Διεθνής Συνδιάσκεψη 2004

«δημιουργικότητα και μεταμορφώσεις»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την οργανωτική και επιστημονική στήριξη
πολλών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό (φορείς του δημοσίου, Πανεπιστήμια, Επιστημονικές Ενώσεις,
Καλλιτεχνικοί φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α)


 

Συμπληρωματικά σεμινάρια Συνδιάσκεψης 2004


Θέατρο και προσωπικές ιστορίες

Θέατρο και προσωπικές ιστορίες

Αθήνα, 15-17/3/2004, Συμπληρωματικό σεμινάριο Συνδιάσκεψης 2004, Andrea Copeliovitch

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 15/3/2004 5:00 μμ - 17/3/2004 9:00 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 3

Θέατρο και προσωπικές ιστορίες
Andrea Copeliovitch, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil

Αθήνα 15-16-17 Μαρτίου 2004, 17.00-21.00

 

Το εργαστήριο θα επικεντρωθεί στη δημιουργία μικρών σκηνών βασισμένων σε προσωπικές μνήμες. Η εκπαίδευση θα ακολουθήσει μια τελετουργική διαδικασία. Συγκεκριμένες τεχνικές, όπως είναι οι Βραζιλιάνικοι χοροί, ο διαλογισμός και η συνείδηση του σώματος θα χρησιμοποιηθούν ως μονοπάτι που θα οδηγήσει τον ηθοποιό σε μια ουδέτερη κατάσταση, στην αφετηρία της δημιουργικότητας. Η εκπαίδευση περιλαμβάνει έξι στάδια: α) Ανάπτυξη Αυτοσυνείδησης, β) Καθιέρωση του χώρου εργασίας, γ) Συναίσθηση της παρουσίας μας στο χώρο, δ) Άδειασμα και μεταμόρφωση, ε) Υπέρβαση, στ) Επιστροφή στην κατάσταση αυτοσυνείδησης, ζ) Σχολιασμός.

Θα χρησιμοποιήσουμε την εκπαίδευση για να αδειάσουμε τον εαυτό μας, ώστε να μπορέσουμε να διασώσουμε μια προσωπική μνήμη και να την μετατρέψουμε σε θεατρική σκηνή. Στη συνέχεια με ακριβή σκηνοθετική παρέμβαση θα δουλέψουμε συγκεκριμένες θεατρικές πλευρές των σκηνών που θα προκύψουν. Η ομάδα παίζει επίσης το ρόλο του σκηνοθέτη. Οι στόχοι μας είναι: να επικεντρωθεί η εκπαίδευση στην ανάπτυξη σκηνών, να επιτύχουμε την εσωτερική σιγή και μέσω αυτής μια διαφορετική ποιότητα ενέργειας, να μάθουμε πώς να παράγουμε ενέργεια ικανή να τραβά και να κρατάει την προσοχή του κοινού, να έρθουμε σε επαφή με το σώμα και να εκφραστούμε με αυτό, να ξυπνήσουμε μνήμες και δημιουργικότητα μέσω του σώματος, να δουλέψουμε για καθαρότητα στην έκφραση και θεατρικότητα, να αναπτύξουμε την ομαδική δουλειά, να παρουσιάσουμε εργαλεία που θα μπορέσει η ομάδα να τα χρησιμοποιήσει για να δουλέψει μόνη της.

Χρονοδιάγραμμα: Την πρώτη μέρα: εξοικείωση με τις βασικές τεχνικές και με την ομάδα, τη δεύτερη μέρα: δουλεύουμε πάνω σε ένα τραγούδι και μια προσωπική μνήμη, την τρίτη ημέρα: συνθέτουμε σκηνές, κατανοούμε και δείχνουμε με καθαρότητα αυτό που έχει να παρουσιάσει ο καθένας.

 

Η Andrea Copeliovitch είναι ηθοποιός, ερευνήτρια και δασκάλα υποκριτικής και σωματικής έκφρασης. Κάτοχος Μεταπτυχιακού στη Θεατρική πρακτική ασχολείται με την έρευνα της υποκριτικής από το 1991 και το ενδιαφέρον της επικεντρώνεται στις προ- εκφραστικές διαδικασίες. Το θέμα της διατριβής της ήταν: ‘Χτίζοντας το Χαρακτήρα μέσω της Τελετουργίας: Μια Πρόταση Μαθητείας Για Ηθοποιούς’. Βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της διδακτορικής της διατριβής, και δουλεύει το θέμα ‘Ο Ηθοποιός Πολεμιστής μπροστά στην Άβυσσο’ , μια έρευνα για την κατανόηση του ουσιαστικού στην Τέχνη, που εξετάζει τον ηθοποιό, τη δράση του και τη γλώσσα που προκύπτει απ’ αυτή τη δράση. Τη διατριβή της εκπονεί από το 2000 στο Τμήμα Επιστημών της Λογοτεχνίας του Federal University του Ρίο Ντε Τζανέιρο, υπό την επίβλεψη των καθηγητών Manuel Antônio de Castro êαι Professor Jean-Marie Pradier του University of Paris 8, Maison des Sciences de l’Homme, όπου και δούλεψε μέρος του θέματος ‘Ο Ηθοποιός Πολεμιστής μπροστά στην Άβυσσο’. Έχει διδάξει σε εργαστήρια και έχει λάβει μέρος σε συνέδρια στη Βραζιλία και σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως Irvine (Η.Π.Α.), Exeter (Ηνωμένο Βασίλειο), Αθήνα (Ελλάδα), Παρίσι (Γαλλία), κ.ά.

Print

Number of views (1113)/Σχόλια (0)