΈΛΛΕΙΨΗ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

Εισηγητές: Μαρία Λούρου - Γ. Μπινιάρης

 

Περίληψη εισήγησης

Τι είναι ένα Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα; Ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του; Ποιοι οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί στόχοι του; Ποια τα στάδια σχεδιασμού και εφαρμογής του; Πώς σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα στη Χίο; Η παρουσίαση θα συνοδεύεται από την προβολή DVD με στιγμιότυπα από την εφαρμογή του προγράμματος.

Εφαρμογή στο 1ο Τ.Ε.Ε. Χίου

Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Μαρία Λούρου (Εκπαιδευτικός, Θεατροπαιδαγωγός), Μαρία Ρεβελάκη (Εκπαιδευτικός, Ηθοποιός)

 

Η Λούρου Μαρία γεννήθηκε στις Η.Π.Α. Αποφοίτησε από τη Σχολή Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. το 1999, παρακολούθησε το θεατρικό εργαστήριο του ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου που κατέληξε στην παράσταση "Των Ερώτων τα Θαύματα". ΤΟ 2000 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα πάνω στη Θεατροπαιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ της Αγγλίας και συμμετείχε σε παραστάσεις του θεατρικού τμήματος του Πανεπιστημίου. Το καλοκαίρι του 2004 συμμετείχε στην παράσταση "Τα Ρόδα της Αυγής" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με το ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου. Σχεδίασε και συμμετείχε σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα στην Ελλάδα και την Αγγλία. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διδάσκει στο θεατρικό Εργαστήριο του ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου μαζί με το σκηνοθέτη Γιώργο Μπινιάρη και την ηθοποιό Μαρία Ρεβελάκη.

 

3) ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Εισηγήτρια: Δημακοπούλου Λένα

 

Περίληψη εισήγησης

Το Θέατρο επιδρά καταλυτικά, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες, που έχουν κλειστούς ορίζοντες ζωής και εγκλωβίζονται τρόπον τινά στην κατάστασή τους. Η δραματική τέχνη προσφέρει ένα πλαίσιο προσέγγισης της μάθησης με τεχνικές που προωθούν τη φαντασία (μέσα από παιχνίδια ρόλων), την επικοινωνία και την ενσυναίσθηση μέσα από την οποία οδηγούμαστε στη γνώση και την κατανόηση του πολιτισμικά διαφορετικού, με αποτέλεσμα την υπέρβαση των ιδιαιτεροτήτων αυτής της διαφορετικότητας.

Στην εισήγηση αυτή παρουσιάζονται οι εμπειρίες από το Θεατρικό Εργαστήρι που "στήθηκε" στο σχολείο του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας.

 

Η Λένα Δημακοπούλου είναι απόφοιτος του Αγγλικού τμήματος του ΙΞΓ και Φιλολογιών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης. Δίδαξε την Αγγλική γλώσσα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Από το 2003 είναι αναπληρώτρια Διευθύντρια στο 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Ειδικευμένων στην Ειδική Αγωγή.

Παρακολούθησε σεμιναριακούς κύκλους, συνέδρια και συμπόσια για Δραματική Τέχνη, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και προγράμματα εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο.

 

4) ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΤΟΠΟ

Εισηγητής: Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου

 

Περίληψη εισήγησης

Τα τελευταία χρόνια το "θέατρο στην εκπαίδευση" παρουσιάζει μια σημαντική ανάπτυξη και στη χώρα μας. Όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, στρέφονται σε αυτό το νέο πεδίο, αντιμετωπίζοντάς το είτε ως διδακτικό εργαλείο, είτε ως μορφή τέχνης ή και τα δύο μαζί. Μπορεί στον όρο "θέατρο στην εκπαίδευση" να μη δίνουμε όλοι το ίδιο περιεχόμενο, αλλά σίγουρα έχει περάσει πια η εποχή όπου οι περισσότεροι αναλυτές, σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής ή εκπαιδευτικοί, αντιλαμβάνονταν το θέατρο στην εκπαίδευση μόνο ως "θεατρικό παιχνίδι" για τις τάξεις του δημοτικού ή "σχολικές παραστάσεις" που ανεβάζουν συνήθως οι μεγαλύτεροι μαθητές.

Στη σύντομη εισήγηση θα προσπαθήσουμε να δούμε ποια είναι τα νέα ερωτήματα που προκύπτουν από τις αλλαγές στο χώρο αυτό, πώς εξελίσσεται ο διάλογος που έχει αρχίσει το "Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" και ποια είναι τελικά τα χαρακτηριστικά ενός ιδιαίτερου πεδίου έρευνας που μπορεί να αποτελεί το "θέατρο στην εκπαίδευση".

 

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε Μαθηματικά, Θέατρο και Παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το "Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ "Θεατρική Άνοιξη" στη Θεσσαλονίκη κ.ά.). Είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ανατ. Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα "Μελίνα", Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.  Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού "εκπαίδευση και θέατρο" και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση "Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση". Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο "Grozdanin Kikot" (2002) για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου / δράματος στην εκπαίδευση. Είναι μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA - International Drama /Theatre Education Association). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο "Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές" (εκδόσεις "Μεταίχμιο").

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

 

1) ΑΡΧΑΙΟΣ ΜΥΘΟΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ  - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΙΗΣΗ

Εισηγητής:  Γιώργος Π. Μπινιάρης

 

Στο εργαστήριο αυτό επιχειρούμε μια θεατρική ανάγνωση και δραματοποίηση χορικών - Γ' στάσιμο από την "Ελένη" του Ευριπίδη - και σύγχρονης ποίησης - "Ελένη" του Γ. Σεφέρη, αξιοποιώντας τα εξής σημεία: α) Θεατρικά παιχνίδια και ασκήσεις που βοηθούν στο δημιουργικό μαθητικό θέατρο, β) Σπουδή του λόγου: προφορικότητα και μουσικότητα του θεατρικού λόγου, γ) Δημοτικό τραγούδι: Γνωριμία με τη μετρική της Αρχαίας Ελληνικής Ποίησης. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με το μαθητικό θέατρο και προβληματίζονται για το ρόλο του στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Χρήσιμο θα είναι οι συμμετέχοντες να έχουν διαβάσει το έργο και να φέρουν μαζί τους άνετα ρούχα.

 

Ο Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου και στην "Κινηματογραφική Σχολή Ε. Χατζίκου". Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το "Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο" του Λεωνίδα Τριβιζά, το "Χοροθέατρο Ροές" της Σοφίας Σπυράτου, το "Θέατρο Σφενδόνη" της Άννας Κοκκίνου, και το "Απλό Θέατρο" του Αντώνη Αντύπα. Ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος Θεάτρου συνεργάστηκε με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως η Δραματική Σχολή "Μορφές" στο Θέατρο "Εμπρός", το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, την "Κουμαντάρειο" Πινακοθήκη Σπάρτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής και ερευνητικής ομάδας "Μυθολογία", για το θέατρο, το μύθο και τον ποιητικό λόγο. Σκηνοθετεί, διδάσκει και είναι υπεύθυνος των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.

 

 

2) ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ. Η ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

Εισηγήτρια: Ιλια Σδράλλη - Ενδυματολόγος

 

Περίληψη Εργαστηρίου

Πρακτικό και θεωρητικό εργαστήριο: Το θεατρικό κοστούμι, ιδέες και λύσεις για μια μαθητική παράσταση. Η έκπληξη των απλών υλικών.

Στο θεωρητικό μέρος του εργαστηρίου γίνεται συζήτηση για τις βασικές αρχές σύλληψης και σχεδίασης ενός θεατρικού κοστουμιού σε σχέση πάντα με το εκάστοτε έργο, το χαρακτήρα, αλλά και την περίσταση (μαθητική παράσταση). Τονίζεται η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία, αλλά και η δράση τού εμψυχωτή - καθηγητή. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια πρώτη γνωριμία με τα υφάσματα, τους τρόπους που αντιδρούν κάτω από τεχνητό ή φυσικό φως και λύνονται πρακτικές απορίες των εκπαιδευτικών. Το εργαστήριο τελειώνει με μια πρόκληση: οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν τι κοστούμι που φαντάζονται από ένα πολύ γνωστό χαρακτήρα από αρχαίο δράμα και σύγχρονο θέατρο (π.χ. ο Κρέων στην "Αντιγόνη"). Επακολουθεί συζήτηση επάνω στις επιλογές, αλλά και ερωτήσεις, απορίες, ακόμα και διήγηση προσωπικών εμπειριών από μέλη της ομάδας.

 

ΣΔΡΑΛΛΗ ΙΛΙΑ

1997-2004: Απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Διπλωματική εργασία: Το μαύρο χρώμα στο ένδυμα και η σημασία του κατά τον 19ο και 20ό αιώνα).

2004: Φοίτηση σε ιδιωτική σχολή ΑΚΤΟ, τμήμα πατρόν και σχεδίασης κοστουμιού.

2001-2002: Υπότροφος Erasmus στο Πανεπιστήμιο του Kent στο Canterbury (Εισηγήτρια σε συνέδριο για το θεατρικό κοστούμι και τη διαπολιτισμικότητα, διοργάνωση: Kent Department of Intercultural studies.

Βασικά μαθήματα μεθόδου Suzuki, διδάσκων: Paul Allain, Kent Intercultural Center.

Εργασιακή εμπειρία:

2002-2003: Υπεύθυνη μόδας στο περιοδικό Κ- style Λάρισας.

2003-2004: Υπεύθυνη πολιτιστικών- ενημερωτικών κειμένων, Fresh Radio 95,4 Κεντρικής Ελλάδας

2004: Βραβείο του περιοδικού Vogue Hellas, επίσημος διαγωνισμός για το καλύτερο κείμενο.

2004-2005: Σύμβουλος συλλογών ρούχων σε εταιρία: Zivas Clothing Industry, παράρτημα Αθηνών.

Συμμετοχή σε εκθέσεις: Από το Λόγο στην Εικόνα, Τελλόγλειο Ίδρυμα, Μάιος 2004, Θεσσαλονίκη.

Ξένες γλώσσες: Άριστη γνώση (Proficiency of Cambridge)

Ιταλικά: Καλή γνώση (Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας)

Γαλλικά: Μέτρια γνώση. Computer skills:

Microsoft Office, Visual Assistant. 

 

 

3) ΜΕΙΚΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

Εισηγητής: Άκυς Μητσούλης - σκηνοθέτης

 

Περίληψη Εργαστηρίου

- Η διαφορετική εικόνα

- Η χρήση του video στη θεατρική πράξη

- Video performances και θεατρικός λόγος"

Θέμα: Προσεγγίζονται οι βασικές αρχές της χρήσης των μεικτών τεχνικών στη θεατρική πράξη με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση των τεχνικών video.

Χρησιμοποιούνται και αναλύονται παραδείγματα τέτοιων τεχνικών στο σύγχρονο θέατρο. Δίνονται συγκεκριμένες θεατρικές σκηνές και οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες. Μέσα από τη διαδικασία της προετοιμασίας συγκεκριμένων θεατρικών σκηνών οι συμμετέχοντες καλούνται να μελετήσουν τα ερεθίσματα που αυτές δημιουργούν και να εντάξουν στη θεατρική πράξη ομαλά και με οποιονδήποτε τρόπο κρίνουν αυτοί πρόσφορο εικόνες video, σε απλή ή και επεξεργασμένη μορφή, που θα έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και τα αποτελέσματα της κάθε ομάδας θα παρουσιαστούν στις υπόλοιπες κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Βαθμός δυσκολίας: Χωρίς περιορισμούς στη συμμετοχή, αν και μία μικρή γνώση της χρήσης κάμερας (ψηφιακής - mini dv ή dvd - κατά κύριο λόγο) θα ήταν χρήσιμη.

 

Ο ΑΚΥΣ ΜΗΤΣΟΥΛΗΣ γεννήθηκε στη Νίκαια της Λάρισας το 1971. Σπούδασε με υποτροφία Θέατρο με μάστερ (Μ.Α.) στη σκηνοθεσία Θεάτρου στο Πανεπιστήμιο του Κεντ (Αγγλία) και στα st. Paul College και Trinity College - University of Dublin (Δουβλίνο, Ιρλανδία). Με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βόλου συνεργάζεται από το 2002 (σκηνοθεσίες: Ντάριο Φο: "Η μαριχουάνα της μαμάς είναι πιο γλυκιά", Άκη Δήμου "Τα λουλούδια στην Κυρία", Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: "Σκοτεινά Παραμύθια" θεατρικές διασκευές: Αριστοφάνους: "Ειρήνη", Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: "Σκοτεινά Παραμύθια", "Αλώσεως Μνήμη" ενώ υπήρξε βοηθός σκηνοθέτης στις παραστάσεις "Ο μαγικός Αυλός" και "Η Βασίλισσα του Χιονιού")

Άλλες σκηνοθεσίες:

* ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: Μαργκερίτ Ντυράς "Μέρες ατέλειωτες πάνω στα δέντρα".

* Τεχνοχώρο: "Στάχτη από ζάχαρη", σε κείμενα Κοκτώ, Ουίλιαμς, Δήμου.

* Χυτήριο: Ζαν Ζενέ "Οι Δούλες".

* Τεχνοχώρο υπό σκιάν: Σαμ Μπόμπρικ "Άμλετ ΙΙ".

* Φούρνος: Φίλιπ Ρίντλεϋ "Ο Δίκρανος Ντίσνεϊ"

και αλλού.

Από το 1993 μέχρι και το 2000 αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Θεατρικού Τμήματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Συμμετέχει, κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ως βοηθός σκηνοθέτης στις παραστάσεις:

1991 SFX Theatre Δουβλίνο Ιρλανδία

Πολυθέαμα σε κείμενα Μπέκετ και Video Art "The river"

1991 SFX Theatre Δουβλίνο Ιρλανδία

Richard O' Brien "The Rocky Horror Show"

Μετά από πρόταση του υπουργείου Πολιτισμού εκπροσωπεί την Ελλάδα στο European Youth Theatre Encounter - 1991.

Έχει συμμετάσχει με σκηνοθεσίες του σε Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ (Ολλανδία, Αγγλία).

Έχει διδάξει θεατρική πρακτική σε Πολιτιστικούς Οργανισμούς και ιδιωτικές σχολές, στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Βόλου, καθώς και σε καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σκηνοθέτης της ομάδας stand up somedy LiQuiD CoMEDy.

Σκηνοθέτησε τηλεοπτικές δουλειές, ενώ εργάζεται και στο ραδιόφωνο.

Σπούδασε στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αλλά το Θέατρο τον έκανε να ξεχάσει αυτήν του την ιδιότητα.

 

 

4) ΗΧΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΑΙΤΗ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ Μουσικοπαιδαγωγός, Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού

 

Περίληψη

Η μουσική μέσα σε μια θεατρική παράσταση, παίζει ένα ρόλο καθοριστικό, γιατί:

* Αναδεικνύει την εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο.

* Αποδίδει τους χαρακτήρες και τα συναισθήματα.

* Επενδύει και συνοδεύει το λόγο και την κίνηση.

* Δημιουργεί κατάλληλη ατμόσφαιρα τονίζοντας την εξέλιξη της δράσης.

* Συνδέει τις σκηνές.

* Προετοιμάζει την είσοδο και ορίζει το φινάλε.

Μία από τις πολλές δυνατότητες μουσικής επένδυσης που μπορούμε να έχουμε σε μία σχολική θεατρική παράσταση είναι η ηχητική επένδυση του έργου με μουσικά όργανα, ηχογόνες πηγές, φωνή, ηχηρές κινήσεις καθώς επίσης και τραγούδια σύγχρονα ή παραδοσιακά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτούσια ή με τροποποιημένους στίχους, ώστε να συμβαδίζουν με το θέμα του έργου.

Η μουσική της παράστασης μπορεί να είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω δυνατοτήτων και να παρουσιαστεί ηχογραφημένη ή με την παρουσία ζωντανής ορχήστρας και χορωδίας.

Το θέμα του σεμιναρίου στηρίζεται ακριβώς σε αυτή την τεχνική. Πώς, δηλαδή, μπορούμε να ντύσουμε με ήχους, ρυθμούς και τραγούδια τη σχολική θεατρική μας παράσταση.

 

Η Καίτη Καραχάλιου είναι μουσικοπαιδαγωγός, μουσικός, νηπιαγωγός. Ζει και εργάζεται μόνιμα στο Βόλο. Είναι υπεύθυνη των μουσικοπαιδαγωγικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες στο Δημοτικό Ωδείο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας. Διοργανώνει και εισηγείται σε σεμινάρια με θέματα που προσεγγίζουν την Παιδαγωγική και την Τέχνη.

 

5) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΑΤΡΟΥ FORUM, ΣΩΜΑ, ΕΙΚΟΝΑ, ΛΟΓΟΣ, ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ...

Εισηγήτρια: Γιάννα Πιτούλη, Νίκος Γκόβας

 

Περίληψη

Αφετηρία εργασίας του εργαστηρίου αποτελεί το πρόβλημα της άσκησης σωματικής, ψυχολογικής βίας μεταξύ των μαθητών στο σχολικό χώρο. Για να προσεγγίσουμε το θέμα χρησιμοποιούμε τεχνικές του θεάτρου Forum, με έμφαση στο θέατρο Εικόνων. Το θέατρο Forum είναι μια θεατρική πρόταση διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων, που οι προσωπικές στάσεις απέναντι σε θέματα όπως η ειρήνη, η βία, η ξενοφοβία, αποδοχή του διαφορετικού, περιβάλλον κ.ά. - δημιουργούν. Λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά ντοκουμέντα, φωτογραφίες, υλικό από την ευρύτερη εκπαιδευτική πραγματικότητα μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για μια τέτοια προσέγγιση διαπραγμάτευσης και επαναδιαπραγμάτευσης στάσεων. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εισαγάγει τους εκπαιδευτικού στις βασικές τεχνικές του θεάτρου Forum προκειμένου οι ίδιοι να ενισχύσουν, με ένα βιωματικό παιδαγωγικό εργαλείο, τον τρόπο διαχείρισης των όποιων εντάσεων και συγκρούσεων καλούνται να επιλύσουν στη σχολική πράξη. Η εφαρμογή του Forum στη σχολική τάξη μπορεί να οδηγήσει και στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των εργασιών, με ομαδική δημιουργία θεατρικού έργου και παράστασης από τους ίδιους τους μαθητές.

 

Η Γιάννα Πιτούλη σπούδασε Παιδαγωγικά στην Αλεξανδρούπολη (1995). Η ενασχόλησή της με το θεατρικό παιχνίδι (1996-1998) αποτέλεσε το ερέθισμα για αναζήτηση σπουδών επιστημονικής κατάρτισης για το θέατρο στην εκπαίδευση. Η αναζήτηση αυτή την οδηγεί στο School of Drama του Πανεπιστημίου του Exeter στη Βρετανία, από όπου και απέκτησε το MA in Applied Drama (2000). Στη συνέχεια ασχολείται με την εφαρμογή του Theatre in Education - Drama in Education στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα. Δουλεύει ως εμψυχώτρια θεατρικών εργαστηρίων με ομάδες εκπαιδευτικών και υλοποιεί θεατρικά project με ομάδες παιδιών μέσα και έξω από το σχολικό χώρο. Είναι εταίρος του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Εργάζεται ως δασκάλα και έχει διδάξει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής σε ολοήμερα σχολεία.

 

 

Συνδιοργάνωση 

Σύνδεσμος φιλολόγων Ν. Λάρισας, τηλέφωνα επικοινωνίας : 2410627524 και 619990 .

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,

www.TheatroEdu.gr , e-mail: theatro@theatroedu.gr , τηλ/fax 210 6564109

 

Χορηγός επικοινωνίας :  Εφημερίδα « Ελευθερία»

 

Print