Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

Εργαστήρια σε μαθητές - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το "Σκληρό Καρύδι" – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα "Περάσματα" παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η "Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας"-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το "Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί" – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: "Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο" – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: "Ειρήνη" - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: "Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: "κι αν ήσουν εσύ;-τεχνικές" - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: "Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: "Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα" - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα


 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Ναύπλιο, 14/5/2019, μαθητικό φεστιβάλ " κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/5/2019 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event

Ναύπλιο, 14 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»

ΝΑΥΠΛΙΟ 14 ΜΑΙΟΥ 2019,   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ

180 μαθητές/τριες και 20 εκπαιδευτικοί από 10 σχολεία της Αργολίδας συμμετείχαν σε θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια και σε μία θεατρική σύνθεση με θέμα

“Το ταξίδι”

Παρακολούθησαν επιπλέον 200 μαθητές/τριες και 40 εκπαιδευτικοί και γονείς.

ΝΑΥΠΛΙΟ, Τρίτη 14 Μαΐου2019, 9.00 - 13.00
Παλιός σταθμός των τραίνων, Ναύπλιο

Είσοδος: ελεύθερη

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, το Δήμο Ναυπλιέων, το EuropeDirect του Δήμου Ναυπλιέων και με την υποστήριξη του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και των ΔΙΕΚ Άργους, διοργάνωσαν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ με θέμα “Το ταξίδι”, την Τρίτη 14 Μαΐου 2019, 9.00 - 13.00, στον παλιό σταθμό των τραίνων στο Ναύπλιο.

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». 180 μαθητές και μαθήτριες από 10 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αργολίδας μέσα από θεατροπαιδαγωγικές δράσεις διερεύνησαν θεμελιώδη ερωτήματα, όπως: «Ποιος είμαι εγώ;», «Ποιος είναι ο άλλος;», «Από πού ερχόμαστε και πού συναντιόμαστε;»,«Ποιες είναι οι αποσκευές μας;», «Ποιον κόσμο ονειρευόμαστε;», «Πώς θα ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μαζί;»

To φεστιβάλ είχε γενικό τίτλο “Το ταξίδι”. Είχαμε αφήσει από την αρχή της χρονιάς απόλυτη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς να διαπραγματευτούν το θέμα όπως αυτοί με τα παιδιά τους ήθελαν. Μέσα μας ήμασταν σίγουροι ότι δεν υπήρχε περίπτωση να μην αγγίξουν “Το ταξίδι” σε όλες του τις εκφάνσεις. Επιπλέον μετά από τις πρώτες παιδαγωγικές συναντήσεις επανήλθαμε δίνοντάς τους, όχι κατευθύνσεις, αλλά ιδέες για δράσεις και μια εικόνα γύρω από το πως φανταζόμαστε να μεταμορφώνεται ένας παλιός εγκαταλελειμμένος σταθμός τρένων στο Ναύπλιο. Η διήμερη φεστιβαλική δραστηριότητα στην πόλη διπλασίασε τη δουλειά όλων μας αλλά η ισχύς εν τη ενώσει φέρνει τελικά απίστευτα αποτελέσματα.

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στις 13 & 14 Μαϊου. Η δικιά μας μέρα ήταν η δεύτερη. Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε τρία μέρη. Καλοσώρισμα και γνωριμία των σχολείων στο θεατράκι του ΟΣΕ. Ένα υπαίθριο ανοιχτό θέατρο με κερκίδες. Παρουσιάσεις των σχολείων σε άλλο χώρο του σταθμού. Ένα παλιό τρένο αραγμένο μπροστά στον παλιό σταθμό που σήμερα στεγάζει το ωδείο της πόλης και το πάρκο τριγύρω ήταν το φυσικό σκηνικό όλων των παρουσιάσεων. Το τελευταίο μέρος ήταν εργαστήρια που είχαμε σχεδιάσει και πραγματοποιούσαν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συμμετείχαν και όχι εμείς.

Τα εργαστήρια ήταν:
1. Το ζωντανό ραδιόφωνο (ραδιοφωνική εκπομπή - παρουσίαση από τα παιδιά)
2. Ένας για όλους (ταινιάκι - θέατρο φόρουμ)
3. Το ταξίδι μου - Ουτοπικά διαβατήρια (πρόγραμμα σχεδιασμένο για τους μαθητές των Αγροτικών φυλακών Ναυπλίου που συνεχίστηκε με τα παιδιά και θα κλείσει στο τέλος της χρονιάς πάλι στις φυλακές)
4. Η Νέα Νεφελοκοκκυγία (θεατροπαιδαγωγικό - εικαστικό πρόγραμμα για τα παιδιά του νηπιαγωγείου)
5. Το μουσείο των χρωμάτων (Ζωγραφικοί πίνακες από κρατούμενο των φυλακών εκτίθενται και το κάθε σχολείο διαλέγει έναν από αυτούς και τον “ζωγραφίζει” ξανά με το δικό του τρόπο). Το αποτέλεσμα ταχυδρομείται -κανονικά- στις φυλακές.

Σχόλια - Εντυπώσεις

«Την ώρα που επιστρέφαμε τα παιδιά στο σχολείο περπατώντας, υπήρχει ένα γλυκό μουρμουρητό! Ούτε φασαρία ούτε σπρωξίματα ούτε τίποτα. Αυτό το γλυκό μουρμουρητό υπάρχει όταν τα παιδιά είναι γεμάτα…»
(Δ. Δίπλας - εκπαιδευτικός - Το ζωντανό ραδιόφωνο).

Σήμερα κάναμε το φεστιβάλ μας το οποίο μέσα από πολύ σημαντικές συνεργασίες ενώ φαίνεται μονοήμερο στην πραγματικότητα ήταν διήμερο!

Η διεύθυνση Β’θμιας αποδείχτηκε ένας εξαιρετικός σύμμαχος και συνεργάτης και βάζοντας πλάτη - αλλά γερή πλάτη- ο ένας στον άλλον, δόθηκε η ίδια θεματολογία του δικού μας φεστιβάλ σε όλα τα σχολεία της Αργολίδας και χτίστηκε μια πρώτη μέρα που ενώ δεν ήταν “κι αν ήσουν εσύ?” στην πραγματικά ήταν πολύ κοντά! Ανακαλύψαμε από αυτήν την πρώτη μέρα ανθρώπους που πραγματικά αξίζει να έχουμε μαζί μας του χρόνου, μοιράσαμε υλικό του δικτύου και έγινε μεγάλη διάχυση. 

Διάχυση

Μέρες πριν έπαιζε στο school radio σποτάκι που είχαν φτιάξει τα παιδιά από το ζωντανό ραδιόφωνο (5ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου).

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΚΛΙΠ "ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ"

Αυτό βγήκε και στα ΜΜΕ μαζί με το δελτίο τύπου και αφίσα (Αναγνώστης Πελ/σου, Παλαμπούρτζι, Αργολικές ειδήσεις κ.λ.π). Την μέρα του φεστιβάλ μας πήραν συνέντευξη από το Besttv Αργολίδα.

Αναρτήθηκε στο site του Δήμου Ναυπλιέων, στο site του Europe Direct αλλά και στο site της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Στα social media υπήρξε και εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη διάχυση με εξαιρετικά σχόλια για την διοργάνωση.

 

Το πρόγραμμα  «Κι αν ήσουν εσύ;»

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Το αντίστοιχο μαθητικό φεστιβάλ στο Ναύπλιο τον Μάρτιο του 2018 είχε τίτλο «Το σκληρό καρύδι» και βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου.

Ημέρα της Ευρώπης - 9 Μαΐου

Το φετινό μαθητικό φεστιβάλ στο Ναύπλιο εντάσσεται, μεταξύ άλλων, στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται τον Μάιο με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης, που τιμάται στις 9 Μαΐου.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στο φεστιβάλ

Μαθητές και μαθήτριες από το 7o Νηπιαγωγείο Ναυπλίου, Νηπιαγωγείο Αρχαίας Επιδαύρου, 3ο Δ.Σ Ναυπλίου, 5ο Δ.Σ Ναυπλίου, Δ.Σ Δρεπάνου, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμιονίδας, Μουσικό Σχολείο Αργολίδας, 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου, 3ο ΓΕΛ Άργους, Σχολείο Αγροτικών Φυλακών Τίρυνθας με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Μαρίας Μπακάλη, Αικατερίνης Σακκά, Παναγιώτας Τσιώλη, Ολυμπίας Χρόνη, Παναγιώτας Δήμα, Μαρίας Κοντού, Εύας Δημητριάδου, Δέσποινας Φλεβάρη, Δημητρίου Δίπλα, Μαρίνας Σταματοπούλου, Λαμπρινής Ναυρόζογλου, Αγγελικής Ορφανού, Καλλιόπης Καλποδήμου, Ράνιας Κουτρούλη, Ασπασίας Γεωργοπούλου, Εύας Γιαγκιόζη, Στυλιανής Σταματάκη, Νικολέττας Ματσιμάνη και Στέλιου Καρατάσου, της εθελόντριας Ντίνας Καλογεροπούλου και των θεατροπαιδαγωγών Άλκηστης Βασιλάκου, Αναστασίας Κόρδαρη, Αγγελικής Τσάκωνα, Ελπίδας Κομιανού και Ειρήνης Χαιρετάκη, συναντιούνται δημιουργικά σε μια γιορτή που θέτει το ερώτημα «Κι αν ήσουν εσύ;» με
τρόπους που μόνο τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να το κάνουν.

Υποστήριξη σχολείων: Ελένη Δριβάκου, Ελπίδα Κομιανού, Αναστασία Κόρδαρη
Σκηνογραφική επιμέλεια και γραφιστικά: Ελπίδα Κομιανού
Συντονισμός: Ελπίδα Κομιανού

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Πληρ.: 210-6541600 / www.humanrights.theatroedu.gr


 

Print

Number of views (296)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!