2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2017 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event
Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

Καλαμάτα, 26/11/2017, Το πρόγραμμα της ημερίδας

2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Ημερίδα
Εισηγήσεις - Βιωματικά Εργαστήρια

Καλαμάτα Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

Ώρα: 10:30 - 14:00

στο 10ο δημοτικό σχολείο Καλαμάτας

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου.
Στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση, όπου ο ρόλος του πολίτη είναι ουσιαστικός και αναγκαίος, πιστεύουμε ότι το Θέατρο μπορεί με βιωματικές τεχνικές και προσεγγίσεις να διαμορφώσει τις συνθήκες για την ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και στη γενικότερη ενεργοποίησή τους.
Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Στη Καλαμάτα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Ημερίδα την ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017 που θα περιλαμβάνει εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια. 
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ 
Οι δηλώσεις συμμετοχής στα εργαστήρια θα γίνουν 10.00-10.30 και με σειρά προτεραιότητας.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.00-10.30 Εγγραφές - δηλώσεις εργαστηρίων 

10.30-11.00 Εισήγηση-Παρουσίαση (Ολομέλεια)
«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017: ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη»
Καλωσόρισμα - Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση & το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση- Δήμητρα Τζανετάκη εκπαιδευτικός, τοπικός σύνδεσμοι Μεσσηνίας Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Χαιρετισμός Παναγιώτης Πετρόπουλος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπροστά στις νέες προκλήσεις- Γιώργος Μπεκιάρης, εκπαιδευτικός, περιφερειακός διαχειριστής προγράμματος Δυτ. Ελλάδας
Το θέατρο ως κώδικας επικοινωνίας με τους μαθητές στον τομέα της ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο- Αγγελική Ρουμελιώτου, Επιμελήτρια Ανηλίκων Δικαστηρίου Καλαμάτας, Κοινωνική λειτουργός, Επιστημονική Συνεργάτιδα Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

11.00- 11.15 Διάλειμμα για καφέ.

11.15-14.00 Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)

Εργαστήριο1:  «Το αγόρι με τη βαλίτσα», Εμψυχωτές: Γιώργος Μπεκιάρης , Καλλιόπη Βούλγαρη

Εργαστήριο 2«Τα άσπρα χαλικάκια του Κοντορεβυθούλη». Εμψυχώτρια: Χριστίνα Δίμιζα
 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: "Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα»

 για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές νεανικών ομάδων
Επιμορφωτές: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη

Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες.

Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά.

Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν-κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:  «Τα άσπρα χαλικάκια του Κοντορεβιθούλη»

Εργαστήριο θεατρικής αγωγής  για εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπ/υσης

Εμψυχώτρια: Χριστίνα Δίμιζα, παραμυθού, φιλόλογος, ηθοποιός

Το εκπαιδευτικό δράμα  αποτελεί μια τεχνική που αξιοποιεί θεατρικά εργαλεία για να καλλιεργήσει την αυτενέργεια, να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες και να εισάγει με τον καλύτερο τρόπο την τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. Εξοικειώνει τα παιδιά με διλημματικές  καταστάσεις,  τους ενδυναμώσει την ικανότητα λήψης αποφάσεων, καθώς και τη διάθεση τους για  αναστοχασμό και τροποποίηση συμπεριφορών. Τα λαϊκά παραμύθια προσφέρουν εκπληκτικό υλικό για όλα τα παραπάνω, μιας και αποτελούν ιστορίες ιδιαίτερα αγαπητές στα παιδιά, στις οποίες οι ήρωες βιώνουν πολλές περιπέτειες μέχρι την τελική τους ωριμότητα, το αίσιο, δηλαδή, τέλος του παραμυθιού. Στο βιωματικό εργαστήριο Τα άσπρα χαλικάκια του Κοντορεβιθούλη,  θα προσεγγίσουμε το παραμύθι του Κοντορεβιθούλη με την τεχνική του εκπαιδευτικού δράματος. Θα ανιχνεύσουμε τα θέλω και τους σκοπούς των ρόλων, θα δώσουμε φωνή στα διλλήματα και τις αμφιβολίες του ήρωα,  θα αναπαραστήσουμε με αυτοσχεδιασμό διάφορα από τα σενάρια ζωής του και θα αναστοχαστούμε πάνω στην εμπειρία μας. Το εργαστήριο που  είναι διάρκειας 2,5 ωρών, απευθύνεται σε δασκάλους και νηπιαγωγούς.

 

 

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ


Η Καλλιόπη Βούλγαρη είναι δασκάλα με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Ασχολείται ερευνητικά με την εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με το αρχαίο θέατρο καθώς επίσης και με την εναλλακτική χρήση του μυθολογικού υλικού στην τάξη. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ενσωμάτωση του Θεάτρου, με τη μορφή θεατρικών τεχνικών, στην εκπαίδευση και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για τις δυνατότητες χρήσης τέτοιων τεχνικών στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Στο πλαίσιο αυτό έχει λειτουργήσει ως  εμψυχώτρια σε ομάδες παιδιών, εφήβων και εκπαιδευτικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ στο πλαίσιο της οποίας, μεταξύ άλλων, αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349΄ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
 

Η  Χριστίνα Δίμιζα  κατάγεται από την Καλαμάτα. Είναι πτυχιούχος του Θεάτρου Τέχνης Κ.Κουν και αριστούχος του τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών. Από το 1999 εργάζεται σε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά προγράμματα δημιουργικής έκφρασης για παιδιά και εφήβους. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός και σκηνοθέτης θεατρικών παραστάσεων για παιδιά και έχει επιμορφωθεί στο θεατρικό παιχνίδι για παιδιά και ενήλικες. Τα τελευταία χρόνια γράφει, διασκευάζει και παίζει κουκλοθέατρο για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Εμψυχώνει ομάδες θεάτρου και λογοτεχνίας για παιδιά και νέους, ενώ από το 2011 διοργανώνει στην πόλη της Καλαμάτας δράσεις για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με συλλόγους, σχολεία και βιβλιοπωλεία. Αφηγείται παραμύθια της προφορικής παράδοσης σε παιδιά και ενήλικες και νιώθει τυχερή που ανήκει στην ευγενική γενιά των Σαλτιμπάγκων. Από το 2012 εργάζεται στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εμψυχώνει τις ομάδες Λογοτεχνίας και Θεάτρου  για τα παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Διδάσκει παιδική λογοτεχνία και κουκλοθέατρο στο τμήμα β. Βρεφονηπιοκόμων στο ΙΙΕΚ ΟΡΙΖΩΝ και διοργανώνει εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με θέμα τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και την αξιοποίηση του Δράματος στην Εκπαίδευση.
 

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκφραστικής Κίνησης. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Μεσσηνίας
Οργανωτική Επιτροπή: Γεωργία Τζήλου, Δήμητρα Τζανετάκη, Πολυτίμη Γαιτανάρου, Ασπασία Τσώνη, Άννα Χαρά Τενέντε, Αναστασία Αποστολοπούλου
Συνεργαζόμενος φορέας: Περιφερειακή Διεύθυνση Π & Δ Εκπαίδευσης Πελοποννήσου


 

Print