TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά

Πρόσκληση Συμμετοχής Εκπαιδευτών

για την υποστήριξη εθνικών δράσεων
κατάρτισης εκπαιδευτικών στην Ελλάδα
στη Μεθοδολογία TIM – Theatre in Mathematics

Δείτε εδώ αναλυτικά την πρόσκληση και τις οδηγίες αίτησης

Τι είναι το TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά;

Η κατανόηση των Μαθηματικών θεωρείται στις μέρες μας πολύ σημαντική τόσο για την επαγγελματική σταδιοδρομία σε πολλούς τομείς όσο και για την προσωπική ανάπτυξη και ενεργό συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, οι βασικές μαθηματικές ικανότητες θεωρούνται μία από τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής συνεργασίας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η επικρατούσα αντίληψη στον τρόπο επικοινωνίας εκπαιδευτικών – μαθητών στα μαθηματικά χαρακτηρίζεται από τη χρήση βιβλίων και την αυθεντία του δασκάλου-καθηγητή ο οποίος θέτει ερωτήσεις και αξιολογεί τους μαθητές. Αυτό κάνει τους μαθητές παθητικούς και φοβισμένους ακροατές. Ωστόσο, έχει γίνει πλέον ευρέως αποδεκτό ότι η συνεργασία προωθεί την ουσιαστική μάθηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλίμα μέσα στην τάξη.

Ποιος είναι ο στόχος;

Ο στόχος του TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά είναι να συμβάλει στη βελτίωση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών παρέχοντας μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας - Μεθοδολογία ΤΙΜ - η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να διδάξουν τα μαθηματικά μέσα σε ένα συνεργατικό, δημιουργικό, εκφραστικό πλαίσιο αξιοποιώντας τη δραματική τέχνη και την τεχνική του θεατρικού εργαστηρίου μέσα στην τάξη.

Η Κατάρτιση των Εκπαιδευτών

Για την αξιοποίηση της μεθοδολογίας ΤΙΜ, έχει προγραμματιστεί αρχικά η κατάρτιση 20 εκπαιδευτών σε τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες (5 εκπαιδευτές από κάθε χώρα: Ιταλία, Πορτογαλία, Νορβηγία και Ελλάδα) οι οποίοι θα παρακολουθήσουν αρχικά οι ίδιοι ένα πρόγραμμα κατάρτισης στη μεθοδολογία ΤΙΜ και στη συνέχεια θα καταρτίσουν με τη σειρά τους 400 συνολικά εκπαιδευτικούς στις χώρες τους (100 εκπαιδευτικοί σε κάθε χώρα που αντιστοιχούν σε 20 εκπαιδευτικούς κατά μέσο όρο σε κάθε εκπαιδευτή).

Η κατάρτιση των Εκπαιδευτών θα λάβει χώρα στην πόλη της Covilhã Πορτογαλίας 30 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου 2020 με εμψυχωτές και εισηγητές τους δημιουργούς της μεθοδολογίας ΤΙΜ.


 

Δράσεις - Επιμορφώσεις - Συνέδρια

Επιστημονική Ημερίδα - Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία: Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών

Επιστημονική Ημερίδα - Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία: Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών

Αθήνα, 5/5/2023 Θεατροπαιδαγωγική Και Επιστήμες: Θέατρο Και Μαθηματικά - Το Έργο Theatre-In-Mathematics (TIM)

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/5/2023 Export event


Επιστημονική Ημερίδα 
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Αθήνα 5 Μαΐου 2023, 
Λεωφ. Αλεξάνδρας 196 (πρώην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας)
είσοδος ελεύθερη
Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία:
Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών

Το πρόγραμμα Theatre-In-Mathematics (TIM) παρουσιάζεται στο πλαίσιο της Επιστημονικής Ημερίδας που οργανώνει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στις 5 Μαΐου 2023 στην Αθήνα
Τίτλος εισήγησης: 
Θεατροπαιδαγωγική Και Επιστήμες:  Θέατρο Και Μαθηματικά - Το Έργο Theatre-In-Mathematics (TIM).
Εισηγητές: 
Ν. Γκόβας (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, govasn@gmail.com,), N. Μουμουτζής (Πολυτεχνείο Κρήτης, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, nmoumoutzis@tuc.gr)
 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
08.30 – 09.00 Εγγραφές
09.00 – 09.40 Έναρξη ημερίδας Ι. Καλογεράς (Ε.Υ.) - Χαιρετισμοί
09.40 – 10.00 Ι. Καλογεράς (ΕΑΑ-Γεωδυναμικό Ινστιτούτο): Εκπαιδευτική Σεισμολογία και εποπτικά μέσα.
10.00 – 10.20 Ν. Μελής (ΕΑΑ-Γεωδυναμικό Ινστιτούτο): Σεισμολογία των Πολιτών.
10.20 – 10.40 Χ. Ζώνιου (ΠαΠελ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών): Θέατρο Ντοκουμέντο και Θέατρο Επινόηση και Εκπαιδευτική Σεισμολογία: παιδαγωγικές εφαρμογές και επινόηση παράστασης.
10.40 – 11.00 Ά. Τσίχλη (ΠαΠελ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών): Θέατρο Ντοκουμέντο και Θέατρο Επινόηση και Εκπαιδευτική Σεισμολογία: Beat the Quake! – Η παράσταση.
11.00 – 11.20 Διάλειμμα
11.20 – 11.40 Μ. Ραγκούση (ΠαΔΑ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών): Η εικονική πραγματικότητα ως εκπαιδευτική τεχνολογία.
11.40 – 12.00 Δ. Μετάφας (ΠαΔΑ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών): Ο ρόλος των (ψηφιακών) παιχνιδιών στην εκπαιδευτική πράξη.
12.00 – 12.20 Μ. Σφυρόερα (ΕΚΠΑ, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία): Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και ψηφιακές τεχνολογίες: μια σχέση προφανής;
12.20 – 12.40 Α. Παρούση & Β. Τσελφές (ΕΚΠΑ, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία): Εκπαιδευτική διαχείριση της θεατρικής δημιουργίας για ζητήματα κοινωνικο-επιστημονικού περιεχομένου (εξ αποστάσεως).
12.40 - 13.00 Ν. Γκόβας (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) & N. Μουμουτζής (Πολυτεχνείο Κρήτης, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών): Θεατροπαιδαγωγική και επιστήμες: Θέατρο και Μαθηματικά, το έργο TIM.
13.00 – 14.00 Διάλειμμα
14.00 – 14.20 Ι. Μενδρινού (Διεύθυνση Π.Ε. Δ΄ Αθήνας): Αγωγή Υγείας, αντιμετώπιση κρίσεων: θέατρο και πολιτική προστασία.
14.20 – 14.40 Θ. Αναγνωστόπουλος (ΠαΔΑ, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων): Έξυπνες Πόλεις’: Αξιοποιώντας την Τεχνολογία του Διαδικτύου των Πραγμάτων για την Υποστήριξη των Πολιτών σε περίπτωση Σεισμού.
14.40 – 15.00 Ε. Γκότση (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση): Θεατροπαιδαγωγική και Εκπαιδευτική Σεισμολογία.
15.00 – 15.20 Α. Κούρου (ΟΑΣΠ): Προκλήσεις και Προτεραιότητες στην Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση των Πολιτών για τον Σεισμικό Κίνδυνο. Εμπειρίες και Διδάγματα.
15.20 – 15.40 Φ. Μεταλληνού (ΕΑΑ, Ινστιτούτο Αστρονομίας, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης): Αστρονομία και Μουσική: μια διαθεματική προσέγγιση στην εκπαίδευση, την επικοινωνία της επιστήμης και την τέχνη.
15.40 – 16.00 Η. Ανδριανός (2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών): Όμιλος “Μαθηματικά και Λογοτεχνία”: Η διαδρομή από την ουτοπία στην πραγματικότητα.
16.00 – 17.30 Συζήτηση – Συμπεράσματα

Print

Number of views (217)/Σχόλια (0)

Ιστοσελίδα του προγράμματος:

Εταίροι προγράμματος:

STC Centre | COREP (Ιταλία)

HVL (Νορβηγία)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Ελλάδα)
 


EU Programme: Erasmus+

Call Year: 2019

PIC: TBD

Applicant/Beneficiary name: TBD


Τοπικός εταίρος του προγράμματος: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Συντονισμός: Χρήστος Ραχιώτης