Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

 

Επιμόρφωση  «κι αν ήσουν εσύ;»

 

"Tα χέρια έχουν φωνή" τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

"Tα χέρια έχουν φωνή" τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Ιωάννινα 2/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Γιώργος Μπεκιάρης,

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/11/2024 9:30 πμ - 2:00 μμ Export event


Δωρεάν εργαστήριο  για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων

«"Tα χέρια έχουν φωνή",
τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»
Εμψύχωση: Γιώργος Μπεκιάρης

ΙΩΑΝΝΙΝΑ,   2 Νοεμβρίου 2024 09:45-14:00 
Χώρος: Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων (Δομπόλη 30, δίπλα από την Εφορία, Ιωάννινα)

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και σε εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές.

Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηπείρου και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του προγράμματός  «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», διοργανώνουν 4ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα με τίτλο: «Τα χέρια έχουν φωνή».

Το εργαστηριο «Τα χέρια έχουν φωνή» ανήκει στην Ενότητα Β του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" 
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Σύντομη περιγραφή: Τα χέρια μας εκφράζουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις πράξεις μας αλλά και την κουλτούρα μας. Τα χέρια έχουν φωνή και θέλουμε να την ακούσουμε!  Στο  εργαστήριο  θα τα τιμήσουμε παρατηρώντας τα και δημιουργώντας δράσεις με εκείνα να πρωταγωνιστούν! Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις,  τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος αλλά και δημιουργική γραφή  θα αναπτύξουμε την ενσυναίσθησή μας προσεγγίζοντας ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων,  ετερότητας και  το προσφυγικό ζήτημα. Θα αξιοποιηθούν φωτογραφίες, μουσικές και κείμενα .

Οι συμμετέχοντες/-ουσες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ιδέες θεατρικής αξιοποίησης των ερεθισμάτων αυτών ώστε να ενδυναμωθούν και  να σχεδιάσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά προγράμματα με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται.  Μέσα από την ενέργεια και τη σοφία της ομάδας θα προκύψει αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών και έμπνευσης, με απώτερο στόχο την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τη θεατρική δράση.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (). Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ  στο σύνδεσμο: ΕΔΩ  μέχρι την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 και θα ειδοποιηθούν το αργότερο μέχρι 1 Νοεμβρίου για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.

Σημείωση: 

Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  •  να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Υλικό θα δοθεί στο τέλος του σεμιναρίου

Το σεμινάριο/εργαστήριο  στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο ΄  επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε .  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. . Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηπείρου σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συνεργασία: Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων

Συντονισμός:  Δημήτρης Κονετάς, Τοπικός Συντονιστής του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» στο Ν. Ιωαννίνων.

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600

 

Βιογραφικό σημειώματα εμψυχωτή

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

 

Print

Number of views (143)/Σχόλια (0)

Ημερολόγιο δράσεων

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Πατήστε παρακάτω για αναλυτική περιγραφή κάθε εργαστηρίου και λοιπών δράσεων που εντάσσονται στην Επιμόρφωση 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Μονόλογοι σε καραντίνα - Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

Να τους πάρετε στα σπίτια σας...

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Περάσματα

World cinema

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα

Ο ήχος της πέτρας

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Με λογισμό και μ’ όνειρο - Μονόλογοι σε καραντίνα

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας

Πατάμε γερά!