Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2024

"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2024:

«Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί! Από τη μοναξιά του ατομικού στη δύναμη του συλλογικού».

Το μήνυμα  του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Το Μήνυμα της Προέδρου του  IDEA -Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά.. 
Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις. 
Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.
 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Αθήνα 1/12/2024 εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Κατερίνα Αλεξιάδη Βασίλης Κλησιάρης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 1/12/2024 10:30 πμ Export event


Θεατρικό εργαστήριο Theatre Makes Politics (TMP)
 
Εμψύχωση Εργαστηρίου: Κατερίνα Αλεξιάδη, Βασίλης Κλησιάρης

ΑΘΗΝΑ 1/12/2024,στο πλαίσο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Περιγραφή εργαστηρίου Το Erasmus+ Theater Makes Politics διερευνά πώς το θέατρο μπορεί να επιδράσει στην πολιτική σκέψη και στάση των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει και να ενθαρρύνει τις εκπαιδ*εύτριες νέων (youth workers) να ενσωματώσουν μεθόδους στην εργασία τους, που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, όπως ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η μισαλλοδοξία και ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, σε όλες τους τις μορφές. Επιπλέον, στοχεύει να εμπλουτίσει το σύνολο των διαθέσιμων μεθόδων και εργαλείων, για τις παραπάνω έννοιες, με τεχνικές από τον  χώρο της παιδαγωγικής του θεάτρου και άλλων παραστατικών τεχνών. Ο σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να διερευνήσει τις έννοιες του ρατσισμού, του λαϊκισμού, του ακροδεξιού εξτρεμισμού και της ρητορικής κατά των προσφύγων, να αναρωτηθούν οι συμμετέχ*ουσες πως αντιλαμβάνονται οι ίδι*ες τις έννοιες αυτές, καθώς και να διερευνήσουν την οπτική γωνία των άλλων.

Στην προσπάθεια αυτή οι συμετέχ*ουσες:

  • θα αναγνωρίσουν τον εαυτό τους στο εδώ και στο τώρα
    θα διερευνήσουν τις αντιλήψεις των άλλων
  • θα αναγνωρίσουν και θα συσχετιστούν με τις έννοιες
    θα μοιραστούν ντοκουμέντα από τη σύγχρονη πραγματικότητα
  • θα δημιουργήσουν καλλιτεχνικές συνθέσεις

Βιογραφικά εμψυχωτριών

Η Κατερίνα Αλεξιάδη Κατερίνα Αλεξιάδη έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 εργάστηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις εμπνευσμένες από τις τραγωδίες του Ευριπίδη Τρωάδες, Βάκχες, Μήδεια, με την ομάδα Θεάτρου Οψ της Κατερίνας Παπαϊακώβου και σε παραστάσεις χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής και ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» και συμμετείχε ως επιμορφώτρια στο Πιλοτικό Πρόγραμμα εφαρμογής της Παιδαγωγικής Freinet. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. Από το 2018 έως σήμερα είναι συντονίστρια και επιμορφώτρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ο Βασίλης Κλησιάρης έχει σπουδάσει φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και είναι μεταπτυχιακός φοιτητής του προγράμματος «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση» στο τμήμα θεατρικών σπουδών του ιδίου πανεπιστημίου. Έχει επιμορφωθεί στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Επίσης, έχει παρακολουθήσει το σεμιναριακό - επιμορφωτικό κύκλο «Εκπαίδευση στην Εμψύχωση και Ενδυνάμωση ομάδων» του Ε.Κ.Π.Α.. Ως θεατροπαιδαγωγός εργάζεται με ομάδες παιδιών και εφήβων και έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα ως εμψυχωτής βιωματικών δραστηριοτήτων διασχολικών εργαστηρίων για εφήβους. Τον Φεβρουάριο 2024 εξελέγη πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, φορέα με τον οποίο συνεργάζεται από το 2016 υλοποιώντας θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές κοινωνικού θεάτρου, θεάτρου forum και εκπαιδευτικού δράματος σε μαθητές όλων των βαθμίδων και σε εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί με την εκπαίδευση προσφύγων και άλλων ευάλωτων ομάδων, ενηλίκων και ανηλίκων. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός, υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, σε δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων. Με ομάδα εκπαιδευτικών, έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πρόγραμμα αλφαβητισμού και εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς κρατούμενους στο Α.Κ.Κ. Τίρυνθας Ναυπλίου, ως εθελοντής συνεργάτης σε πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.