Διεθνής Συνδιάσκεψη 2004

«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την οργανωτική και επιστημονική στήριξη
πολλών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό (φορείς του δημοσίου, Πανεπιστήμια, Επιστημονικές Ενώσεις,
Καλλιτεχνικοί φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α)


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2004


Χορικά από τους "όρνιθες" του Αριστοφάνη : μια εφαρμογή της "θεατρικής σύνθεσης" στο εκπαιδευτικό θέατρο

Χορικά από τους "όρνιθες" του Αριστοφάνη : μια εφαρμογή της "θεατρικής σύνθεσης" στο εκπαιδευτικό θέατρο

Αθήνα, 13-14/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Γιώργος Π. Μπινιάρης, Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/3/2004 11:30 πμ - 14/3/2004 2:30 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Χορικά από τους "όρνιθες" του Αριστοφάνη : μια εφαρμογή της "θεατρικής σύνθεσης" στο εκπαιδευτικό θέατρο 
Γιώργος Π. Μπινιάρης, σκηνοθέτης, ηθοποιός, παιδαγωγός θεάτρου
Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου, μουσικός

Στο βιωματικό αυτό σεμινάριο επιχειρούμε μια θεατρική ανάγνωση και δραματοποίηση χορικών από τους Όρνιθες του Αριστοφάνη, μελετώντας τα εξής σημεία: α) Θεατρική σύνθεση: Τι είναι και πώς αξιοποιείται; Θεατρικό παιχνίδι και ασκήσεις βιωματικού μαθητικού θεάτρου, β) Θεατρικές τεχνικές που ενδέχεται να σχετίζονται με την αττική κωμωδία (Comedia dell’arte, θέατρο σκιών, κλόουν κλπ) : πώς αξιοποιούνται στα πλαίσια της θεατρικής σύνθεσης; γ) Σπουδή του λόγου: ασκήσεις εκφοράς αρχαίου και νέου ελληνικού λόγου. Η θεατρική προφορικότητα και τα εργαλεία της. Η μουσικότητα του θεατρικού λόγου και η συνεισφορά της σε μια σύγχρονη απόδοση του Αριστοφάνη, δ) Αξιοποίηση της μουσικής ως θεμελιώδους δραματουργικού στοιχείου, ε) Η συνεισφορά άλλων τεχνών (σκηνογραφία, εικαστικά, νέες τεχνολογίες) για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου θεατρικού δρώμενου στο ελληνικό σχολείο. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, θεατρολόγους ή καλλιτέχνες που ασχολούνται με το μαθητικό θέατρο και προβληματίζονται για τον ρόλο και τις προδιαγραφές του εκπαιδευτικού θεάτρου στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.