Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2018

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση

Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της επετείου των 20 χρόνων από την ίδρυσή του (1998-2018), διοργανώνει την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

Πατήστε εδώ για να μεταβείτε σε μια απλή λίστα όλων των ομιλητών και εμψυχωτών.

Ομιλητές - Εισηγητές - Εμψυχωτές

Γάκης Κώστας

Γάκης Κώστας

Σκηνοθέτης, συνθέτης, ηθοποιός

Ο Κώστας Γάκης είναι πτυχιούχος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας και του οργάνου της κλασικής κιθάρας. Εδώ και 15 χρόνια σκηνοθετεί, παίζει ως ηθοποιός, γράφει θεατρικά κείμενα, διδάσκει υποκριτική σε δραματικές σχολές, συνθέτει μουσική για παραστάσεις και ανιχνεύει ως εμψυχωτής νέα εκπαιδευτικά μοντέλα. Το 2006 βραβεύτηκε με το βραβείο "Δημήτρης Χορν" για την ερμηνεία του στην "Κατσαρίδα". Το 2007 έγραψε και σκηνοθέτησε το θεατρικό έργο “Χωρίς Μουσική” και μετέτρεψε σε θέατρο την νουβέλα του Ίταλο Καλβίνο “Ο διχοτομημένος υποκόμης”. Οι δυο αυτές παραστάσεις του παίχτηκαν για τρία χρόνια στην Αθήνα. Το 2008 εργάστηκε με μια ομάδα ανθρώπων με αναπηρίες και δημιούργησε την παράσταση "Σιγά το αυγό". Την ίδια περίοδο συμμετείχε στη τηλεοπτική σειρά "Ιωάννα της καρδιάς". Το 2010 ίδρυσε την collectiva "Θέα" ένα εργαστήρι ελεύθερων καλλιτεχνικών πειραματισμών. Το 2011 σκηνοθέτησε την παράσταση “Ο δήμιος του έρωτα” διασκευάζοντας το διήγημα του ΊρβινΓιάλομ με το Μηνά Χατζησάββα και την Ξένια Καλογεροπούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Από το 2012 είναι μέλος της ομάδας θεάτρου "Ιδέα" μαζί με τους Αθηνά Μουστάκα και Κωνσταντίνο Μπιμπή. Από κοινού δημιούργησαν την παράσταση "Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2" που ήδη έχει παιχτεί σε 3 θέατρα στην Αθήνα και ταξίδεψαν μαζί της σε όλη την Ελλάδα. Η ίδια παράσταση έχει γνωρίσει τις εξής διακρίσεις στο εξωτερικό: δύο βραβεία στα κρατικά βραβεία Κύπρου το 2013, τιμητική πρόσκληση του Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και εκπροσώπηση της Ελλάδας  στο πρώτο φεστιβάλ Σαίξπηρ στη Σερβία το 2014, πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό του Almagro festival στην Ισπανία, τιμητική πρόσκληση και εκπροσώπηση της Ελλάδας στο Festival de Teatro Clasico ΜΧ στο Μεξικό. Η τελευταία σκηνοθετική δουλειά της ομάδας “Η τελευταία μαύρη γάτα” του Ευγένιου Τριβιζά παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Χορν και στο Άλφα.Ιδέα. Είναι ενεργό μέλος του Lincoln Center Theater Directors Lab με έδρα τη Νέα Υόρκη καθώς επιλέχθηκε δις για τη σχετική υποτροφία (2013-2014). Την άνοιξη του 2014 επιλέχθηκε από το Ghoete Institut ως εκπρόσωπος της Ελλάδας στο πρόγραμμα επιμόρφωσης πάνω στο θέατρο – ντοκουμέντο "Τheatre experts from Southeast-Europe" που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο. Το καλοκαίρι του 2016 η παράστασή του “Αριστοφανιάδα”, σε κείμενο της ομάδας Ιδέα γέμισε το Ηρώδειο στα πλαίσια του φεστιβάλ Αθηνών. Από το Σεπτέμβριο του 2016 έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Άλφα.Ιδέα από κοινού με τον Κωνσταντίνο Μπιμπή και το Λευτέρη Πλασκοβίτη. Είναι ο εμπνευστής του Duet Yourself Festival, ένα φεστιβάλ θεατρικών ντουέτων που λαμβάνει τόπο κάθε άνοιξη στο θέατρο Άλφα.Ιδέα. Σκηνοθέτησε το “Δέντρο του Οιδίποδα” (κείμενο Ομάδα Ιδέα) και το “Από την Αντιγόνη στη Μήδεια” (κείμενο Κώστας Γάκης) και ταξίδεψε με τα έργα αυτά στην Κορέα το 2017 εκπροσωπώντας τη χώρα σε μεγάλα φεστιβάλ. Το 2017 δημιούργησε την παράσταση “Λαλιές του κόσμου θαυμαστές” πάνω σε ιστορίες μεταναστών που ζουν στην Αθήνα. Την ίδια χρονιά σκηνοθέτησε την παράσταση “Ικαρία, μια θεατρική καταγραφή” με ιστορίες του νησιού, οι οποίες παίχτηκαν στις πλατείες του νησιού. Και οι δυο αυτές παραστάσεις ήταν αποτέλεσμα των ομώνυμων ετήσιων σεμιναρίων του στο Άλφα.Ιδέα. Το 2018 σκηνοθέτησε το Mistero Buffo στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, παράσταση που ταξίδεψε ως καλοκαιρινό έργο περιοδείας σε ολόκληρη την Κύπρο. Νιώθει μεγάλη ευγνωμοσύνη για τους γονείς του και για το δάσκαλό του στην κλασική κιθάρα, Βασίλη Καναρά. Στον ελεύθερο χρόνο του μελοποιεί ποιήματα ή γράφει δικά του τραγούδια στην κιθάρα, στο πιάνο, στο λαούτο και στον τζουρά.

Print