Διεθνής Συνδιάσκεψη 2004

«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την οργανωτική και επιστημονική στήριξη
πολλών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό (φορείς του δημοσίου, Πανεπιστήμια, Επιστημονικές Ενώσεις,
Καλλιτεχνικοί φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α)


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2004


Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αθήνα, 14/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Έλενα Μίντση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/3/2004 12:00 μμ - 2:30 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν 
το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου
Έλενα Μίντση, φιλόλογος, εκπαιδευτικός του δράματος

Πρακτική εφαρμογή μιας εναλλακτικής  πρότασης όπου με υλικό παρμένο από το διήγημα του Αντώνη Σαμαράκη, "Το ποτάμι" και μέρος της διδακτέας ύλης της  Νεοελληνικής γλώσσας της Δευτέρας Γυμνασίου, η δραματική τέχνη μεταμορφώνει το μαθητή δέκτη, σε μαθητή συν-δημιουργό και συμμέτοχο της εκπαιδευτικής γνώσης.  Στόχος του εργαστηρίου είναι : α) η παρουσίαση ενός μοντέλου εργασίας ήδη εφαρμοσμένου με επιτυχία στο Ελληνικό Γυμνάσιο,  β) η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών στο σημερινό σχολείο, όταν το θέατρο και οι  άλλες παραστατικές τέχνες εμπλέκονται ουσιαστικά σε αυτό, γ) η απομυθοποίηση των ανυπέρβλητων δυσκολιών για την εφαρμογή μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής μεθόδου   στο σύγχρονο ευέλικτο σχολείο από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις, δ) η απόδειξη της συμβολής της δραματοποίησης και της δραματικής τέχνης  στη μεταμόρφωση ενός συνηθισμένου μαθήματος, σε μοχλό προόδου και κατανόησης του διδασκόμενου μαθήματος.  Στάδια του εργαστηρίου: Α) Γνωριμία των μελών της ομάδας, β) Παρουσίαση των συνθηκών του μοντέλου, γ) Ασκήσεις προθέρμανσης, δ) Οι καθηγητές στους ρόλους των μαθητών, ε) Εξέλιξη του εργαστηρίου με δραστηριότητες  που ακολουθήθηκαν στο πρόγραμμα, στ) Επιλογή δραστηριοτήτων που επιτρέπουν την κατανόηση του προγράμματος, την παρουσίαση και την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος, στ) Χρόνος ανατροφοδότησης, παρουσίασης /επεξήγησης φωτοτυπιών, αξιολόγηση προγράμματος.