Εργαστήρια Συνεδρίου 2025

ΕΓΓΡΑΦΗ: Tα εργαστηρια της Παρασκευής και του Σαββάτου είναι διάρκειας 2,5 ωρών, ενώ της Κυριακής είναι 2 ωρών. 
Οι θέσεις στα Εργαστήρια είναι περιορισμένες. Η εγγραφή σε αυτά θα γίνει μετά την γενική εγγραφή στο Συνέδριο και θα τηρηθεί σειρα προτεραιότητας.
Συγκεκριμένα: Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία  εγγραφής, θα σταλεί στο email σας προσωπικό μήνυμα, κατά προτεραιότητα ανάλογα με την ημερομηνία εγγραφής, που θα σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ποιο εργαστήριο θα θέλετε να παρακολουθήσετε.
Σημείωση: πριν δηλώσετε, βεβαιωθείτε για τη γλώσσα εργαστηρίου
, την ημερα και ώρα. Καθώς τα Εργαστήρια προσφερονται στην ίδια χρονική ζώνη, μπορείτε να επιλέξετε μονο ένα κάθε ημέρα.

Δείτε πιό κάτω τα Εργαστηρια ανά ημέρα. Για περιγραφή, ήμερα, ώρα, γλώσσα κάντε κλίκ στο τίτλο του εργαστηρίου.

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει κάθε έμφυλη ταυτότητα.


 

 

 

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

Χιλιομόδι, 24-29/8/2022, Κύριο Εργαστήριο Κατασκήνωσης 2022, Γεωργία Τσαγκαράκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2022 5:00 μμ - 29/8/2022 3:00 μμ Export event

Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ  2022
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 24-29/8/2022

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί" 

Γεωργία Τσαγκαράκη
Ηθοποιός, σκηνοθέτης, εκπαιδευτικός θεάτρου και Δραματοθεραπεύτρια

(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ 2022 ΕΔΩ)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήριο πάνω στην έννοια του ΜΑΖΙ στον χορό της Αρχαίας τραγωδίας.
Το εργαστήριο βασίζεται στο Φαινόμενο της Σπείρας, μία μέθοδο που επινόησε η εμψυχώτρια του εργαστηρίου και η οποία εφαρμόζεται στη θεατρική εκπαίδευση, στα εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης και στη θεραπεία. Βασίζεται στην έννοια του συν-υπάρχειν, που κυριαρχεί στον χορό της αρχαίας τραγωδίας, και πήρε το όνομά της από το  πολυδιάστατο σύμβολο της σπείρας.

Περιλαμβάνει επιγραμματικά: 

1) Την εικονοποίηση του λόγου με σκοπό τη σωματοποίησή του.  

2) Τη δημιουργία ενός κοινού σωματικού κώδικα επικοινωνίας της ομάδας που στηρίζεται στη δυναμική της Περιφερειακής Όρασης.

3) Την ανάπτυξη μιας πνευματικής περιοχής για την κατανόηση των ποιητικών κειμένων και τη δημιουργία προσωπικής επαφής μαζί τους.

4) Τη διεύρυνση και ενδυνάμωση της φαντασίας ως δομικό καλλιτεχνικό και αυτογνωσιακό εργαλείο.

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα γίνει  μια απόπειρα να πλησιάσουμε πρακτικά την έννοια του ΟΜΟΥ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ του συστημικού θεραπευτή  John Shotter, αξιοποιώντας τη μέθοδο της Περιφερειακής Όρασης ως ένα εργαλείο κατανόησης της συστημικής σκέψης. Ο  Shotter μέσα από κάποιες Παρατηρήσεις (Noticings) επικεντρώνεται  στη σημασία της φαντασίας και  την αντοχή που πρέπει να επιδείξει κάποιος στο καινούργιο και το άγνωστο που κατοικεί μέσα του. Μιλάει για μια καινούργια προγλωσσική επικοινωνία και καλεί το άτομο να μην σκέφτεται με τη λογική, αλλά να αφήνεται στην εμπειρία, από όπου θα προκύψει και ο Καινούργιος Λόγος / Κώδικας της ομάδας. «Μπαίνοντας»  κάποιος σε Περιφερειακή Όραση με την ομάδα, σταματάει να σκέφτεται τον εαυτό του και συγκεντρώνεται στο εδώ και τώρα. Αυτό αναπτύσσει την ενεργειακή εγρήγορση του συμμετέχοντα, απαλλάσσοντάς τον από την αγωνία του «Κάνω» και «Καταλαβαίνω». Διευρύνει την φαντασία γιατί οξύνονται οι άλλες αισθήσεις, καθώς  η όραση μπαίνει σε εποπτεία της κατάστασης και όχι σε έλεγχο αυτής. Η ομάδα συνδέεται σε ένα μη λεκτικό επίπεδο και «κουρδίζεται» με ένα πολύ εφησυχαστικό και ασφαλή τρόπο. Αναδύονται έτσι οι προσωπικότητες χωρίς αγωνία έκθεσης και επιβεβαίωσης. Όταν πια η ομάδα έχει οργανωθεί σε αυτό το επίπεδο της περιφερειακής συνύπαρξης, ο ήχος μπορεί να γίνει λόγος και να εμφανιστεί το συλλογικό εδώ και τώρα. Το σύστημα είναι πλέον έτοιμο να ακούσει  και  το άτομο έτοιμο  να εκφράσει τον πυρήνα της εμπειρικής του σκέψης. 

Με όχημα χορικά από τις Ευμενίδες του Αισχύλου, θα ανακαλύψουμε τη σημασία του ΜΑΖΙ  στο τελετουργικό δρώμενο. Θα έρθουμε σε επαφή με τις μεταμορφωτικές μας ιδιότητες, την «καλή» και την «κακή» μας πλευρά, το σκοτάδι και το φως μας.  Σκοπός η δημιουργία ενός ασφαλούς θεατρικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο θα αναδυθούν και θα ανθίσουν οι ατομικές φωνές των συμμετεχόντων.

Για τις ανάγκες του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα ήταν χρήσιμο να προσέλθουν με άνετα ρούχα και να φέρουν μαζί τους τετράδιο, κασετίνα με χρώματα και το έργο «Ευμενίδες»  του Αισχύλου σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη.

Η  Γεωργία Τσαγκαράκη είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του  Εθνικού Θεάτρου, με Post Graduate στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools, όπου φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου Θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Γράφει θεατρικά έργα, κάνει διασκευές κειμένων και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι δημιουργός και καλλιτεχνική διευθύντρια του χώρου τέχνης και θεραπείας «ΤΟ ΚΤΗΜΑ», όπου οργανώνει εργαστήρια θεάτρου και αυτογνωσίας στη φύση. Είναι ιδρυτικό μέλος του THESYS, Κέντρο Συστημικής θεραπείας, και μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου. Τα τελευταία 9 χρόνια ασχολείται εντατικά με την έννοια της τελετουργίας στη θεατρική εκπαίδευση, έχοντας δημιουργήσει μια μέθοδο που στηρίζεται πάνω στη σπειροειδή κίνηση των γεγονότων και των ερμηνευτών.  Το SPIRAL EFFECT  είναι μια δυναμική πρακτική που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές ξένες χώρες και διαφορετικές γλώσσες, γιατί επικεντρώνεται στην ουσία της επικοινωνίας και της σκηνικής ανάπτυξης. Με όχημα την αρχαία ελληνική τραγωδία και πιο συγκεκριμένα την έννοια του χορού ως ensemble στη σκηνική αναπαράσταση, έχει οργανώσει πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κύριο μέλημα και ενδιαφέρον της, η ανάδειξη της ατομικής φωνής και ικανότητας του εκάστοτε ερμηνευτή, μέσα από τον ασφαλή χώρο του συνόλου που τον στηρίζει. Μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης με οδηγό το σώμα και τον Λόγο. Βρίσκεται στο τελευταίο έτος μεταπτυχιακού προγράμματος(Master’s) στη Δραματοθεραπεία (Κέντρο Δια Βίου Εκπαίδευσης ΕΡΜΑ). Έχει κάνει σεμινάρια Video-art, δημιουργικής γραφής, παίζει κρουστά και ασχολείται με την τέχνη της κίνησης. Μιλάει Αγγλικά, Ιταλικά και Ισπανικά και είναι μητέρα μιας υπέροχης κόρης. georgia tsangaraki

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. info@theatroedu.gr / 2106541600

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 21/3/2025, 16.30-19.00

 

«Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή αλλιώς Παρά λίγη καρδιά θα' ταν ο κόσμος άλλος»
Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5405 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Η αποδοχή του εαυτού/ της εαυτής  μέσα από την επιβεβαίωση των άλλων»
Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός
Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 131 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Μπορώ, μπορείς, μπορούμε... για την υποστήριξη της διαφορετικότητας μέσα από την ενίσχυση της γενικής αυτοπεποίθησης των εφήβων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αικατερίνη Ασημίδου, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, μουσικός 
Αντώνιος Λενακάκης, Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ 
Άγγελος Σουλιώτης, εκπαιδευτικός, καθηγητής μουσικής
Γλώσσα: Ελληνικά 
Αίθουσα: 313 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Θέατρο της επινόησης - νέα νοήματα και νέα αφηγήματα»
Σοφία Βγενοπούλου παιδοψυχίατρος, σκηνοθέτρια, θεατροπαιδαγωγός-εμψυχώτρια ομάδων
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 409-χορωδίας (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Biography Based Language Teaching Through Creative Drama"
Ferah Burgul Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 132 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

Oficina Manta plus democracy and modern slavery"
Hugo Miguel Coelho
, ExQuorum, Portugal
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 127 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"I am Malala - a process drama approach to address gender-based violence in classrooms"
Adam Cziboly, 
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 310 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Lotus Project yoga meets poetry"
Bruno Freyssinet 
artistic director of Transplanisphere France
Foteini Dimitriou Yoga Family Violet Alignment school, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά/Γαλλικά
Αίθουσα: 311 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Το θεατρικό εκπαιδευτικό μοντέλο μέσα από την νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής»
Αννίτα Καπουσίζη, Εκπαιδεύτρια συμπεριληπτικών παραστατικών τεχνών, Καλλιτεχνική υπεύθυνη θεατρικής ομάδας ARTimeleia
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5404 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Who Was My Granny"
Sunčica Milosavljević, theatre director, drama pedagogue, Serbia
Nataša Milojević, drama and dance pedagogue, Serbia
Mladen Brekić, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Sara Prodanović, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 5204 -νυκτών οργάνων (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

POWER!- Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας"
Γιώργος Μόσχος,
 Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ
Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης»
Μαρία Παπαδοπούλου
, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: Εστιατόριο (χώρος με δυσκολία προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Journey to the Water"
Tríona Stokes, 
Drama Lecturer, Maynooth University, Ireland
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Της Γης ο Αφαλός – Ένα Πρόγραμμα για την Συμπερίληψη»
Μαρία Φραγκή, 
Μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5406 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 22/3/2025, 09.30-12.00

 

«Το θέατρο ως πρακτική επίγνωσης: 1955 - 2024, μια διαδρομή με λεωφορείο»
Μαρία Όλγα Αθηναίου
, Πρακτικός του θεάτρου, Processworker
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
Αίθουσα: 5404  (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Αποσταθεροποιούμε τα καθιερωμένα αποδομώντας τις ρίζες του φασισμού»
Κατερίνα Αλεξιάδη, 
εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Βασίλης Κλησιάρης, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5405  (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"The things couldn't fit in my suitcase"
Ömer Adıgüzel, Prof. University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Zeki Özen, Assoc. Prof.  Ankara University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά / Τουρκικά / Γερμανικά
Αίθουσα: 131 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Oratio Mix, intercultural dialog at school"
Noémie Besace
, artist, pedagogue, France
Bruno Freyssinet, artistic director Transplanisphère, France
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά
Αίθουσα: 132 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Embodied Storytelling: Exploring Kathabhinaya for Empowering Vulnerable Social Groups"
Janardan Ghosh, 
story performer, creative director, education officer, India
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 409-χορωδίας (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Εγώ, Εσύ, Μαζί!»
Ειρήνη Ζώη,
 εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,
Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 310 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Καθημερινές ιστορίες μέσα από το ίχνος, την κίνηση και τον ήχο» - Μια συμπεριληπτική προσέγγιση εμπνευσμένη από την παιδαγωγική του τόπου, την κινησιολογία και το έργο της Trisha Brown
Βαγγέλης Κολότσιος
, εκπαιδευτικός
Ελίνα Βαφειάδη, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 127 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

""Devising as a Process of Inclusion and Developing Group Harmony" 
Sanja Krsmanović Tasić, 
choreographer, dance-theatre practitioner, Serbia 
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 5204-Νυκτών Οργάνων (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Ο πρίγκιπας κι ο πρίγκιπας"
Γιώργος Κωνσταντινίδης, παιδοψυχολόγος, ηθοποιός, εθελοντής στο Πολύχρωμο Σχολείο
Έλενα Σκαρπίδου, επιμορφώτρια Σεξουαλικής Εκπαίδευσης, υπεύθυνη τομέα Εκπαίδευσης Πολύχρωμου Σχολείου
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5406 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Θέατρο με όχημα το τραγούδι»
Άρης Μπινιάρης, σκηνοθέτης, ηθοποιός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: Εστιατόριο (με δυσκολία προσβάσιμος χώρος σε αμαξίδιο)

""The Red Lantern Festival, or How the Emperor’s Maidservant changed his Mind and Saved the People"
John O’ Toole, Professor University of Melbourn, Australia
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Truth or Lie’ - simple responses to a complex world
Lutz Pickardt
director, theatre pedagogue, BuT, Germany
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 313 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Elements of applied theater and technique by Ivana Chubbuk 12 Tools in drama pedagogy on examples of scenes from plays by A.P. Chekhov"
Arma Tanovic Brankovic Professor on Academy of Performing Arts, Bosnia and Herzegovina
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 311 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"One Well, One World: Activating Water Justice in the Global Textile Industry"
Philip Valle 
Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Phyllis Wong Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Jenna Brock Student, Research and Teaching Assistant - California Polytechnic State University, USA
Sara Sjoblom Student and Research Assistant - California Polytechnic State University USA
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 23/3/2025 09.30-11.30

“Getting into improv theatre”
Frank Hohl, theatre pedagogue, Germany
Language: English/German
Αίθουσα: 313 (προσβάσιμη σε αμαξίδια)

«‘Πού είναι η μαμά;’ Το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων»
Μάρθα Κατσαρίδου 
Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Koldo Vío, Θεατροπαιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Ελλάδα/Ισπανία
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
Αίθουσα: 132 (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

«Κώδικες Υπό Σκιάν»
Αγλαΐα Νάκα
  Θεατρολόγος
Χρήστος Ραχιώτης Ηθοποιός, Εμψυχωτής, Εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 127  (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

"Play Jam"
Eleni Papaioannou, Movement Educator, Choreographer, Performer, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 131  (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

«Μιλώντας για τις ιδέες του μίσους στην τάξη»
Κωστής Παπαϊωάννου,
διευθυντής «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Ασπασία Καλησώρα, εκπαιδευτικός, μέλος «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Γλώσσα: Ελληνικά 
 Αίθουσα: 5204-νυκτων οργάνων (προσβάσιμη σε αμαξίδια)


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Εγγραφές - Επικοινωνία

Πρόγραμμα

Ανακοινώσεις

Ομάδες εργασίας/Θεματικά τραπέζια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα & άλλες προ/μετά Συνεδριακές εκδηλώσεις