21η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση 2024

στις εγκαταστάσεις της κατασκήνωσης Freelandcamp στο Χιλιομόδι Κορινθίας
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση


Κύρια Εργαστήρια

Τα Κύρια Εργαστήρια γίνονται πρωινές ώρες καθόλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης, με την ίδια εμψυχώτρια, σε διάφορους υπαίθριους χώρους της Κατασκήνωσης.

Οι συμμετέχ*ουσες δηλώνουν και παρακολουθούν 1 Κύριο Εργαστήριο σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συμμετοχή στην Κατασκήνωση γίνεται μέσω της κράτησης θέσης σε ένα από τα Κύρια Εργαστήρια.
Για την κράτηση δείτε το ΚΟΣΤΟΣ-ΕΓΓΡΑΦΕΣ.

Σημείωση: Όλα τα εργαστήρια είναι βιωματικά, περιλαμβάνουν δραστηριότητες με σωματική επαφή και ασκήσεις στο έδαφος και οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια.

"Ανιχνεύοντας λογοτεχνικούς ήρωες"

"Ανιχνεύοντας λογοτεχνικούς ήρωες"

Χιλιομόδι, 22-27/8/2024, Κύριο Εργαστήριο Κατασκήνωσης 2024, Σοφία Καραγιάννη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 22/8/2024 7:30 μμ Export event


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ  2024
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 23-26/8/2024

"Ανιχνεύοντας λογοτεχνικούς ήρωες

Σοφία Καραγιάννη


(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ 2024 ΕΔΩ)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Αυτό το εργαστήριο έχει ως άξονα  την ανίχνευση των θεατρικών στοιχείων που κρύβουν οι ήρωες της λογοτεχνίας, καθώς και τη διαδρομή εκείνη που θα τους μετατρέψει σε «σκηνικούς» ήρωες. Πρόκειται για έναν μετασχηματισμό, όπου από την ανάγνωση περνάμε στη δημιουργία οικείων και αληθινών προσώπων και από τη φαντασία σε μια βιωμένη πραγματικότητα. 
Το σωματικό και λεκτικό training θα αποτελέσει τη βασική μέθοδο εργασίας,  παράλληλα με τη χρήση άλλων τεχνικών, όπως αυτή του κατευθυνόμενου αυτοσχεδιασμού, της κυκλικής αφήγησης, της διαχείρισης του λόγου, της μεταφοράς της ιστορίας στο χρονικό παρόν, δράσεις και αλληλεπιδράσεις, εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις, συλλογικός και ατομικός ρυθμός, ανάλυση χαρακτήρα μέσω της κινητικής λεπτομέρειας κ.ά.. Οι παραπάνω τεχνικές θα αξιοποιηθούν ως εργαλεία που θα μας απελευθερώσουν από το προκαθορισμένο κείμενο και θα μας οδηγήσουν σε μια δεύτερη γραφή, αυτή δηλαδή που «γράφει» ζωντανά το σώμα  και η φωνή.
Συγκεκριμένα, με όχημα την πραγματικότητα που προβάλλεται στα λογοτεχνικά κείμενα (πεζά και ποιητικά), ως συγγραφική συνθήκη, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να επέμβουν, να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις και  να  ανακαλύψουν πώς με την αμοιβαία διαχείριση της δραματουργίας και της υποκριτικής ξαναγράφεται η ιστορία, όχι για να διαβαστεί αλλά για να παιχτεί. Έτσι, οι σελίδες του αγαπημένου μας βιβλίου θα γίνουν μια θεατρική σκηνή κι εμείς οι ολοζώντανοι χαρακτήρες της.

Η Σοφία Καραγιάννη γεννήθηκε στη Βέροια και ζει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Βεάκη και του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 1998 εργάστηκε ως ηθοποιός στο Θέατρο Τέχνης, το ΚΘΒΕ , το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής, το Θέατρο της Άνοιξης, το Νέο Ελληνικό Θέατρο, το Θέατρο Εμπρός, το Θέατρο Βασιλάκου, το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, Ιωαννίνων κ.ά. σε έργα κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου.
Το 2011 ίδρυσε την εταιρεία θεάτρου GAFF. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: «Μην παίζεις με τα χώματα» της Σ. Βλαχογιάννη, «Κραχ», «Ψυχολογία Συριανού Συζύγου» του Ε. Ροΐδη, «Μάρτυς μου ο Θεός» του Μ. Τσίτα, «Διγενής Ακρίτης, στα όρια», «Ο Παίκτης» του Φ. Ντοστογιέφσκι, «Η Πανούκλα» του Α. Καμύ, «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου. Επίσης, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «Το μικρό Πόνι» του Π. Μπεθέρα  στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και  «Οφσάιντ» του Σ. Μπελμπέλ για το Θεσσαλικό Θέατρο κ.ά. 
Για την παράσταση «Η Πανούκλα» του Α. Καμύ πήρε το Βραβείο Διεθνούς Θεατρικού Ρεπερτορίου 2021, από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, ενώ για την ίδια παράσταση απέσπασε στα 11 α  βραβεία κοινού Θεσσαλονίκης το 1 ο βραβείο καλύτερης παράστασης και καλύτερης σκηνοθεσίας. Με την τελευταία της σκηνοθεσία «… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς» του Χ. Μίσσιου, πήρε από την  Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, το Βραβείο Δραματουργίας 2022-2023. Επίσης, για την ίδια παράσταση, τιμήθηκε στα βραβεία κοινού all4fun με το τρίτο βραβείο καλύτερης παράστασης και το δεύτερο βραβείο σκηνοθεσίας.
Παράλληλα με τη σκηνοθεσία, ασχολείται με τη θεατρική αγωγή και τον σχεδιασμό θεατρικών εργαστηρίων για εφήβους και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει διδάξει στο 3 Ο Σχολείο Σκηνοθεσίας του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. info@theatroedu.gr / 2106541600

Print

Number of views (1186)/Σχόλια (0)