2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 7/12/2019 9:00 πμ - 8:00 μμ Export event
Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Κέρκυρα, 7/12/2019, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019:
Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία»

Ημερίδα
Βιωματικά Εργαστήρια – Ομιλία

Κέρκυρα, Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019
Ώρες: 9:00 – 20.00
στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας, (7η Πάρ. Δονάτου Δημουλίτσα 7)

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για το Θεάτρο στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου.

Mε αφορμή αυτή την ημέρα, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες σε σχολεία, σε πανεπιστήμια, σε θέατρα και σε δημόσιους χώρους, που θα τονίζουν την πολύμορφη σημασία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση για τη δημιουργική, γνωστική, συναισθηματική, αισθητική και κοινωνική ανάπτυξη παιδιών και νέων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής μας. Με τις δράσεις μας καλούμαστε να υπογραμμίσουμε τους τρόπους με τους οποίους το Θέατρο σε κάθε μορφή τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης συμβάλλει στη δημιουργία «κοινοτήτων μάθησης» για την υλοποίηση δράσεων πολιτισμού και συναντήσεων πολιτών που προωθούν βασικές αρχές της δημοκρατίας και αναγνωρίζουν τις όψεις της διαφορετικότητάς μας.

Στη Κέρκυρα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διοργανώνει ημερίδα σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019 Κέρκυρας, που περιλαμβάνει ομιλία και βιωματικά επιμορφωτικά εργαστήρια, στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Τα βιωματικά Εργαστήρια (11.00π.μ-20.00μ.μ) εμψυχώνουν οι: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος.

Η Ομιλία-Συζήτηση (9.30-10.30:) έχει τίτλο: «Παρουσίαση των δράσεων του Πανελλήνιου δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στην Κέρκυρα: Η θεατρική παιδεία και η διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης στην εκπαιδευτική κοινότητα».
Ευγενία Ζάγουρα, Φωτεινή Δημουλή, Μαρία Διβανέ, Συντονιστική επιτροπή Γραφείου Κέρκυρας -Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09.00-9.30: Προσέλευση-εγγραφές εργαστηρίων

9.30-10.30:Ομιλία-Συζήτηση με τίτλο: «Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και οι δράσεις του στην Κέρκυρα: : Η θεατρική παιδεία και η διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης στην εκπαιδευτική κοινότητα» (στην αίθουσα εκδηλώσεων)

10.30-11.00: Διάλειμμα

11.00-15.00: Εργαστήρια (σε διαφορετικές αίθουσες)

15.00-16.00: Διάλειμμα

16.00-20.00: Εργαστήριο

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 11.00-20.00
(ο αριθμός συμμετεχόντων στα εργαστήρια είναι περιορισμένος.)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;»
Εμψυχώτρια: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου.
Περιγραφή: Σκοπός του εργαστηρίου είναι με δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος τα παιδιά να διερευνήσουν το θέμα της διαφορετικότητας. Στο προστατευτικό πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δράματος θα αναγνωρίσουν πως αντιλαμβάνονται το ρόλο του αδύναμου και απομονωμένου εξαιτίας κάποιων εξωτερικών χαρακτηριστικών, πως αυτός δομείται από το κοινωνικό πλαίσιο και πως θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί. Με τη βιωματική τους συμμετοχή θα προετοιμαστούν παράλληλα να αλλάξουν αυτούς τους κανόνες και να ενδυναμώσουν τον ήρωα που βρίσκεται σε αυτή τη δυσμενή θέση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «Σκληρό Καρύδι»
Εμψυχώτρια: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μεγάλων τάξεων Πρωτοβάθμιας και πρώτες τάξεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περιγραφή: Σκοπός του θεατροπαιδαγωγικού αυτού εργαστηρίου είναι η εισαγωγή σε τρόπους ευαισθητοποίησης για ζητήματα διαφορετικότητας και δικαιωμάτων των προσφύγων, με αφορμή το βιβλίο «Σκληρό Καρύδι». Παράλληλα εισάγει σε βασικές τεχνικές παιδαγωγικού θεάτρου και δημιουργικής γραφής. Επιδιώκει την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και του κλίματος συνεργασίας στην τάξη, την πρόληψη καταστάσεων απόρριψης και εκφοβισμού μαθητών που διαφέρουν, την καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη, την κριτική σκέψη και την ένταξη προβλημάτων όπως το προσφυγικό στην παγκόσμια και συστημική τους διάσταση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: «Ειρήνη: η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»
Εμψυχώτριες: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου.
Περιγραφή: Σκοπός του εργαστηρίου είναι να διερευνήσει με βιωματικό τρόπο θέματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές και τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση για εκείνους που βρίσκονται μακριά από την πατρίδα τους. Βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό «Ειρήνη» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, για παιδιά 5-8 ετών, και αξιοποιεί τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος. Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και νέων. Είναι δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και εκπαιδευτικοί που υλοποιούν σχετικά προγράμματα.
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις συμμετοχής θα γίνει κλήρωση.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 3-12-2019 στην ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν στο προσωπικό email τους για τη συμμετοχή τους μέχρι τις 5-12-2019. 

Τα εργαστήρια είναι δωρεάν και παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής στους συμμετέχοντες που θα παρακολουθήσουν το σύνολο του κάθε εργαστηρίου

Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση και ασκήσεις στον χώρο.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΜΨΥΧΩΤΡΙΩΝ
Η Ειρήνη Μαρνά έχει πτυχίο της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) και Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού
δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχει συνεργαστεί με συλλόγους και άλλους φορείς στην εμψύχωση θεατρικών ομάδων. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία και της αρέσει να αφηγείται τα παραμύθια που αγαπά. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του
ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Τα τελευταία 8 χρόνια υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών.

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, Κατεύθυνση Διδακτικής της Γλώσσας και της
Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης στο διετές εργαστήριο της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Πρόγραμμα
«Κι αν ήσουν εσύ;», Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος και συντονίστρια του Γραφείου Β. Ελλάδας (2017-2020) του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Κέρκυρας, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας.
Γραμματεία/Πληροφορίες: Γιάννα Παπαδοπούλου humanrights@theatroedu.gr, 210-6541600


Print