Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2025-2026

 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας γύρω από θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσφύγων και συμπερίληψης με στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιήθηκε από τον Φεβρουάριο του 2015 έως τον Ιούνιο του 2025 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Από τον Οκτώβριο του 2025 υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την υποστήριξη των μελών του τελώντας υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-IDEA (International Drama/Theatre and Education Association) και με την επιστημονική υποστήριξη – συνεργασία πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων

Περιλαμβάνει:

  • Δραση 1: Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 2: Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές
  • Δράση 3: Δικτύωση σχολείων & εκπαιδευτικών μέσα από Παιδαγωγικές-Συντονιστικές συναντήσεις ανά Νομό (Δράση 3α), εκπαίδευση στελεχών (Δράση 3β)
  • Δράση 4: Παραστάσεις φόρουμ για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 5: Ημέρες Δράσης & Μαθητικά Φεστιβάλ 
  • Δράση 6: Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας έχει εγκρίνει συνολικά το πρόγραμμα καθ’ όλα τα έτη κατά τα οποία προβλεπόταν η διαδικασία έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από αυτό (από το 2024 η έγκριση συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα γίνεται από τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία: 

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
  • Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2024:
20167 εκπαιδευτικοί, 
45646 μαθητές/μαθήτριες, 
1021 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
134 διαδραστικές παραστάσεις,
159 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
721 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1842 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

 


 


"Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"  

(ΕΔΩ για τα προηγούμενα χρόνια)


Αναρτήσεις εργασιών από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του προγράμματος 'κι αν ήσουν εσύ;'
''Η πορεία της τάξης μου 2022-2023" 

Έρχονται...

Εκπαίδευση στελεχών

Εκπαίδευση στελεχών

Θεσσαλονίκη, 25-27/9/2020, Εκπαίδευση στελεχών «Κι αν ήσουν εσύ;», Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Νίκος Γκόβας, Αφροδίτη Ρίζου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/9/2020 7:00 μμ - 27/9/2020 3:00 μμ Export event


Εκπαίδευση στελεχών

 

Θεσσαλονίκη, 25-27/9/2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 25/9/2020
19.00 – 20.00 Αφίξεις – τακτοποίηση – ανεπίσημες συζητήσεις
20:00 – 23:00 Συνάντηση τοπικών συντονιστών
Ενημέρωση για τις πόλεις του προγράμματος από τοπικούς συντονιστές – επιμορφωτικές ανάγκες

Σάββατο 26/9/2020
09:30 – 10:00 Καλωσόρισμα- Ενημέρωση για το πρόγραμμα και για το βιβλίο «Μονόλογοι σε Καραντίνα»
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Νίκος Γκόβας
10:00 – 12:00 Εργαστήριο: Μονόλογοι σε καραντίνα – δημιουργικές δραστηριότητες
Άβρα Αυδή,Τζένη Καραβίτη
12:00 – 12:15 Διάλειμμα
12:15 – 13:15 Συζήτηση για αξιοποίηση των τεχνικών που παρουσιάστηκαν στα τοπικά φεστιβάλ του Νοεμβρίου
13:15 – 13:45 Φαγητό
13:45 – 18:45 Εργαστήριο: Δημιουργώντας καταφύγιο στις καταιγίδες
Αλεξάνδρα Βασιλείου, Βέρα Λάρδη
19:00 – 20:00 Φαγητό
20:00 – 23:00 Συνάντηση τοπικών συντονιστών
Ενημέρωση για τις πόλεις του προγράμματος από τοπικούς συντονιστές – επιμορφωτικές ανάγκες

Κυριακή 27/9/2020
09:30 – 10:00 Προγραμματισμός και διαδικαστικά θέματα
Αφροδίτη Ρίζου
10:00 – 14:00 Εργαστήριο: Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων
Ιωάννης Πούλιος
14:00 – 14:30 Συζήτηση για αξιοποίηση των τεχνικών που παρουσιάστηκαν στα τοπικά φεστιβάλ του Νοεμβρίου
14:30 – 15:00 Φαγητό

 

Περιγραφές εργαστηρίων

Σάββατο 26/9/2020
10:00 – 12:00 Εργαστήριο: Μονόλογοι σε καραντίνα – δημιουργικές δραστηριότητες

Σύντομη περιγραφή: Το εργαστήριο περιλαμβάνει προτάσεις για δημιουργικές δραστηριότητες που αξιοποιούν το υλικό του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα». Οι μαθητικές δημιουργίες μπορούν να αποτελέσουν υλικό για παρουσίαση στην Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, στις 27 Νοεμβρίου 2020. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και το λύκειο.

Επιμορφώτριες: Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη


Σάββατο 26/9/2020
13:45 – 18:45 Εργαστήριο: Δημιουργώντας καταφύγια στις καταιγίδες
Αλεξάνδρα Βασιλείου, Βέρα Λάρδη

Η σχολική χρονιά ξεκινάει μέσα σε δύσκολες συνθήκες, που προσθέτουν στις ήδη επιβαρυμένες ανάγκες της εκπαίδευσης. Η πανδημία του COVID-19 απαιτεί αντοχή στην αβεβαιότητα και προσαρμοστικότητα. Με τον νου μας στην ένταξη των προσφύγων -μέσα σε μία ατμόσφαιρα που εύκολα οδηγεί στη ματαίωση- και τον καθοριστικό ρόλο των εκπαιδευτικών σε αυτό, το εργαστήριο θα εξερευνήσει τους ρόλους: πρόσφυγας – αλληλέγγυος – ξενοφοβικός (όπως εκφράζονται μέσα από στάσεις και συμπεριφορές) σε παράλληλη εξερεύνηση των ρόλων θύμα – θύτης – σωτήρας.
Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα αξιοποιήσουμε τεχνικές Ψυχοδράματος, Θεάτρου Playback και Processwork.

Συντονίστριες εργαστηρίου: Βέρα Λάρδη (www.art-in-perspective.gr) και Αλεξάνδρα Βασιλείου (www.processworkhub.gr)

Η Βέρα Λάρδη είναι ψυχοθεραπεύτρια ψυχοδράματος και ηθοποιός. Εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια, εκπαιδεύτρια ενηλίκων και ηθοποιός. Είναι δημιουργός του Art in Perspective και ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Εφαρμοσμένου Θεάτρου Playback Ψ. Παράλληλα, ασχολείται με την εμψύχωση ομάδων που βιώνουν κοινωνικό στιγματισμό σε καλλιτεχνικές δράσεις θεάτρου κοινότητας και συνεργάζεται με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό στην υλοποίηση βιωματικών εργαστήριων για επαγγελματίες που εργάζονται στο θέατρο, την υγεία και την εκπαίδευση με θέμα την περιθωριοποίηση, την επικοινωνία και το εργασιακό burn out.

Η Αλεξάνδρα Βασιλείου, Δρ. Κοινωνικής Ψυχολογίας, είναι επαγγελματίας του Processwork και εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ως ψυχοθεραπεύτρια, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, σύμβουλος οργανισμών, καθώς και συντονίστρια σε δράσεις στην κοινότητα (community work). Ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων έχει συνεργαστεί με πολυάριθμους φορείς, πανεπιστήμια, ΜΚΟ και οργανισμούς, με εστίαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην επικοινωνία, επίλυση συγκρούσεων, διαπολιτισμικότητα, δυναμική ομάδας, στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το ενδιαφέρον της βρίσκεται στην ανθρώπινη εμπειρία, έτσι όπως αυτή εκφράζεται στο σώμα, στα όνειρα, στις ανθρώπινες σχέσεις και στις ομάδες.


Κυριακή 27/9/2020
10:00 – 14:00 Εργαστήριο: Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων
Ιωάννης Πούλιος, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

«Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων»
Συντονιστές: Ιωάννης Πούλιος (serreschools@gmail.com), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Σύντομη περιγραφή: Στόχοι του εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, η ενημέρωση για την περίπτωση των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, η εξοικείωση με τη γλώσσα της τηλεοπτικής ενημέρωσης και της κινηματογραφικής αφήγησης και η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των συμμετεχόντων μέσω της κριτικής ανάγνωσης των πηγών ενημέρωσης. Θα χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση η τηλεοπτική ενημέρωση ώστε οι συμμετέχοντες να προσεγγίσουν τους τρόπους αναπαράστασης των προσφύγων στην τηλεοπτική οθόνη. Στη συνέχεια, μέσα από την 7 η τέχνη, θα κατανοήσουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες και ιδιαίτερα αυτά που αποχωρίζονται από τις οικογένειές τους. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθεί η ταινία μικρού μήκους «Nour σημαίνει φως», που δημιουργήθηκε από το 1ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας & το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το σχολικό έτος 2017-18 στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα εργαστούν σε ομάδες τόσο στο πλαίσιο της κριτικής επεξεργασίας της προτεινόμενης ταινίας, όσο και στο πλαίσιο διαθεματικών δράσεων που προτείνονται στο πλαίσιο διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.

Ο Πούλιος Ιωάννης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διδασκαλείου «Δημ. Γληνός» διετούς μετεκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της Αγωγής από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2019 έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο στις επιστήμες της αγωγής (Οπτικοακουστική Αγωγή και Κινηματογραφική Παιδεία). Είναι συγγραφέας 26 επιστημονικών βιβλίων σχετικών με τις επιστήμες της αγωγής. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε ελληνικά και αγγλόφωνα περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική αγωγή και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Σχολείων «Αγωγής Τηλεόρασης» συνιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία στα Μέσα» (2019-2021). Ακόμη σχεδίασε και συντονίζει πανελλήνια και διεθνή προγράμματα όπως: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», «Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους» και «Ποντιακός Ελληνισμός». Έχει μεγάλο επιμορφωτικό έργο σε θέματα οπτικοακουστικής αγωγής και καινοτόμων προγραμμάτων. Εδώ και 9 χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών. Είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Καλλιτεχνική Παιδεία του ΥΠΑΙΘ και εκπονητής (ΙΕΠ) των νέων προγραμμάτων σπουδών των καλλιτεχνικών μαθημάτων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Οκτώβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ