Αποτελέσματα αναζήτησης

Η Δημιουργικότητα δεν μας απαλλάσσει από την ανία, η Φαντασία το κάνει

Η Δημιουργικότητα δεν μας απαλλάσσει από την ανία, η Φαντασία το κάνει

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Kriszta Doczy

Event date: 3/18/2006 11:00 AM - 1:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Kriszta Doczyσκηνοθέτις, Αυστραλία

«Η Δημιουργικότητα δεν μας απαλλάσσει από την ανία, η Φαντασία το κάνει»

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα Αγγλικά.

 

Τα εκπαιδευτικά συστήματα του δυτικού πολιτισμού θεωρούν τη δημιουργικότητα ως το σημαντικότερο παράγοντα οποιασδήποτε διαδικασίας. Η υπεύθυνη του εργαστηρίου αυτού θεωρεί ότι η φαντασία είναι που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο συνηθισμένο και το εξαιρετικό, ανάμεσα στο μέτριο και το συναρπαστικό. Η διδασκαλία της φαντασίας είναι η πραγματική πρόκληση για τη νέα γενιά των παιδαγωγών των τεχνών. Το εργαστήριο αυτό προσεγγίζει  εναλλακτικά το θέατρο, απαιτεί συμμετοχή του σώματος και της ψυχής και δίνει πρακτικές ιδέες για το πώς να διδάξει κανείς τη φαντασία. Το εναλλακτικό θέατρο απορρίπτει την ιδέα ότι η λειτουργία της τέχνης είναι να ανακλά την πραγματικότητα. Σε αυτό το είδος θεάτρου κινούμαστε μεταξύ της πραγματικότητας και του αοράτου. Στόχος μας είναι να καινοτομήσουμε πέρα από τις λέξεις και τις περιγραφές. Εισχωρώντας στον πλούσιο εσωτερικό κόσμο, δηλαδή στην υποκειμενική πραγματικότητα του performer, τα δομικά στοιχεία αυτού του είδους επικοινωνίας είναι οι χειρονομίες, η κίνηση, η χρήση του χώρου, οι οπτικές ή σωματικές μεταφορές, το φως, η σκιά, τα συμβολικά  αντικείμενα... κ.λπ. Απλό; Η ερώτηση είναι πάντα «πώς;». Πώς να αποφύγει κανείς τα επεξηγηματικά, νατουραλιστικά και περιγραφικά στοιχεία και τι υπάρχει, τελικά, πέρα απ’ αυτά; «Το ασυνείδητο δεν είναι απλώς ένα έμφυτο κακό, είναι επίσης η πηγή του υψηλότερου αγαθού: όχι μόνο σκοτεινό αλλά και φωτεινό, όχι μόνο κτηνώδες, υπάνθρωπο και δαιμονικό αλλά και υπεράνθρωπο, πνευματικό και, υπό την κλασική έννοια της λέξης,‘θεϊκό’» λέει ο Carl Jung. Το συνδετικό νήμα είναι ο σουρεαλισμός, ένας τρόπος να εκφραστούν οι μη-λεκτικές αλήθειες του ασυνείδητου και της φαντασίας. Το εργαστήριο θα επικεντρωθεί στις εκφραστικές χειρονομίες και τις γεμάτες φαντασία εφαρμογές τους σε μη-ρεαλιστική παράσταση. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, επαγγελματίες του θεάτρου και χορευτές. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία. Αρκεί η διάθεση για σωματική δουλειά και πειραματισμό. 

 

 

Η Kriszta Doczy δούλεψε με πειραματικές θεατρικές ομάδες στην Ευρώπη σχεδόν δώδεκα χρόνια. Έχει δουλέψει με θεατρικές ομάδες και ομάδες χορού και έχει διδάξει σε πανεπιστήμια και σχολές παραστατικών τεχνών στην Αυστραλία. Ίδρυσε θεατρική εταιρεία, δραματική σχολή σωματικού θεάτρου και εταιρεία παραγωγής/διανομής. Το 1999-2000 δίδαξε και σκηνοθέτησε ως Assistant Professor στο City University της Νέας Υόρκης. Το ίδιο διάστημα παρέδιδε μαθήματα σε ηθοποιούς και χορευτές στο Μανχάταν και δούλευε σε θέατρα Off Broadway. Αφότου τελείωσε τις σπουδές της στην Ψυχολογία, διευθύνει τη δική της εταιρεία, Μέσα Σύγχρονης Τέχνης (Contemporary Arts Media). Η εταιρεία της, που έχει την έδρα της στην Αυστραλία, είναι μία διεθνούς εμβέλειας εταιρεία παραγωγής και διανομής ταινιών σχετικών με τις τέχνες και άλλου υλικού, με ειδίκευση στην εκπαίδευση- την εκπαίδευση της φαντασίας.

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Doczy Kriszta
Print

Number of views (1183)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά