Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/4/2006 9:00 πμ - 1:30 μμ Export event
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

Ρόδος, 7-9/4/2006, Εργαστήριο 1ου επιστημονικού σεμιναρίου, Μαρία Καμπουροπούλου, Γιώτα Ξανθάκου, Ασπασία Μαστρογιάννη

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην εκπαίδευση

«Θεατρικές διαδρομές στο Περιβάλλον με χώρο δράσης το Σχολείο»

ΡΟΔΟΣ 7-8-9 Απριλίου 2006

Φωτογραφίες Σεμιναρίου

Περιεχόμενα πρακτικών

Οργάνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γραφείο Δωδεκανήσου

 

Σε συνεργασία με τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ

«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

Μαρία Καμπουροπούλου, Λέκτορας ΠΤΔΕ Παν/μιου Αιγαίου

Γιώτα Ξανθάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕΣ Παν/μίου Αιγαίου

Ασπασία Μαστρογιάννη, διδάσκουσα στο ΠΤΔΕ Παν/μίου Αιγαίου

Στα πλαίσια της θεματικής Περιβάλλον και Τέχνες θα πραγματοποιηθεί ένα εργαστήριο με αντικείμενο μία εικαστική παρέμβαση σε σχέση με το χώρο–χρόνο του Καστέλου της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου και πώς αυτό συνδέεται με τη δημιουργία στην τέχνη και σε προέκταση με το περιβάλλον και τη ζωή. Η εικαστική – δημιουργική παρέμβαση στο χωρόχρονο θα αποτελέσει ένα είδος Environments (εικαστικά περιβάλλοντα) με υλικά εφήμερα, εύκαμπτα, προσαρμοζόμενα στις ανάγκες του εργαστηρίου. Στόχος αφενός να προβληθεί η ιστορική πραγματικότητα και αφετέρου να φανεί πώς αυτή η πραγματικότητα μπορεί να δεχτεί προτάσεις και να ενταχθεί στην καθημερινότητα της σύγχρονης ζωής. Συγκεκριμένα αυτοί που θα συμμετέχουν στο εργαστήριο, θα αντλήσουν ερεθίσματα από ένα λογοτεχνικό κείμενο, το οποίο θα τους οδηγήσει στην εικαστική δημιουργία ενός πολύπτυχου πανό που θα απεικονίζει ένα τρισδιάστατο έργο στο χώρο με θέμα τα τείχη, τους ιππότες, τα οικόσημα και το Καστέλο της Ρόδου. Έμφαση θα δοθεί στα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας η οποία έχει ως στόχο να εμπλέξει αυτούς που συμμετέχουν, αλλά και τον θεατή, σε ένα σύνολο εκπλήξεων από ερεθίσματα και αισθητικές εμπειρίες. Το πανό αυτό καθώς θα ξεδιπλώνεται θα εμφανίζει, ανάλογα με την κίνηση του δρώμενου, διαφορετικά κομμάτια του έργου που στο τέλος θα τοποθετηθεί προσωρινά στην Μεσαιωνική τάφρο ως μία εικαστική πρόταση για καθιέρωση πολιτιστικών παρεμβάσεων στο χώρο της τάφρου που θα ερμηνεύουν και θα συμβολίζουν γεγονότα από την ζωή, την ιστορία και το περιβάλλον. Δηλαδή ανοίγεται ένας διάλογος μεταξύ δημιουργού και θεατή, στον οποίο μένει η ευθύνη να βιώνει τα έργα αυτά προσεγγίζοντας τον χωρόχρονο στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, ως ένα μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας και ενεργούς συμμετοχής. Τα άτομα που θα συμμετέχουν στο εργαστήριο, παρακαλούνται να έχουν μαζί τους ένα πρόχειρο πουκάμισο, για να μπορούν να δραστηριοποιηθούν ελεύθερα στις εικαστικές δημιουργίες.

 

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ – ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ (αλφαβητική σειρά)

Η Μαρία Καμπουροπούλου είναι Λέκτορας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης με Γνωστικό αντικείμενο «Καλλιτεχνική εκπαίδευση και δημιουργική σκέψη στο δημοτικό σχολείο». Είναι πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών (Τμήμα Διακοσμητικής Ζωγραφικής) από την Accademia di Belle Arti, Lecce (Corso di Decorazione Pittorica) της πόλης Λέτσε Ιταλίας με ισοτιμία (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) του πτυχίου με το αντίστοιχο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εκπονήσει διδακτορικό στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφίας -Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας, με θέμα διατριβής «Καλλιτεχνική εκπαίδευση και Δημιουργική σκέψη στο δημοτικό σχολείο». Το διδακτικό της έργο περιλαμβάνει: καλλιτεχνική εκπαίδευση και δημιουργίες εικαστικών μορφών: θεωρία και πράξη, διαθεματική προσέγγιση της πολιτιστικής κληρονομιάς με άξονα την τέχνη, ευαισθητοποίηση σε θέματα διατήρησης, ανάδειξης και ανάπλασης πολιτιστικών χώρων, σχεδιασμός νέων πολιτιστικών προτάσεων που συνδυάζουν τις παραδοσιακές εκφράσεις με τις νέες τεχνολογίες Έρευνα – Τέχνη και επιστήμες: σχεδιασμός, οργάνωση, εφαρμογή και αξιολόγηση διεπιστημονικών προγραμμάτων. Το καλλιτεχνικό της έργο περιλαμβάνει: εκθέσεις ζωγραφικής, χαρακτικής, κεραμικής και πολυμέσων. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά προγράμματα στον τομέα της διατήρησης και ανάπτυξης της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και στη διαθεματική προσέγγιση «τέχνη – εκπαίδευση – περιβάλλον– πολιτισμός – αειφόρος ανάπτυξη».

Η Ασπασία Μαστρογιάννη αποφοίτησε το 1990 με άριστα από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Φλωρεντίας (Α.Β.Α. – Firenze) Τμήμα Ζωγραφικής. Παράλληλα με τις σπουδές της, παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής, σκηνογραφίας, ενδυματολογίας και performance. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Ιστορία της Τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις, συνέδρια, σεμινάρια και σε οργάνωση καλλιτεχνικών ομάδων δράσεων με φοιτητές. Εργάζεται με απόσπαση στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Δημ. Εκπαίδευσης στα γνωστικά αντικείμενα «Ιστορία Πολιτισμού 1 και 2, «Αισθητική Αγωγή και Παιδεία».

Η Γιώτα Ξανθάκου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο ΤΕΠΑΕΣ  του Παν/μίου Αιγαίου. Είναι ειδική στο χώρο της δημιουργικής μάθησης και διδασκαλίας, στην ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος, καθώς και σε θέματα σχολικής φοβίας, σχολικής αποτυχίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Είναι συγγραφέας βιβλίων και πολλών μελετών και άρθρων στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Είναι υπεύθυνη σειράς με τίτλο «Δημιουργικότητα» σε συνεργασία με τους καθηγητές Μ. Καΐλα και Franz Moenks.

 

Print