Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες - Δίκτυα Σχολείων – Φεστιβάλ Σχολείων 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία που περιλαμβάνουν την οργάνωση δικτύου σχολείων, αυτοτελή θεατρικά εργαστήρια για μαθητές, Ημέρες Δράσης και οργάνωση Μαθητικών Φεστιβάλ.

​Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" και οι παρεμβάσεις στα σχολεία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους στο Πρόγραμμα θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές.

Ο αριθμός των παρεμβάσεων σε σχολεία είναι περιορισμένος και τα σχολεία πρέπει να υποβάλλουν αίτηση (βλέπε παρακάτω όρους ανά περίπτωση)

Προτεραιότητα έχουν εκπαιδευτικοί μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού

Αυτοτελή Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού
Επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία και αυτοτελή 2ωρα δωρεάν εργαστήρια με μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό την επεξεργασία ή παρουσίαση /δραματοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: το «Σκληρό Καρύδι» – εργαστήρι δημιουργικής γραφής βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Α' Γυμνασίου ... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: τα «Περάσματα» – παιχνίδι προσομοίωσης, βασισμένο σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας..κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου ...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: η «Πολύχρωμη Μετανάστευση της Πεταλούδας»-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα και παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη ξενοφοβία και την αποδοχή του "άλλου"...κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και νέους...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: το «Εγώ-Εσύ-Εμείς-Μαζί» – εργαστήρι για τη διαφορετικότητα, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: «Μονόλογοι από το Αιγαίο-το εργαστήριο» – εργαστήρι δραματοποίησης, κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Ειρήνη» - εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού, κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: «Ο ελέφαντας, η σκιουρίνα και το μυρμήγκι» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού...  περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: «κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές» - εργαστήριο δραματοποίησης  για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για Νηπιαγωγεία και μικρές τάξεις Δημοτικού... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο!» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: «Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα σύντομα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Ο ήχος της πέτρας» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 14: «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15: «Flashbacks» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης... περισσότερα 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 16: «...εγώ είμαι Εγώ» - εργαστήριο εκπαιδευτικού δράματος κατάλληλο για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου εκπαίδευσης..περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 17: "Το όνομά μου είναι δικό μου"  για μαθητές/μαθήτριες Ε’ , ΣΤ΄ Δημοτικού & Γυμνασίων και Λυκείων .... περισσότερα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 18: "Ζωντανά Εδάφη»" εργαστήριο-εικαστική παράσταση για εφήβους .... περισσότερα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 19: "Η Τριμερής Επιτροπή!" ...περισσότερα

 

Δίκτυα Σχολείων στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Στο πλαίσο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν σε διάφορες πόλεις "δίκτυα σχολείων κι αν ήσουν εσύ" για τη στήριξη εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν, είτε με μια σειρά επισκέψεων θεατροπαιδαγωγών στις ομάδες τους και εργαστήρια με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο σχολείο είτε μέσω συναντήσεων παιδαγωγικών ομάδων.​

Στο τέλος της χρονιάς το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία των δικτύων ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ ή / και να εμπλέξουν ολόκληρες σχολικές κοινότητες με τη διοργάνωση Ημέρας Δράσης (και διάχυσης).

περισσότερα

 


 

 

Μαθητικά Φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ"

Το πρόγραμμα στηρίζει τα σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με τη διοργάνωση Φεστιβάλ.

περισσότερα


 

Εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες - Κι αν ήσουν εσύ;

«Το λεμόνι και ένας κόσμος (αν)ισότητας»

Μυτιλήνη, 10/12/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Γλυκερία Αράπη

"Η Τριμερής Επιτροπή!»"

Θεσσαλονίκη, 20/11/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 5ο ΓΣ Νεάπολης Θεσσαλονίκης Γλυκερία Αράπη

"Η Τριμερής Επιτροπή!»"

Ιωάννινα, 11/11/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Γλυκερία Αράπη

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Θεσσαλονίκη, 23/5/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Αν. Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Θεσσαλονίκη, 16/5/2023, Εργαστήριο για μαθητές, 8ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Θεσσαλονίκη, 12/5/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Αν. Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Θεσσαλονίκη, 3/5/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Αν. Θεσσαλονίκης

"Ειρήνη"

Ελευθερούπολη, 27/4/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Δημοτικό Σχολείο Ελευθερών Καβάλας

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 25/4/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεώνα Καβάλας

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Ελευθερούπολη, 6/4/2023, εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 1ο Νηπιαγωγείο Κρηνίδων - Νηπιαγωγείο Λυδίας Καβάλας

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 4/4/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες 16ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Ελευθερούπολη, 30/3/2023, εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Νηπιαγωγείο Αμυγδαλεώνα Καβάλας

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 28/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικό Σχολείο Ποδοχωρίου Καβάλας (Τμήμα Β)

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 28/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικό Σχολείο Ποδοχωρίου Καβάλας (Τμήμα Α)

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Ιτέα Φωκίδας, 27/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, ΓΕΛ Ιτέας, Β΄Τάξη

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 23/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθητριες,24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 21/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθητριες,24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Δεσφίνα Φωκίδας, 17/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Γυμνάσιο Δεσφίνας, Γ΄Τάξη

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Δεσφίνα Φωκίδας, 17/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, Γυμνάσιο Δεσφίνας, Α΄Τάξη

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Ελευθερούπολη, 16/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές/μαθητριες,1ο Δημοτικό Σχολείο Νικήσιανης Καβάλας

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Ελευθερούπολη, 14/3/2023, εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, Νηπιαγωγείο Παλαιοχωρίου Καβάλας

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Ιτέα Φωκίδας, 14/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, ΓΕΛ Ιτέας, Α΄Τάξη

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Άμφισσα, 10/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, ΓΕΛ Άμφισσας, Γ΄ Τάξη

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Ελευθερούπολη, 9/3/2023, εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 2ο-3ο Νηπιαγωγείο Περάμου Καβάλας

«...εγώ είμαι Εγώ!»

Ελευθερούπολη, 7/3/2023, εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 13ο Νηπιαγωγείο Καβάλας

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Άμφισσα, 6/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, ΓΕΛ Άμφισσας, Γ΄ Τάξη

"Ειρήνη"

Ελευθερούπολη, 2/3/2023, Εργαστήριο για μαθητές, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης Καβάλας
134567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950Last
Σχόλια εκπαιδευτικών - μαθητών από τα βιωματικά εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

«Τα βιωματικά εργαστήρια του Προγράμματος θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών γιατί μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο άμεση και σωστή ενημέρωση πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοκρατικής συνύπαρξης»
Ερκοτίδης Γεώργιος, Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Εχεδώρου Ν. Θεσσαλονίκης

Σχόλια μαθητών ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας για εργαστήριο Μονόλογοι από το Αιγαίο:

  • Έμαθα πιο πολύ ιστορία έτσι… Έτσι, η Ιστορία έχει αξία. Δείχνει τη συνέχεια.
  • Με το Θέατρο είναι αλλιώς. Κλείνει τα παλιά και τα καινούρια πολύ παράξενα. Ξεμάγκωσα μπορώ να πω. Ούτε εγώ το περίμενα.
  • Το θέατρο σε απελευθερώνει και λες αυτό που δεν μπορείς να πεις αλλιώς.
  • Η Ειρήνη (η θεατροπαιδαγωγός) ήταν σαν να ήταν παλιά γνωστή μας. Η κυρία το φρόντισε.
  • Είδα αλλιώς κάποιους συμμαθητές. «Άκουγαν» καλύτερα από μένα τις οδηγίες. Έγιναν καλύτεροι μαθητές.
  • Κάποιοι μαθητές που δεν το περιμένεις καταλαβαίνουν καλύτερα τα προβλήματα
  • Έμαθα για τους κανόνες, όταν παίρνεις συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο, ήταν πιο επιστημονικό.
  • Στην αρχή οι δικοί μας μιλούσαν όλοι μαζί. Μετά έμαθαν να ακούν τον παλιότερο. Ο σεβασμός μεγάλωσε μετά τις συνεντεύξεις. Μας είπαν να είμαστε προσεκτικότεροι με αυτά που γίνονται τώρα. Τους πρόσφυγες...
  • Μάθαμε το «πρέπει» για τα προσωπικά δεδομένα…
  • Όλοι είχαμε κάτι σημαντικό να πούμε ή να κάνουμε. Έχουμε παρελθόν και από ότι φαίνεται και μέλλον.
  • Πάντα γράφουμε μετά. Είναι σαν να κάνουμε περίληψη ό,τι ζήσαμε και αφήνουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας ελεύθερα.
  • Ο Χαζέμ μπορεί να είναι ο Ανέστης ο παππούς μου, που έχασε την οικογένειά του και ήρθε ασυνόδευτος.
  • Πόλεμος τότε, πόλεμος και τώρα. Τι αλλάζει; Γιατί να το δούμε αλλιώς; Συμφέροντα, και κερί στα αυτιά των δυνατών!