18η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο 2019
 «Ιστορίες εν δράσει»

Αγ. Ιωάννης Πηλίου 25-31/8/2019
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση


 

Συμπληρωματικά Εργαστήρια


Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο μαζί!

Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο μαζί!

Πήλιο 27/8/2019, Συμπληρωματικό εργαστήριο για εφήβους, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/8/2019 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


«ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΠΗΛΙΟ 2019»

 Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 25-30 Αυγούστου 2019

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο μαζί!»

Εργαστήριο για εφήβους

Γιώργος Μόσχος, νομικός,
Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός

 

Το εργαστήριο αυτό απευθύνεται σε εφήβους και έχει σαν στόχο την αναγνώριση και αντιμετώπιση διακρίσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών στον σχολικό χώρο. Οι έφηβοι μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα εξασκηθούν στο να παρατηρούν στον εαυτό τους και στους άλλους τέτοια φαινόμενα, να στοχάζονται και να συζητούν πάνω σε αυτά και να αξιοποιούν θεσμούς, όπως η συνέλευση τάξης και ο σχολικός κανονισμός, ώστε να καλλιεργήσουν στάσεις και συμπεριφορές υπεύθυνου ενεργού και δημοκρατικού πολίτη.

Το εργαστήριο αποτελείται από δύο μέρη. Στο θεωρητικό μέρος θα γίνει αναφορά στη θεωρία και στη νομοθεσία σχετικά με τις διακρίσεις και τις ρατσιστικές συμπεριφορές. Στο βιωματικό μέρος, θα γίνει αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου και ασκήσεις προσομοίωσης για την επεξεργασία βιωμάτων, αιτημάτων και προτάσεων των μαθητών σχετικά με την αντιμετώπιση και την πρόληψη σχετικών στάσεων στον χώρο του σχολείου.

Το εργαστήριο εντάσσεται στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;' που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες


Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.


Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12
(ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο
πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius.

Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τηλ 2106541600 / www.TheatroEdu.gr/ info@theatroedu.gr

Print

Number of views (4935)/Σχόλια (0)