2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/3/2007 9:30 πμ - 5:30 μμ Export event
«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

Λάρισα, 17/3/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αριστέα Αρσενοπούλου, Ρίτσα Μαντζαβέλα

ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Λάρισα, 16-17 Μαρτίου 2007

«Το θέατρο, μέσο επικοινωνίας, απελευθέρωσης και μάθησης»

 

Εργαστήριο 3

«Η Πεντάμορφη και το τέρας-Το αόρατο παιδί: δύο παραμύθια για την διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της ταυτότητας»

Αριστέα Αρσενοπούλου, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Ρίτσα Μαντζαβέλα, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Με δεδομένη την κλιμάκωση της ρατσιστικής έντασης και της κοινωνικής στέρησης στα σχολεία, συχνά αντιμετωπίζονται θέματα βίας σωματικής ή λεκτικής. Ο δάσκαλος έρχεται αντιμέτωπος με τις έντονες διαφορετικότητες των μαθητών του. Προσπαθεί να κατανοήσει και να επιλύσει θέματα-συγκρούσεις που απειλούν τη συνοχή της τάξης ως ομάδα. Συχνά, έρχεται αντιμέτωπος και με τις προσωπικές του αντιφάσεις όσον αφορά στην αποδοχή.

Σ’ αυτή τη μικρή βιωματική εμπειρία σας προτείνουμε :

Να ανακαλύψουμε μαζί δημιουργικούς τρόπους που να διευκολύνουν τη υνατότητα επικοινωνίας ως μόνη απάντηση σε κάθε μορφή βίας.

Να μοιραστούμε τα διαφορετικά μας συναισθήματα: αγάπη, πόνο, εγκατάλειψη, θυμό, φόβο, ελπίδα, όνειρα…

Να περιορίσουμε την ανασφάλεια και τον φόβο για την δική μας διαφορετικότητα και κατά συνέπεια την διαφορετικότητα των άλλων, μέσα από την κατανόηση και την ενσυναίσθηση.

Να δημιουργήσουμε “ενδιάμεσο χώρο’’ ανάμεσα στα παιδιά και ανάμεσα στους δασκάλους και στα παιδιά.

Όχημά μας γι’ αυτό το ταξίδι είναι:

Τα «καλλιτεχνικά υλικά» που δημιουργούν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την οικειότητα στις σχέσεις.

Τα παραμύθια που διεγείρουν το παιδί (και το παιδί μέσα μας) με κατανοητό τρόπο και εξυπηρετούν στη λειτουργία της αποκάλυψης του εαυτού.

α) Την «Πεντάμορφη και το Τέρας», α διαφανής ιστορία αγάπης, ωρίμανσης και ανθρώπινης ολοκλήρωσης, βασισμένη στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

 β) Το «Αόρατο παιδί», μια ιστορία αγάπης που «τρέφει» την προσωπικότητα, χαρίζει την επικοινωνία και προσδιορίζει την ταυτότητα των παιδιών και των εφήβων.

Η Αριστέα Αρσενοπούλου είναι ψυχολόγος-δραματοθεραπεύτρια. Από το 1987 εργάζεται ιδιωτικά με ατομικά ραντεβού και θεραπευτικές ομάδες. Οργανώνει, επίσης, ειδικές ομάδες εμπειρίας για φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς καθώς και σεμινάρια για επαγγελματίες από το  χώρο της ψυχικής υγείας. Μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β. Ελλάδας και εισηγήτρια στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Παλιότερα εργάστηκε στη μονάδα αυτιστικών παιδιών «Ελπίδα» και στο κολέγιο IAS ως καθηγήτρια.

Η Ρίτσα Μαντζαβέλα είναι ψυχολόγος- δραματοθεραπεύτρια και φιλόλογος. Εργάσθηκε από το 1987 έως το 2001 ως ψυχολόγος στην Εταιρεία Σπαστικών Β.Ε. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, συμμετείχε για επτά χρόνια στη θεατρική ομάδα των σπουδαστών της Ε.Σ.Β.Ε υπό την καθοδήγηση επαγγελματία σκηνοθέτη. Από το 2001 έως σήμερα εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος ειδικής αγωγής. Τα χρόνια 2001-2006 είχε ανεβάσει μαζί με τους μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου Χανίων τρεις θεατρικές παραστάσεις και μία στην Ουγγαρία σε σχολείο Ειδικής Αγωγής. Οργανώνει ομάδες εμπειρίας και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β.Ε και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

 

Print