Διεθνής Συνδιάσκεψη 2004

«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την οργανωτική και επιστημονική στήριξη
πολλών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό (φορείς του δημοσίου, Πανεπιστήμια, Επιστημονικές Ενώσεις,
Καλλιτεχνικοί φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α)


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2004


TOPENG: Μπαλινέζικος παραδοσιακός χορός με μάσκες

TOPENG: Μπαλινέζικος παραδοσιακός χορός με μάσκες

Αθήνα, 13/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Marta Cotrim

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/3/2004 4:00 μμ - 6:30 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

TOPENG: Μπαλινέζικος παραδοσιακός χορός με μάσκες
Marta Cotrim, καλλιτέχνης παραστατικών τεχνών, Βραζιλία

Το Topeng είναι παραδοσιακός χορός με μάσκες που χορεύεται στις Γιορτές των Ναών (Temple Festivals) σε όλη την έκταση του Μπαλί, στην Ινδονησία. Ένας χορευτής παριστάνει πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες: το βασιλιά, το γέροντα, την κοκέτα, κ.λ.π. Το Topeng Pajegang είναι πολύ στυλιζαρισμένος χορός με τη συνοδεία ορχήστρας (gamelan), που σηματοδοτεί τις κινήσεις του χορευτή. Αυτός ο χορός – θέατρο συνδυάζει την ένταση, τη γλυκύτητα και το κωμικό στοιχείο και είναι πολύ δημοφιλής. Οι πιο αξιόλογοι καλλιτέχνες προσκαλούνται να δώσουν παραστάσεις και σε άλλους ναούς ως προσφορά στους θεούς, και συνήθως ανοίγουν τις Γιορταστικές Εκδηλώσεις. Δυτικοί σκηνοθέτες θεάτρου, μεταξύ άλλων ο Peter Brook, η Ariane Mnouchkine και ο Peter Hall, έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για παραδοσιακές μορφές θεάτρου, ιδιαίτερα του Ασιατικού, του Γιαπωνέζικου και του Αφρικανικού. Έχουν υιοθετήσει πολλά στοιχεία από τις μορφές αυτές είτε στην εκπαίδευση των ηθοποιών είτε ως στοιχεία αισθητικής είτε μέσα από τη χρησιμοποίηση ζωντανής μουσικής στη δουλειά τους. Το εργαστήριο αποτελείται από τρία μέρη: α) Εισαγωγή στον Πολιτισμό και τη θρησκεία του Μπαλί, β) Χορός – Θέατρο. Οι συμμετέχοντες χωρισμένοι σε μικρές ομάδες φοράνε σαρόνγκ και δοκιμάζουν τέσσερις διαφορετικούς χορούς: του νεαρού πολεμιστή (Baris), του Πρωθυπουργού Kras), του γέροντα (Tuah) , και γυναικείους χορούς, γ) Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη παράδοση για νέες δημιουργίες; Αυτοσχεδιασμοί με μάσκες και ζωντανή μουσική.

Print

Number of views (1049)/Σχόλια (0)