Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2019


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.


Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2019 ΕΔΩ

Μαθητές και μαθήτριες - μικροί "άγγελοι" ελπιδοφόρων μηνυμάτων, "ηθοποιοί" και θεατές - τίμησαν την παγκόσμια ημέρα του Θεάτρου στην Εκπαίδευση με την "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του ΣΟΦΟΚΛΗ, ​στο ΟΜΗΡΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ



 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2019 - Δράμα

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

Δράμα, 30/11/2019, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/11/2019 10:00 πμ - 3:00 μμ Export event


Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019:
Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και
δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία»

ΔΡΑΜΑ
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019
ΗΜΕΡΙΔΑ 

6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, (Αρκαδίου 1)
Δωρεάν 

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου. 
Για το 2019, στην Ελλάδα, οι δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έχουν τον γενικό τίτλο «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019: Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία».
Mε αφορμή αυτή την ημέρα, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες σε σχολεία, σε πανεπιστήμια, σε θέατρα και σε δημόσιους χώρους, που θα τονίζουν την πολύμορφη σημασία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση για τη δημιουργική, γνωστική, συναισθηματική, αισθητική και κοινωνική ανάπτυξη παιδιών,  νέων, ενηλίκων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής μας. Με τις δράσεις μας καλούμαστε να υπογραμμίσουμε τους τρόπους με τους οποίους το Θέατρο σε κάθε μορφή τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης συμβάλλει στη δημιουργία «κοινοτήτων μάθησης» για την υλοποίηση δράσεων πολιτισμού και συναντήσεων πολιτών που προωθούν βασικές αρχές της δημοκρατίας και αναγνωρίζουν τις όψεις της διαφορετικότητάς μας.
Στη Δράμα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δράμας, διοργανώνει ημερίδα που περιλαμβάνει ομιλία και βιωματικά επιμορφωτικά εργαστήρια, το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019, από τις 10.00 π.μ. έως 15.00, στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας (Αρκαδίου 1).

Πρόγραμμα Ημερίδας

10.00-10.15: Προσέλευση-εγγραφές

10.15-10.30: Ομιλία-Συζήτηση με τίτλο: «Παρουσίαση των δράσεων του Πανελλήνιου δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Η θεατρική παιδεία και η διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης στην εκπαιδευτική κοινότητα».
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου-Ειρήνη Μαρνά

Συντονιστική επιτροπή Γραφείου Β. Ελλάδας -Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

10.30-11.10: «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων: διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας. Η συμβολή βιωματικών τεχνικών και της θεατρικής εμπειρίας». 
Μαρία Ζωγραφάκη
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλάδου ΠΕ02, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΜΘ
Δρ. Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.

11.10-11.30: «Διάβασε κριτικά, άκου ενεργητικά, γράψε-σβήσε δημιουργικά, πάρε θέση: μια πρόταση-παρέμβαση με στόχο την ενεργό πολιτειότητα των νέων».
Βασιλική Πετρά

Φιλόλογος 

11.30-12.00: Διάλειμμα

12.00-15.00: Παράλληλα Εργαστήρια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Συνύπαρξη και κοινότητα: η περίπτωση του Ειρηνοποιού του David Holman»
Εμψυχώτριες
: Ειρήνη Ζώη, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός, Ανέτα Λιάπτση, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Διάρκεια: 3 ώρες
Με άξονα τη σημασία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση για την κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής μας και με ερέθισμα το εκπαιδευτικό υλικό που σχεδιάσαμε για την παράσταση του ΚΘΒΕ «Ειρηνοποιός», η οποία παρουσιάστηκε σε σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης κατά τις θεατρικές περιόδους 2017-2018 και 2018-2019, στο βιωματικό εργαστήριο θα διερευνήσουμε το θέμα της ειρηνικής συνύπαρξης μεταξύ κοινοτήτων μέσα από θεατρικές τεχνικές.
Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του Ειρηνοποιού του David Holman, να δώσουν το δικό τους τέλος σε αυτήν, να μπουν σε ρόλους, να πάρουν αποφάσεις, να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μεταξύ κοινοτήτων και να προσδιορίσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τους Άλλους.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θεατρολόγους και εμψυχωτές.
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 20 άτομα. Προτείνουμε άνετα ρούχα και παπούτσια.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «Τ’όνομα μου είναι δικό μου...» Τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου της επινόησης για τη δημιουργία θεατρικών δρώμενων μέσα στην τάξη.
Εμψυχώτριες
: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλολογος
Διάρκεια: 3 ώρες
Το άτομο στην πορεία της κοινωνικοποίησής του δομεί την ταυτότητα του. Η κατασκευή αυτή  ξεκινά από τη γέννηση και συνεχίζεται έως την ενηλικίωση του. Είναι μια μακρά πορεία που επιτρέπει στο άτομο να λειτουργήσει στο κοινωνικό πλαίσιο και να συνδιαλέγεται με τους άλλους και αποτελει θεμελειώδη ψυχική διεργασία. Η εικόνα του εαυτού διαμορφώνεται απο τις εμπειρίες, είναι ρευστή και πολυδιάστατη και επιτρέπει τις κοινωνικές συναλλαγες με τα άλλα άτομα. Σημαντικό μέρος της ατομικής μας ταυτότητας, της προσωπικής αλλά και οικογενειακής ιστορίας του ατόμου αποτελεί το όνομα του.
Με αφετηρία το ποίημα του παλαιστίνιου ποιητή Mahmoud Darwish που ξεκινάει με τον στίχο: “Τ’όνομά μου με τα πέντε οριζόντια γράμματα του και λάθος ειπωμένο, τ’όνομά μου…είναι δικό μου…” οι συμμετέχοντες, με τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος, θεάτρου της επινόησης και δημιουργικής γραφής θα δημιουργήσουν θεατρικά δρώμενα.  Με αφορμή αυτό το εργαστήριο τα διαφορετικά στοιχεία της ατομικής ταυτότητας των συμμετεχόντων θα αποτελέσουν αφετηρία για την καλλιτεχνική έκφραση της ομάδας διαμορφώνοντας μια κοινότητα μάθησης
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θεατρολόγους και εμψυχωτές.
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 20 άτομα. Προτείνουμε άνετα ρούχα και παπούτσια.
Το εργαστήριο εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιείται από το Πανελλήνιο δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.


Η ημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και νέων.

Είναι δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και εκπαιδευτικοί που υλοποιούν σχετικά προγράμματα.
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις συμμετοχής θα γίνει κλήρωση.

Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση και ασκήσεις στον χώρο.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι την 22-11-2019 στην ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν στο προσωπικό email τους για τη συμμετοχή τους μέχρι τις 26-11-2019.

Το σεμινάριο είναι δωρεάν και παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής στους συμμετέχοντες που θα παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Β.Ελλάδας
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.
Γραμματεία/Πληροφορίες: Γιάννα Παπαδοπούλου humanrights@theatroedu.gr, 210-6541600


Βιογραφικά Εμψυχωτριών:

Μαρία Ζωγραφάκη
Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, (Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)και μεταπτυχιακού στα Παιδαγωγικά (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Από το 1991 εργάζεται ως φιλόλογος σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την Ελλάδα, ενώ για μια πενταετία υπηρέτησε σε σχολεία της ομογένειας στο Βέλγιο.
Από το 1997 συνεργάστηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων: στην ομάδα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στην ομάδα παραγωγής υλικού για το μάθημα της λογοτεχνίας. Παράλληλα είχε τη γενική επιμέλεια στο επιμορφωτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τους εκπαιδευτικούς της Θράκης «Κλειδιά και αντικλείδια», καθώς και τη γλωσσική επιμέλεια στο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι: «Ο σεβντάς του σεντουκιού». Το διάστημα 2011-2018 ήταν επιστημονική υπεύθυνη για τα μαθήματα που γίνονταν στα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ) για παιδιά της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για ενήλικες γυναίκες της μειονότητας σε όλη τη Θράκη.
Από το 2018 εργάζεται ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Ειρήνη Ζώη
Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Υποκριτική και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στις Κλασικές Σπουδές. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της πολιτιστικής διαχείρισης στο University of Warwick (UK). Έχει εργαστεί στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. ως υπεύθυνη του τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (2010-2012). Από το 2015 συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ ως θεατροπαιδαγωγός στα χειμερινά και θερινά εργαστήρια για παιδιά, καθώς και στο θεατρικό εργαστήρι για Έλληνες και πρόσφυγες εφήβους. Από το 2014, διδάσκει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ανέτα Λιάπτση
Είναι απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην υποκριτική. Έχει εργαστεί ως θεατροπαιδαγωγός στο εργαστήριο δημιουργικής έκφρασης για παιδιά Σβούρα (1998-2011). Έχει συνεργαστεί με το Κ.Θ.Β.Ε. ως ηθοποιός και συντονίστρια των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (2002-2010), όπως και στα χειμερινά και θερινά θεατρικά εργαστήρια για παιδιά (2015-2018). Επίσης, έχει συνεργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη και ηθοποιός με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», το Σχήμα Εκτός Άξονα και το Χοροθέατρο Αδράστεια. Από το 2005 διδάσκει θεατρική αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της καλλιτεχνικής ομάδας Sempreviva.

Ειρήνη Μαρνά
Είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις (Αμφιροές, Οι Ρίζες μας, Ανω Θρώσκω). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Από το 2012 υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι μέλος του Γραφείου Β. Ελλάδας (2017-2020) του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Βασιλική Πετρά 
Εργάζεται ως φιλόλογος στο Γενικό Λύκειο Δοξάτου Δράμας, όπου και ζει μόνιμα. Οι αρχικές της σπουδές εκκίνησαν από το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το πεδίο των ενδιαφερόντων της περιστρέφεται γύρω από τη Λογοτεχνία, το Θέατρο, την Τοπική-Προφορική Ιστορία, τη Μουσειοπαιδαγωγική, τη Διαπολιτισμική εκπαίδευση. Το ενδιαφέρον της εστιάζεται στην Εκπαιδευτική έρευνα γύρω από τα θέματα αυτά, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Πραγματοποίησε ερευνητικές εργασίες και Πολιτιστικά Προγράμματα στο πλαίσιο των δράσεων της ΔΔΕ Δράμας, με την υποστήριξη του φορέα Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει στη διεξαγωγή του Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Γρηγόρης Πεντζίκης, που διοργανώνεται από τη ΔΔΕ Δράμας. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές αφορούν την Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση και την εισαγωγή καινοτομίας (ΑΠΘ) και τη Δημιουργική γραφή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο).

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, Κατεύθυνση Διδακτικής της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης στο διετές εργαστήριο της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος και συντονίστρια του Γραφείου Β. Ελλάδας (2017-2020) του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Print

Number of views (2368)/Σχόλια (0)